• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Gaan we allemaal stemmen vandaag en zo ja, waarop?
Uit mijn stemwijzer voor de provincie Utrecht (Kieskompas) kwam U26 Gemeenten bovendrijven als meest geschikt. Dat is het collectief van lokale partijen in de verschillende gemeentes, maar dan voor de Proviciale Staten. Maar als ik dan artikelen lees als deze ( https://www.ad.nl/utrecht/nieuwe-provinciale-partij-u26-kan-slechts-dromen-van-zetel~ae976831a/ ), dan begin ik toch te twijfelen of dat wel zo'n slim idee is, omdat er helemaal geen verleden in de partij zit en het dus afwachten is hoe het allemaal loopt binnen zo'n partij. Dus ik ben hier nog over aan het twijfelen eigenlijk...

Voor de waterschapsverkiezingen ben ik er wel uit: mijn standpunten komen het meeste overeen met WaterNatuurlijk.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Zie net dat in de laatste peilingwijzer FvD 2e partij zou kunnen worden. Behoorlijk zorgwekkend :/
Inderdaad, maar ik kijk er niet echt van op. Er zijn een heleboel mensen voor wie partijen als D66 en CDA teveel linkse standpunten hebben (om over de PVV maar te zwijgen, want op immigratie na zijn die zeer links) en altijd 'bij gebrek aan beter' op VVD stemden. Nu is de VVD bijna een decennium aan de macht en aangezien regeren meer is dan alleen het eigen partijprogramma doordrukken, kan het niet anders dat kiezers op een gegeven moment teleurgesteld raken in de partij, omdat ze het idee hebben dat de regering niet genoeg dingen doet waar deze groep kiezers het mee eens zijn. Nu komt Forum voor Democratie als alternatief het gat opvullen en dan is het logisch dat twijfelaars daar gaan kijken.

Daarnaast hebben we natuurlijk last van de polarisatie die gaande is in de samenleving en dat daardoor mensen veel meer naar links of naar rechts bewegen. Een nieuwe partij, frisse wind, met nogal 'populaire taal'/populistische communicatie, dan is het logisch dat mensen daar naartoe bewegen. Eigenlijk heeft GroenLinks hetzelfde gedaan ten opzichte van de concurrentie op links, hoewel wel iets milder imo. De VVD en CDA op rechts, en de PvdA en SP op links lijden hieronder.

Het blijft een erg zorgwekkende ontwikkeling imo. Mensen zijn veel minder tolerant geworden; het is nu veel meer 'zij tegen ons'; mensen zijn relatief licht ontvlambaar en gaan zeer gepassioneerd discussies in, bijna als een stier met een rode lap. Actie levert reactie op, en dat geldt helaas ook voor haat, geweld en intolerantie voor andere meningen. Ik heb onlangs een aantal tv-optredens van Pim Fortuyn teruggekeken op YouTube. Ik was te jong om dat toen mee te maken, maar als ik kijk naar zijn manier van communicatie en retoriek en kijk om welke woorden hij is vermoord, dan sta ik met verbazing te kijken naar het hedendaagse klimaat en vind ik het totaal niet vreemd dat de situatie nu zo explosief is.
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,528
Ik kan niet begrijpen dat mensen op FvD willen stemmen als de partijleider heeft laten horen dat hij een klimaatontkenner is. Het is toch compleet duidelijk dat klimaat ons allemaal gaan beinvloeden in de komende decennia? Hoeveel meters zijn we onder de zeespiegel nu? Huizen zakken in door de droge maanden. Er zal niks meer overblijven als je het kop in het zand blijft steken.
 

Daeda

The Fallen
Oct 27, 2017
188
Netherlands
De Speld beschreef die gedachtegang vanochtend perfect:

De 44-jarige Dave Mussenveld gelooft niet dat de klimaatopwarming is veroorzaakt door de mens. Dat is namelijk goedkoper.

