• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

Nokterian

Banned
Oct 25, 2017
2,528
Euroland
Woonde ik maar aan de kust ipv in het uiterste oosten van het land. :'(

temperatuurife1b.png

Ridderkerk is ook nog erg erg warm, nog nooit zo mee gemaakt in al die jaren.

Heb een aircooler gelukkig dat maakt het dragelijker vul dat ding met koud water en voeg er een ijsblok toe.
 

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,252
the Netherlands
Het is nu nog steeds 22 graden hier. In Limburg is het zelfs 25 graden volgens de metingen van het KNMI.

Ik heb alleen een waaier op me gericht. Werkt redelijk, maar het maakt de temperatuur in de kamer niet koeler en bezorgt je bovendien een stijve nek als je te lang in de tocht zit.

Ik overweeg al jaren om airco te laten installeren, maar het is een behoorlijke investering. Elke keer denk ik: het is het niet waard voor die paar warme dagen per jaar. Maar we hebben de afgelopen jaren iedere zomer een hittegolf gehad. Als je dan midden in die hitte zit, zoals nu, had je toch gewild dat je het had gedaan.
 
Oct 25, 2017
2,722
en dan komen er nog drie dagen van 35 graden of meer aan...

de onweersessies op vrijdag en zaterdag zullen ongetwijfeld records gaan breken.
 

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,252
the Netherlands
Er valt me nu toch een bak regen in Enschede. Aan de ene kant een heerlijk gezicht, aan de andere kant: dat gaat de komende uren allemaal nog verdampen en belooft een klamme nacht...

Edit:

temperatuur11ji30.png


Heh.
 
Last edited:

Creamium

Member
Oct 25, 2017
9,678
Belgium
"It's too hot today"... part 53. Laatste week verlof en had snel nog even paar dagen Londen geboekt, daar even erg als hier. Je ontsnapt er nergens aan :p Nu weer terug en zou nog dagen zo verder gaan. Ik weet niet meer wanneer het nog serieus geregend heeft, lijkt ondertussen eeuwen geleden
 

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,252
the Netherlands
Het is nu al klam hier in Enschede. Mijn glas cola laat flinke kringen water achter op de onderzetter.

Temperatuur is echter heerlijk nu en met een waaier voelt het wat minder benauwd. En er lijkt nog meer regen aan te komen het komende uur...

Wat betreft overstromende tunnels hier: die stromen al over als je erin wildplast. Ik meende vorige week iets gelezen te hebben over een onderzoek over de mate waarin huizen, en steden in het algemeen, met waterval om kunnen gaan. Enschede scoorde behoorlijk laag geloof ik: door alle asfalt en bestrating kan water gewoon niet weg in het centrum. Met dus dit soort overstromingen tot gevolg.
 

Aiii

何これ
Member
Oct 24, 2017
8,176
OH, eindelijk!

Heb net een Bose QC35 II met Google Assistant, dus dat is perfect. Al heb ik niet zo veel moeite met Engels te gebruiken.
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
ik ook niet maar het is wel fijn als je bv het nederlandse nieuws krijgt ipv amerikaans, voor de rest werkt het goed maar sommige dingen zijn wel fijner als je locale dingen kan vinden :)
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
ow is dat echt zo? Ik kan bij de home app ook bv Duits kiezen voor mn google home terwijl me telefoon op engels staat, dat is dan wel weer jammer want telefoon op nederlands vind ik drie keer niks
 

Aiii

何これ
Member
Oct 24, 2017
8,176
Ja, je externe devices kun je instellen. Maar je telefoon gebruikt je device settings.
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
aha, bedankt, dat word dan even 2x nadenken voor ik het overweeg haha, als goed is krijgt google home voor het eind van het jaar nederlandse support.
 
Oct 25, 2017
2,722
Voor de duidelijkheid voor mensen in de randstad die een rood gebied zien aankomen op buienradar: dit zijn geen normale buien, maar stormbuien. Wij hebben hem net gehad in Brabant en de hele boel is platgewaait, gehoost, en gebliksemt...

Was eventjes een overgang van 35 naar 25. :|
 

NewDust

Visited by Knack
Member
Oct 25, 2017
6,583
Net maar 2 flessen zuivel terug gebracht naar de appie... Ik eet blijkbaar al een week vanille yoghurt die al voorbij de houdbaarheidsdatum was. Maar karnemelk met klontjes ging me net iets te ver.

