• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,265
the Netherlands
Hij komt nu pas tevoorschijn boven de schuttingen, huizen en bomen hier. Een beetje rood/oranje maar niet echt goed te zien.

Is ook wel logisch, ik woon toch aan de rand van de stad dus heb je nog veel lichtvervuiling. Bovendien was het nog iets schemerig. Maar de media weet ook altijd weer hoge verwachtingen te scheppen met foto's waarop hij superfel lijkt te schijnen, ondanks de verduistering.

Edit. Gelezen op NOS.nl: je kon zonder veiligheidsbril naar de maansverduistering kijken.
 
Last edited:

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
Het begint redelijk af te koelen, dat word meteen een uurtje extra blijven liggen haha, schade inhalen (weet dat dat niet kan)
 

RpgN

Member
Oct 25, 2017
1,552
The Netherlands
er staat hier nu een briesje en het is nog maar een acceptabele 25 graden.

giphy.gif

Ja, dat is een passende gif nu. Ik begin eindelijk het verschil een beetje te merken. Wel jammer dat we nog 2 dagen boven de 30 graden krijgen aanstaande zondag en maandag.
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Ik heb m'n huis van 31 naar 28 graden weten te krijgen. Alles open, ventilator voor het raam, maar het schiet niet echt op.
 

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,265
the Netherlands
Temperatuur is echt heerlijk nu. Er komt nog een lijn met onweer naar me toe, hopelijk laat die een lekker windje achter zodat de boel vanavond en vannacht goed kan doorwaaien.
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
het is hier nog 27.5c binnen, heeft totaal ook maar net een halfuurtje geregend, vanavond als de zon onder is gooi ik alles weer open
 

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,265
the Netherlands
Damn, het is gewoon fris op dit moment. Heb al de hele nacht de achterdeur openstaan en de temperatuur in huis is gedaald van 30 graden (gistermiddag) tot een normale 21,5. In de woonkamer althans: de eerste verdieping duurt helaas altijd langer om af te koelen.
 

HarryHengst

Member
Oct 27, 2017
1,047
Vandaag weer 32 graden hier in Deventer en de verwachting voor aankomende twee weken is gewoon weer elke dag 30 graden. Van de winter ga ik een airco kopen, fuck het klimaat.
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
ik begin normaal om 8 uur met werk maar we hebben nu tropenrooster, 7uur smorgens tot half 3, dat is wel lekker maar heb zo k*t geslapen met die broeierigheid bah.
 

Overdoziz

Member
Oct 26, 2017
2,166
Ben zo blij dat op m'n bovenverdieping huisje de slaapkamer altijd koel is. Anders had ik het niet overleefd denk ik.
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Vandaag weer 32 graden hier in Deventer en de verwachting voor aankomende twee weken is gewoon weer elke dag 30 graden. Van de winter ga ik een airco kopen, fuck het klimaat.
Ik doe met je mee. Moet alleen even uitzoeken wat voor airco. In principe is een relatief kleine voldoende, alleen de slaapkamer hoeft wat mij betreft echt gekoeld te worden aangezien ik overdag de meeste uren op kantoor zit.
 

HarryHengst

Member
Oct 27, 2017
1,047
Mijn manager is echt supertof. In januari had ik een evaluatiegesprek waarbij alles uitstekend ging en ik de hoogst mogelijke salarisverhoging kreeg. Afgelopen week had ik weer een evaluatiegesprek en toen was opeens alles heel kut. Maar in de tussentijd had mijn manager helemaal niks gezegd over dingen die fout gingen, waarop zijn antwoord was dat het niet zijn verantwoordelijkheid was me daarop te wijzen (??????) en dat ik zelf had moeten weten dat dingen niet lekker liepen (???). Dus nu gaat er eind van de maand een ''verbeterplan'' in werking waarbij mijn manager elke week mijn werk gaat beoordelen en als dat niet verbetert in zijn ogen ''volgen er consequenties''. Een andere collega had ruwweg hetzelfde soort gesprek gehad, en er zit verdomd weinig werk aan te komen, dus we hebben sterk het idee dat dit een poging is ons weg te duwen. Beetje jammer dat, als dat zo is, het zo wordt gespeeld in plaats van dat ze eerlijk zeggen dat het bedrijf het moeilijk heeft en dat ze zullen helpen met ander werk te vinden.
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Mijn manager is echt supertof. In januari had ik een evaluatiegesprek waarbij alles uitstekend ging en ik de hoogst mogelijke salarisverhoging kreeg. Afgelopen week had ik weer een evaluatiegesprek en toen was opeens alles heel kut. Maar in de tussentijd had mijn manager helemaal niks gezegd over dingen die fout gingen, waarop zijn antwoord was dat het niet zijn verantwoordelijkheid was me daarop te wijzen (??????) en dat ik zelf had moeten weten dat dingen niet lekker liepen (???). Dus nu gaat er eind van de maand een ''verbeterplan'' in werking waarbij mijn manager elke week mijn werk gaat beoordelen en als dat niet verbetert in zijn ogen ''volgen er consequenties''. Een andere collega had ruwweg hetzelfde soort gesprek gehad, en er zit verdomd weinig werk aan te komen, dus we hebben sterk het idee dat dit een poging is ons weg te duwen. Beetje jammer dat, als dat zo is, het zo wordt gespeeld in plaats van dat ze eerlijk zeggen dat het bedrijf het moeilijk heeft en dat ze zullen helpen met ander werk te vinden.
Dat klinkt niet tof.