"Als de aarde echt opwarmt door CO2, dan moet ik met de trein op vakantie, dure biologische groente kopen en GroenLinks stemmen", concludeert Dave. "Mij niet gezien, volgens mij is die hele opwarming van de aarde één grote hoax, bedacht door links om de mensen onder de duim te houden."



"Als ik wel in klimaatverandering zou geloven zou ik natuurlijk wel een beetje geld kunnen besparen door minder vlees te eten en de auto vaker te laten staan, maar dat is ook geen pretje. Nee, gelukkig geloof ik heilig dat al het bewijs dat de aarde opwarmt vervalst is. Vroem vroem!"

https://speld.nl/2019/03/20/dave-gelooft-niet-in-klimaatverandering-want-dat-is-goedkoper/
 

Spiderman

Banned
Oct 28, 2017
3,995
Zat vandaag aan een tafel met veel FvD stemmers. Door ongeloof maar het onderwerp 'klimaat' opgegooid en men bleef maar de bekende woorden van Baudet herhalen. Interessante middag geworden :D.
 

Tempy

Member
Oct 25, 2017
3,333
Fuck this shit.

xxl.jpg
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Ik kan niet begrijpen dat mensen op FvD willen stemmen als de partijleider heeft laten horen dat hij een klimaatontkenner is. Het is toch compleet duidelijk dat klimaat ons allemaal gaan beinvloeden in de komende decennia? Hoeveel meters zijn we onder de zeespiegel nu? Huizen zakken in door de droge maanden. Er zal niks meer overblijven als je het kop in het zand blijft steken.
Geen klimaatontkenner. Het klimaat bestaat, dat zegt Baudet ook. Het is echter compleet zinloos om Henk en Ingrid aan een warmtepomp te helpen als 7 miljard mensen op deze aarde het probleem zijn.

Voorbeeldje. Ik heb deze maand mijn oude auto ingeruild voor een schonere. Goed bezig Roy! Maar die oude is inmiddels gewoon geëxporteerd naar Oost Europa waar dat ding nog jaren zal rijden. Wat heeft het dan voor nut?

Mijn hele huis is twee jaar terug voorzien van LED-verlichting. Goed bezig Roy! Intussen heeft de buurman een airco laten installeren. Wat heeft het dan voor nut?

Ik eet twee keer in de week vegetarisch. Goed bezig Roy! Het restaurant waar ik zaterdag ging eten heeft echter een halve koe weggegooid aan het eind van de avond omdat de porties zo groot waren en lang niet iedereen zijn bord heeft leeggegeten. Wat heeft het dan voor nut?

Ik ben geen expert, maar ik denk dat veel zaken die in het klimaatakkoord staan gewoon weinig tot geen nut hebben en enkel veel geld kosten. Mijn acties zorgen dat ik zelf wat goedkoper uit ben, maar voor het klimaat heeft het geen nut.

Mand.
 

CrunchyB

Member
Oct 29, 2017
1,106
Zucht @ FvD.
Ik snap niets van dat succes. Die Baudet heb ik nooit 1 moment serieus kunnen nemen, wat een droeftoeter is dat zeg. De rest van de partij lijkt niet eens te bestaan, ik hoor eigenlijk alleen maar lompe populistische kreten, seksisme en bizar complotdenken. En men stemt daar dan massaal op, da fuck.
VVD/CDA staat ook ver van mijn standpunten, maar dat begrijp ik tenminste nog.
 

Aiii

何これ
Member
Oct 24, 2017
8,176
Zucht @ FvD.
Ik snap niets van dat succes. Die Baudet heb ik nooit 1 moment serieus kunnen nemen, wat een droeftoeter is dat zeg. De rest van de partij lijkt niet eens te bestaan, ik hoor eigenlijk alleen maar lompe populistische kreten, seksisme en bizar complotdenken. En men stemt daar dan massaal op, da fuck.
VVD/CDA staat ook ver van mijn standpunten, maar dat begrijp ik tenminste nog.
Populisme scoort gewoon onder een aanzienlijk deel van de populatie. Niet alleen in Nederland, maar er zijn gewoon wat anti-establishment lui op de wereld die alleen maar negatieven zien en naar dat soort types toetrekken.