Nog maar even een blik in de koeling geworpen en daar stond nu nog yoghurt met een tht van 17/07. Brrr.
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
Sjezus, normaal is het tegen de avond wel lekker ff buitenzitten maar hier in arnhem zit je gewoon in warme lucht, gatver.

also lol @ Newdust, melk met klontjes is zo nasty :c
 

NewDust

Visited by Knack
Member
Oct 25, 2017
6,583
Sjezus, normaal is het tegen de avond wel lekker ff buitenzitten maar hier in arnhem zit je gewoon in warme lucht, gatver.

also lol @ Newdust, melk met klontjes is zo nasty :c
Hee jij bent wel erg dichtbij!

Vond het net wel meevallen. Maar ik heb vanmiddag dan ook met 35+ post lopen bezorgen in Velp. Kregen om 5 uur een berichtje van PostNL dat het ook bespreekbaar was om de post na 6 uur te bezorgen...
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
lol die zijn er ook lekker snel bij dan, ik had er vandaag wel last van, zal morgen wel even erg zijn.dit word sowieso een slapeloze nacht haha
 

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,252
the Netherlands
Ik heb de afgelopen dagen verrassend genoeg best goed geslapen, ondanks dat ik van 7 tot 14 uur slaap, mijn slaapkamer op het zuiden ligt en ik geen airco heb. Het enige vervelende is dat je vrijwel letterlijk badend in het zweet wakker wordt.

Maar goed, nog een dag en twee nachten afzien. Daarna wordt de warmte hopelijk iets dragelijker.
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Vannacht vond ik echt heel kut. Ik was heel even blij met die storm/regen maar daarna was het heel snel weer 30 graden met een luchtvochtigheid van een miljoen procent.
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
Ik heb van 3 tot 7 geslapen, ben super brak maar kan niet meer in slaap komen, van irritatie maar een stuk gaan wandelen en een douche genomen.

als goed is word het morgennacht 13c, hoop het echt.
 

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,252
the Netherlands
Ik heb van 3 tot 7 geslapen, ben super brak maar kan niet meer in slaap komen, van irritatie maar een stuk gaan wandelen en een douche genomen.

als goed is word het morgennacht 13c, hoop het echt.
Komende nacht (vrijdag > zaterdag) zou zwoel worden ivm mogelijk onweer. Maar de nacht van zaterdag op zondag zou een stuk koeler zijn inderdaad. Het was vannacht op de meeste plekken een graad of 24, op sommige plekken zelfs 27. Dat is echt bizar hoog.

Edit: het was vannacht officieel drie (!) graden warmer dan het oude nachtrecord: https://nos.nl/artikel/2243419-nederland-had-warmste-nacht-ooit-gemeten.html
 
Last edited:

NewDust

Visited by Knack
Member
Oct 25, 2017
6,583
Zo, het werk er vandaag weer opzitten. Morgen nog een (nat) dagje bezorgen en dan mooi even een weekje vrij.
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,524
De vliegenplagen zijn net zo erg. Je kan het niet uit houden zonder je ramen en deuren open te zetten maar ik word gek van die vliegen. Het is kiezen tussen de minste van twee kwaden.
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
ik lig op zolder met zo'n raam wat naar binnen klapt, zag bij de xenos toevallig een vliegenhor met elastiek erin en hij past precies, nu kan ik vannacht in ieder geval me raam lospleuren zonder lekgeprikt te worden
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
ik lig op zolder met zo'n raam wat naar binnen klapt, zag bij de xenos toevallig een vliegenhor met elastiek erin en hij past precies, nu kan ik vannacht in ieder geval me raam lospleuren zonder lekgeprikt te worden
Ik heb overal horren voor gedaan, maar heb ook al jaren elke zomer een klamboe over m'n bed heen. Er zijn hier veel sloten (stilstaand water) en dus ook veel muggen in de buurt... :/
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
Ja ik heb ook overal horren, alleen kon die voor de zolder nergens vinden, ja zag er wel een paar voor 100+ euro maar dat gaat me dan tever, deze was 2,40 haha
 

Aiii

何これ
Member
Oct 24, 2017
8,176
Bloedmaan was meer een ouwe roestmaan. Beetje overhyped, hij is amper te zien met het blote oog.