Je kunt alvast het voorval alvast melden bij je advocaat/rechtsbijstand zodat het daar al bekend is. Schrijf voor jezelf alles uit en mail het je manager met de vraag of het zo klopt. Op die manier bouw je voor jezelf ook een schriftelijk dossier op.

Mocht je aan het eind van de rit echt ontslagen worden, dan heb je uiteraard recht op een ontslagregeling.
 

HarryHengst

Member
Oct 27, 2017
1,047
Jep, ben ik al aan het doen. hij had zelf een verslag gestuurd van het evaluatiegesprek waar de helft van het gesprek in ontbrak en de andere helft maar deels klopte, dus dat ging meteen terug met aantekeningen en opmerkingen. Die heeft hij wel allemaal zonder vragen doorgevoerd, dus waarschijnlijk wist hij ook wel dat zijn verslag expres niet klopte.

Gelukkig werk ik in de IT, dus heb al meerdere sollicitaties lopen en kan hopelijk weg zijn voor alles echt naar wordt.
 

HarryHengst

Member
Oct 27, 2017
1,047
Verwachtingen hier: morgen 28, donderdag 29, zondag 30. Ok, geen 36 graden maar het is nou niet echt over ofzo.
 

TiduzOmni

Member
Oct 25, 2017
465
normaal ga ik elke dag 3 keer een half uurtje wandelen maar vandaag sla ik toch maar een keertje over.

vannacht blijft het 21 graden, gatver.
 

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,265
the Netherlands
Ik heb vandaag overdag geslapen en ik kan je vertellen: dat was ook geen feest. Ik slaap ook nog eens met mijn raam op het zuiden...

Gelukkig is het morgen over. Dat temperaturen overdag ver in de 20 lopen maakt me niet eens zoveel uit. Zolang het 's nachts maar goed kan afkoelen.
 

RpgN

Member
Oct 25, 2017
1,552
The Netherlands
Ik heb gelukkig werk tot 21:00 uur in de avond. Hier hebben ze airconditioners. Dan heb ik het ergste niet meegemaakt. Het was wel vervelend om 14:00 uur en straks als ik weer naar huis ga :c
 

Zevenberge

Member
Oct 27, 2017
570
Ik vond het vannacht warmer aanvoelen dan overdag in de volle zon, in zwarte kleding. De benauwdheid maakte het erg onaangenaam. Nu even alles tegen elkaar open zetten.
 

3bdelilah

Attempted to circumvent ban with alt account
Banned
Oct 26, 2017
1,615
Vandaag voelde weer lekker ouderwets fris aan. Kan me de laatste keer bijna niet meer herinneren.

tenor.gif
 

-shadow-

One Winged Slayer
Member
Oct 25, 2017
6,110
Toen ik er met schoolkamp was hadden we paar leuke dagen, geinig dorp en redelijk museum. Verder niet echt super veel.
 

HarryHengst

Member
Oct 27, 2017
1,047
Toen ik 16 was ging ik er kamperen op een jongerencamping. Alles was er zandgrond. We hadden totaal verkeerde haringen mee want wisten wij stadsjongens veel. Halverwege de vakantie ging het stormen en mijn tent vloog weg, zo in het prikkeldraad van het nabijgelegen weiland. Toen gingen we maar naar huis. Dat was mijn presentatie over mijn vakantie op Texel.
 

MonkeySleeve

Member
Nov 15, 2017
589
Nee leuk hoor die werkzaamheden tussen Utrecht centraal en Ede-wageningen... Lekker komende 2 weken 50 min in de bus zitten...
 

HarryHengst

Member
Oct 27, 2017
1,047
Goh, Unilever komt toch niet naar Nederland, ondanks afschaffing van de dividendbelasting. Het is bijna alsof aandeelhouders daar niet om geven!