Dat ze uiteindelijk nooit aan de macht komen zorgt dat ze wat langer rond blijven hangen dan bijvoorbeeld een LPF deed, en dat helpt dan eigenlijk niet. Ze krijgen immers nooit echt de kans om te falen.
 

Dreaver

Member
Oct 27, 2017
541
Zucht @ FvD.
Ik snap niets van dat succes. Die Baudet heb ik nooit 1 moment serieus kunnen nemen, wat een droeftoeter is dat zeg. De rest van de partij lijkt niet eens te bestaan, ik hoor eigenlijk alleen maar lompe populistische kreten, seksisme en bizar complotdenken. En men stemt daar dan massaal op, da fuck.
VVD/CDA staat ook ver van mijn standpunten, maar dat begrijp ik tenminste nog.
De FvD slokt veel kiezers op die voorheen op PVV en VVD stemden. Ik denk dat veel mensen teleurgesteld zijn met deze partijen en dan met name de PVV. Doet de FvD heel veel nieuws? Niet per se, behalve dat het wel in een pseudo-intellectueel populistisch jasje is gegoten, waar veel mensen gevoelig voor zijn. Daarnaast is er de laatste jaren gewoon een flinke verschuiving naar rechts aan het plaatsvinden (in heel het Westen). Veel mensen zijn teleurgesteld in de koers die de wereld vaart en denken 'eigen volk eerst' of ze vegen hun kont af met allerlei klimaatverandering oplossingen die veel geld kosten.
 
Last edited:

Dreaver

Member
Oct 27, 2017
541
Overigens wel bizar wat voor een opmars Thierry en FvD doormaken. Ik voelde het eerlijk gezegd wel aankomen. Het duurt allemaal nog even, maar ik denk - als alles zo doorgaat - dat FvD heel groot - misschien wel de grootste - partij gaat worden bij de volgende landelijke verkiezingen.
 

CrunchyB

Member
Oct 29, 2017
1,106
Overigens wel bizar wat voor een opmars Thierry en FvD doormaken. Ik voelde het eerlijk gezegd wel aankomen. Het duurt allemaal nog even, maar ik denk - als alles zo doorgaat - dat FvD heel groot - misschien wel de grootste - partij gaat worden bij de volgende landelijke verkiezingen.

Nou ja, goede kans dat ze in ieder geval de plek van de PVV in gaan nemen. Maar de weg is nog ver.
 

Dreaver

Member
Oct 27, 2017
541
Nou ja, goede kans dat ze in ieder geval de plek van de PVV in gaan nemen. Maar de weg is nog ver.
Ik weet niet of ik het per se een goed ding vind. Ondanks dat Wilders een gigantische idioot is, weet iedereen ook wel dat hij nooit kon regeren vanwege zijn houding en verstandhouding met andere partijen. Met FvD zie ik Nederland echter wel bepaalde veranderingen doormaken. En een deel van zijn ideeën vind ik eng en polariserend.

Al moet ik wel bekennen dat hij daadwerkelijk wat goede punten heeft waar je andere partijen weinig over hoort. Je wordt helemaal dood gegooid met co2 reductie, maar ik heb daar m'n twijfels over. Kernenergie en thorium reactors daarentegen zie ik als een daadwerkelijke mogelijke oplossing.
 

CrunchyB

Member
Oct 29, 2017
1,106
Ik weet niet of ik het per se een goed ding vind. Ondanks dat Wilders een gigantische idioot is, weet iedereen ook wel dat hij nooit kon regeren vanwege zijn houding en verstandhouding met andere partijen. Met FvD zie ik Nederland echter wel bepaalde veranderingen doormaken. En een deel van zijn ideeën vind ik eng en polariserend.

Ja, Baudet is in veel opzichten een meer salonfähige Wilders. Hij is wel een nog grotere eikel, want naast Islam- en EU hater heeft hij een nog een hele lijst aan dingen die hij regelmatig afzijkt.

Al moet ik wel bekennen dat hij daadwerkelijk wat goede punten heeft waar je andere partijen weinig over hoort.

Mwoah, "partijkartel" is een goeie, verder hebben ze enkele niet controversiele punten, maar daarom stemmen mensen geen FvD.

Je wordt helemaal dood gegooid met co2 reductie, maar ik heb daar m'n twijfels over. Kernenergie en thorium reactors daarentegen zie ik als een daadwerkelijke mogelijke oplossing.

Ik ben GL-stemmer, maar niet principieel tegen nucleaire energie. Maar het is ook geen wondermiddel, het is erg duur, het duurt lang om te implementeren en er is een issue met afval. Grootste voordeel is dat het een grote, stabiele energiebron is en dat gaan we nodig hebben.
Beste aanpak lijkt me op alle fronten: co2 belasting, innoveren, isoleren, minder vlees, rekeningrijden, zon & windenergie, energieopslag en eventueel een kernreactor. Maar ja, nuance, dat scoort tegewoordig niet.
 

Dreaver

Member
Oct 27, 2017
541

Ik ben GL-stemmer, maar niet principieel tegen nucleaire energie. Maar het is ook geen wondermiddel, het is erg duur, het duurt lang om te implementeren en er is een issue met afval. Grootste voordeel is dat het een grote, stabiele energiebron is en dat gaan we nodig hebben.
Beste aanpak lijkt me op alle fronten: co2 belasting, innoveren, isoleren, minder vlees, rekeningrijden, zon & windenergie, energieopslag en eventueel een kernreactor. Maar ja, nuance, dat scoort tegewoordig niet.
Het is misschien geen wondermiddel, maar wel - mondiaal - de beste oplossing denk ik. Fossiele brandstoffen zijn sowieso een no go. Ik ben best wel pro zonne- en waterenergie. Echter is het rendement volgens mij vrij laag. Althans nu nog, terwijl de tijd dringt. Er zijn natuurlijk enkele risico's, maar volgens mij is het vooral een irrationele angst die mensen tegen kernenergie hebben. Afval is volgens mij ook niet zo'n gigantisch probleem(?) mits het goed opgeslagen wordt.
Ik ben het verder volledig met je eens betreft co2 tax, minder vlees, rekeningrijden etc. Echter is m'n punt dat we nu gigantisch veel geld in allerlei dure oplossingen (vooral co2 reductie) gaan steken, terwijl onze impact mondiaal nihil is. En ja 'een betere wereld begint bij jezelf' en 'voorkomen is beter dan genezen'. Tot hoever is dat nog relevant als de rest van de wereld een compleet andere koers vaart? Vooral als een groot deel van de wereld nu begint met flink ontwikkelen. Kan je dat geld (deels) niet beter steken in maatregelen voor een ander klimaat? Ik weet het zelf ook niet hoor. Het is gewoon een gigantisch complex onderwerp.

En een deprimerend feitje: zelfs als ons kabinet zich houdt aan de ambitieuze vastgestelde normen van het klimaatakkoord (die iedere burger gaat voelen), dan zijn de gevolgen nog steeds gigantisch voor de leefbaarheid. Dan is de impact van andere landen nog niet eens meegenomen.
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Ja, Baudet is in veel opzichten een meer salonfähige Wilders. Hij is wel een nog grotere eikel, want naast Islam- en EU hater heeft hij een nog een hele lijst aan dingen die hij regelmatig afzijkt.



Mwoah, "partijkartel" is een goeie, verder hebben ze enkele niet controversiele punten, maar daarom stemmen mensen geen FvD.



Ik ben GL-stemmer, maar niet principieel tegen nucleaire energie. Maar het is ook geen wondermiddel, het is erg duur, het duurt lang om te implementeren en er is een issue met afval. Grootste voordeel is dat het een grote, stabiele energiebron is en dat gaan we nodig hebben.
Beste aanpak lijkt me op alle fronten: co2 belasting, innoveren, isoleren, minder vlees, rekeningrijden, zon & windenergie, energieopslag en eventueel een kernreactor. Maar ja, nuance, dat scoort tegewoordig niet.
Rekening rijden en CO2 belasting zorgen alleen maar voor hogere kosten bij de gewone mens. De gemiddelde persoon heeft geen geld voor een nieuwe elektrische auto en wordt dan dubbel gepakt.

De lease rijder in zijn Tesla zal het wel zien zitten. Alles wordt vergoed qua rekening rijden en CO2 uitstoot heeft ie niet met die auto.

Om files op te lossen moeten we inzetten op betere infrastructuur. Dat is niet per se meer asfalt maar wel slimmere trajecten. Die flessenhals op de A4 bijvoorbeeld is bizar.
 

Couscous

Member
Oct 30, 2017
6,089
Twente (The Netherlands)
Ik heb op GroenLinks en Water Natuurlijk gestemd. Het grote aandeel van GroenLinks hier verbaast me natuurlijk niet. Het is echter jammer dat de FVD zoveel stemmen heeft weten te halen. Die fascistische partij moet zo snel mogelijk worden opgedoekt.
 

Sec0nd

The Fallen
Oct 27, 2017
6,043
In alle eerlijkheid volg ik de Nederlandse politiek totaal niet. En kreeg van FvD niet meer mee dan Baudet die als niks meer dan een clown in pak overkwam wat mij betreft. Ik had werkelijk geen idee dat zoveel mensen in het land zich door deze partij zich voelde aangesproken. Daar ben ik toch wel van geschrokken.

Ik kan vaak mijzelf verplaatsen in andermans schoenen en snappen waarom men bepaalde dingen doet of denk, ook al ben ik er niet mee eens. Maar de keuze om op dit soort partijen... Daar snap ik oprecht echt helemaal niks van...
 

CrunchyB

Member
Oct 29, 2017
1,106
Echter is m'n punt dat we nu gigantisch veel geld in allerlei dure oplossingen (vooral co2 reductie) gaan steken, terwijl onze impact mondiaal nihil is. En ja 'een betere wereld begint bij jezelf' en 'voorkomen is beter dan genezen'. Tot hoever is dat nog relevant als de rest van de wereld een compleet andere koers vaart? Vooral als een groot deel van de wereld nu begint met flink ontwikkelen. Kan je dat geld (deels) niet beter steken in maatregelen voor een ander klimaat? Ik weet het zelf ook niet hoor. Het is gewoon een gigantisch complex onderwerp.

Nederland loopt staat bijna helemaal onderaan in de EU, alleen Luxemburg staat lager, maar die hebben nog veel minder opties dan wij. Onze nationale trots, Shell en Unilever zijn 2 van de grootste bedrijven in de wereld, ik vind het bizar dat mensen doen alsof het niet uitmaakt wat we hier in NL doen. Natuurlijk is dit lastige materie die globaal aangepakt moet worden, wat me vooral stoort is dat bepaalde partijen er niet eens serieus mee aan de slag willen.

Rekening rijden en CO2 belasting zorgen alleen maar voor hogere kosten bij de gewone mens. De gemiddelde persoon heeft geen geld voor een nieuwe elektrische auto en wordt dan dubbel gepakt.

De lease rijder in zijn Tesla zal het wel zien zitten. Alles wordt vergoed qua rekening rijden en CO2 uitstoot heeft ie niet met die auto.

Om files op te lossen moeten we inzetten op betere infrastructuur. Dat is niet per se meer asfalt maar wel slimmere trajecten. Die flessenhals op de A4 bijvoorbeeld is bizar.

Het idee is dat je onwenselijk gedrag straft. Dit werkt, dat staat buiten discussie, dit gedrag wordt dan minder. Natuurlijk moet je wel uitkijken dat het beleid niet te regressief wordt, dat je vooral de lagere inkomens treft. Daar zijn verschillende middelen voor. Extra belasting op gas of benzine voor consumenten is regressieve belasting en dus slecht als dat niet gecompenseerd wordt. Als je auto moet rijden voor werk of je huis moet stoken met gas heb je soms weinig keus. Maar dat grootverbruikers meer betalen is niet per se slecht. Voorbeeld: gas wordt gemiddeld 10 Euro in de maand duurder, maar de laagste inkomens betalen 10 Euro minder belasting in de maand. De armeren kunnen nog steeds hun best doen om energie te besparen en zo geld over te houden. Mensen met meer geld hebben ruimere mogelijkheden om minder te gebruiken (verhuizen, isoleren) en anders moeten ze gewoon dokken. Dit kan allemaal prima, maar dan roepen sommige partijen en kranten nivelleren en dat mag kennelijk niet.
 

Thuddert

Member
Oct 25, 2017
4,298
Netherlands
PvdD gestemd.

Toch wel bezorgd over de groei van de fascistische partij. Alle fvd personen die in beeld kwamen vond ik eng om naar te kijken en luisteren.
 

Hercule

Member
Jun 20, 2018
5,380
Ik vrees dat de iets wat overdreven politieke correctheid mensen naar FvD lokt. Een vriend van mij die HBO heeft afgerond en nu met oudere werkt heeft FvD gestemd. Dat verbaasde mij enorm. Zijn reden was dat hij het zat is dat iedere grap van Johan Derksen voer voor DWDD/Twitter is. En dat er volgens hem in DWDD heel arrogant wordt gedaan tegen iedereen die maar een beetje anders denkt.

Persoonlijk zou ik nooit rechts stemmen maar ik maak mij zorgen dat steeds meer mensen hetzelfde als mijn vriend denken.

De trieste werkelijkheid is ook dat de aanslag van afgelopen maandag FvD natuurlijk geholpen heeft.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Ik vrees dat de iets wat overdreven politieke correctheid mensen naar FvD lokt. Een vriend van mij die HBO heeft afgerond en nu met oudere werkt heeft FvD gestemd. Dat verbaasde mij enorm. Zijn reden was dat hij het zat is dat iedere grap van Johan Derksen voer voor DWDD/Twitter is. En dat er volgens hem in DWDD heel arrogant wordt gedaan tegen iedereen die maar een beetje anders denkt.

Persoonlijk zou ik nooit rechts stemmen maar ik maak mij zorgen dat steeds meer mensen hetzelfde als mijn vriend denken.

De trieste werkelijkheid is ook dat de aanslag van afgelopen maandag FvD natuurlijk geholpen heeft.
Forum voor Democratie wordt door veel rechtse stemmers gezien als de protestpartij, net als dat de PVV voor een bepaalde groep mensen dat tien jaar geleden was op het gebied van immigratie. Ook al zijn mensen het niet met alle standpunten van Baudet eens, het gaat hen erom dat ze zich kunnen vinden in het protest tegen het establishment. Dat is waarom ze nu zo groot zijn geworden. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de volgende Tweede Kamerverkiezingen er opnieuw een fors aantal zetels richting Baudet et al gaan, maar dat zij na één regeringsperiode net zo 'weinig' bereiken als de VVD weer inzakken.

Feit blijft dat Forum van Democratie het rechtse en GroenLinks het linkse publiek erg goed bespeeld hebben (mooie frontman, mooie praatjes, en tot nu toe weinig fout gedaan dankzij weinig bestuurlijke verantwoordelijkheden) en daar plukken ze nu de vruchten van ten opzichte van vooral D66, SP en PVV, die voorheen altijd als de protestpartijen werden gezien, maar langzaam in de sleur van politiek Den Haag zijn meegezogen.
 

phonicjoy

Banned
Jun 19, 2018
4,305
Rekening rijden en CO2 belasting zorgen alleen maar voor hogere kosten bij de gewone mens. De gemiddelde persoon heeft geen geld voor een nieuwe elektrische auto en wordt dan dubbel gepakt.

De lease rijder in zijn Tesla zal het wel zien zitten. Alles wordt vergoed qua rekening rijden en CO2 uitstoot heeft ie niet met die auto.

Om files op te lossen moeten we inzetten op betere infrastructuur. Dat is niet per se meer asfalt maar wel slimmere trajecten. Die flessenhals op de A4 bijvoorbeeld is bizar.

Je kam rekening rijden koppelen aan hey belastingstelsel, is dat punt van je ook weer rechtgetrokken.

"Slimmere trajecten"? Wat denk je wel niet dat Rijkswaterstaat probeert allemaal, express " domme trajecten" aanleggen???

Meer asfalt haalt geen kut uit. Asfalt vult zich vanzelf, daar zijn nu zoveel studies over.

En wij zijn 1 van de grootste vervuilers wereldwijd gezien. Dan kunnen Fvd wel naar dat Afrikaanse land wijzen waar er nu twee een twingo hebben i.p.v. 1, maar ondertussen gaan zij nog gezellig een middag naar tractorpull 🖕
 

phonicjoy

Banned
Jun 19, 2018
4,305
Ik ga echt serieus verhuizen als die baudet de grootste partij in de tweede kamer krijgt ooit. Het is een letterlijke facist. Met zn debiele ideen over de natie staat.
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Je kam rekening rijden koppelen aan hey belastingstelsel, is dat punt van je ook weer rechtgetrokken.

"Slimmere trajecten"? Wat denk je wel niet dat Rijkswaterstaat probeert allemaal, express " domme trajecten" aanleggen???

Meer asfalt haalt geen kut uit. Asfalt vult zich vanzelf, daar zijn nu zoveel studies over.

En wij zijn 1 van de grootste vervuilers wereldwijd gezien. Dan kunnen Fvd wel naar dat Afrikaanse land wijzen waar er nu twee een twingo hebben i.p.v. 1, maar ondertussen gaan zij nog gezellig een middag naar tractorpull 🖕
Ik zeg toch ook niet dat meer asfalt de oplossing is? Geef zelfs een voorbeeld van een slecht traject waar men naar twee banen moet, de flessenhals van de A4. Dat is gewoon slecht design, zal heus niet expres zijn maar had wel allang opgelost moeten worden.

Daarnaast is de doorgaande route op de A4 vooral de twee of drie linkerbanen terwijl je in Nederland rechts moet houden op de weg. Dit heeft toch gevolg dat bij elke in- en uitvoegstrook onwijs veel bewegingen zijn en die veroorzaken file. We zouden niet zo krampachtig rechts hoeven te rijden. Stay in your lane werkt veel beter volgens mij, dan is rechts inhalen ook geen probleem.
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,528
Geen klimaatontkenner. Het klimaat bestaat, dat zegt Baudet ook. Het is echter compleet zinloos om Henk en Ingrid aan een warmtepomp te helpen als 7 miljard mensen op deze aarde het probleem zijn.

Voorbeeldje. Ik heb deze maand mijn oude auto ingeruild voor een schonere. Goed bezig Roy! Maar die oude is inmiddels gewoon geëxporteerd naar Oost Europa waar dat ding nog jaren zal rijden. Wat heeft het dan voor nut?

Mijn hele huis is twee jaar terug voorzien van LED-verlichting. Goed bezig Roy! Intussen heeft de buurman een airco laten installeren. Wat heeft het dan voor nut?

Ik eet twee keer in de week vegetarisch. Goed bezig Roy! Het restaurant waar ik zaterdag ging eten heeft echter een halve koe weggegooid aan het eind van de avond omdat de porties zo groot waren en lang niet iedereen zijn bord heeft leeggegeten. Wat heeft het dan voor nut?

Ik ben geen expert, maar ik denk dat veel zaken die in het klimaatakkoord staan gewoon weinig tot geen nut hebben en enkel veel geld kosten. Mijn acties zorgen dat ik zelf wat goedkoper uit ben, maar voor het klimaat heeft het geen nut.

Mand.
Rekening rijden en CO2 belasting zorgen alleen maar voor hogere kosten bij de gewone mens. De gemiddelde persoon heeft geen geld voor een nieuwe elektrische auto en wordt dan dubbel gepakt.

De lease rijder in zijn Tesla zal het wel zien zitten. Alles wordt vergoed qua rekening rijden en CO2 uitstoot heeft ie niet met die auto.

Om files op te lossen moeten we inzetten op betere infrastructuur. Dat is niet per se meer asfalt maar wel slimmere trajecten. Die flessenhals op de A4 bijvoorbeeld is bizar.
Ikke en de rest kan stikken dus.

Alsof FvD het land wel uit de figuurlijke sloppen weet te trekken en alles aan de burger terug geeft zonder enkele bestuurlijke ervaring.

Als je op ze stemt ben je of naief, niet pragmatisch of tegen immigratie.
 

Sec0nd

The Fallen
Oct 27, 2017
6,043
Uit ellende ben ik de reacties op de NOS berichten op Instagram gaan bekijken zodat ik kon kijken wat voor mensen er nou op FvD hebben gestemd. En dat heeft toch wel echt iets raars. Zo veel rare accounts die onzin uitspuwen die vervolgens niet overkomen als echte mensen. Gekke rechtse meme profielen, profielen met amper posts maar enorm veel volgers, etc. En als je dieper dat trog in duikt wordt het steeds gekker.

Het is uiteraard duidelijk er veel mensen op FvD hebben gestemd. Maar het rechtse Instagram wereldje heeft iets frappants.
 

Hrothgar

Member
Nov 6, 2017
797
Het klimaat bestaat, dat zegt Baudet ook.

Lol, nee ontkennen dat er uberhaupt een klimaat bestaat, dat zou wat zijn zeg.

Baudet is een totale ontkenner van door mensen veroorzaakte klimaatverandering en komt altijd met een of andere fringe wetenschapper aanzetten die toch echt weet dat het allemaal niet zo erg is.

Het is een ding om te zeggen dat de maatregelen die de regering wil nemen niet effectief zijn, maar om het hele probleem dat we proberen te bestrijden te ontkennen is totale idioterie.

Wat dat betreft is de FvD gewoon de ultieme GeenStijl partij. Anti-immigrate, klimaat"sceptisch", nationalistisch, anti-EU, salonfahig.
 

Priapus

Member
Oct 27, 2017
2,150
Ik vermoed dat de plotselinge hoge energierekening de druppel is geweest voor veel mensen om te switchen. Al het hele jaar is op het nieuws geweest dat dure milieuvriendelijke oplossingen een goed alternatief zijn voor de burger, maar de burger ziet de bui al hangen. 'Ja, als je ziet wat China de lucht ingooit, wat maakt ons kleine landje voor verschil?'

Ik werk met mensen die vol voor FvD zijn gegaan en het is soms moeilijk er tegenin te gaan, want in een aantal argumenten zit een kern van waarheid. Dan is het moeilijk om met grote overkoepelende concepten als weerwoord te komen zonder te ver van de materie verwijderd te raken.
 

Deleted member 1445

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,140
Ik denk dat in Nederland juist het gevaar bestaat dat een sterk regressieve sprong genomen word. Ik heb het gevoel dat hetgeen waar voor gevochten is met activisme en dergelijke maar voor lief wordt genomen, dat het 'niet slechter kan'. Daarom is het OK om mensen die ons waarschuwen te negeren en om maar wat uitproberen zonder goed na te denken over de gevolgen - het kan toch niet fout gaan, want ons systeem (en de mensen) is zoveel beter dan daar in America bijvoorbeeld.

Ik houd het landelijke nieuws niet echt bij, en elke keer als ik weer terug bij de fam kom of weer eens wat oppik, moet ik zeggen dat NL soms echt als een dorpje aanvoelt. Heel dat gedoe met Zwarte Pieten, totaal niet bekend zijn met hedendaagse onderwerpen waar bijv. hier op resetera volop over gepraat wordt, lijkt het in NL alsof ze er wereldvreemd mee zijn. Qua discourse beginnen we achter te lopen van wat ik zie, klopt dat zo'n beetje, of zijn er goeie fora e.d. waar ze wel een beetje up to date en niet wereldvreemd zijn?