• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

O Vet

Member
Oct 30, 2017
499
Het is toch juist dat iedereen Amsterdam is en Amsterdam iedereen. Zo zie ik het tenminste. En het is juist een trekpleister voor de toeristen dus lekker laten staan
 

Divius

Member
Oct 25, 2017
906
The Netherlands
Hier hebben we dit

298899_WEstland---Fred_van_der_Ende.jpg


maar of dat nou beter is...
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,524
De redenering is gewoon te grappig. Straks gaan ze nog de drie kruisen in de vlag van Amsterdam verwijderen omdat kruisen te religieus zijn of iets dergelijks.
 

.exe

Member
Oct 25, 2017
22,206
Misschien willen ze de vent die met het I Amsterdam idee kwam gewoon geen geld meer betalen. Mijn vriendin kent hem en blijkbaar was hij niet de enige die met het idee kwam tijdens de campagne voor een nieuwe slogan destijds, maar hij was wel de enige die slim genoeg was om het idee te patenteren. Prachtig.
 

Geido

Member
Oct 30, 2017
1,097
Als het toch over falende marketingslogans hebben is CU2030 (de naam van de verandering van het stationgebied in Utrecht) ook een mooie. Normale mensen lezen dat en denken dat de werkzaamheden doorgaan tot 2030. In feite staat het voor See you too, 030.
 

phonicjoy

Banned
Jun 19, 2018
4,305
Die nieuwe campagne om je telefoon uit te zetten in het verkeer vind ik echt zo storend. Hoe bedoel je mono? Mag ik alleen maar naar AM radio luisteren? Wat heeft dat te maken met van je telefoon afblijven?
 

GJ

Member
Oct 25, 2017
9,784
The Netherlands
Dat dus. Waarom ze daar de meest waardeloos acterende Vlaming die ze konden vinden voor moesten gebruiken is mij een raadsel. Volgens een Vlaamse vriend van me loopt deze campagne helemaal niet in België.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Het gebruik van mobiele telefoons in het verkeer is een groot probleem. Ik snap dat ze campagnes verzinnen om dat terug te brengen, net zoals dat werd gedaan met alcohol. Alleen vind ik deze een stuk minder sterk dan BOB.
 

phonicjoy

Banned
Jun 19, 2018
4,305
Het gebruik van mobiele telefoons in het verkeer is een groot probleem. Ik snap dat ze campagnes verzinnen om dat terug te brengen, net zoals dat werd gedaan met alcohol. Alleen vind ik deze een stuk minder sterk dan BOB.

Het is een super groot probleem. Hoeveel lui je niet tegenkom die gewoon ongeneerd dat ding voor hun hoofd houden tijdens het invoegen.

Vind het idee van 1 input alleen een beetje vergezochte metafoor. Als het echt mo(bile) no moet zijn vind ik het wel weer aardig gevonden.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Het is een super groot probleem. Hoeveel lui je niet tegenkom die gewoon ongeneerd dat ding voor hun hoofd houden tijdens het invoegen.

Vind het idee van 1 input alleen een beetje vergezochte metafoor. Als het echt mo(bile) no moet zijn vind ik het wel weer aardig gevonden.
Ik was er zelf nog niet op gekomen. En ik vrees driekwart Nederland met mij. Dus dan mist het een beetje zijn doel...

Maar het doel is inderdaad zeer belangrijk! Ik ben nog niet zo oud, dus ik heb pas een paar jaar mijn rijbewijs en ik kan met trots zeggen dat ik altijd zonder mobiel rijd. :D
 

GJ

Member
Oct 25, 2017
9,784
The Netherlands
Ik heb een keer voor school in opdracht van VVN een reclamecampagne op moeten zetten die er voor moest zorgen dat jongeren op de scooter voorrang zouden verlenen. Alle docenten en juryleden vonden de campagne van mijn groep de beste, maar 3VO koos voor een tenenkrommende campagne van een andere groep, omdat ze iets gemaakt hadden met de afkorting BEN en dat vonden ze leuk klinken naast BOB. Niet dat onze campagne nou zo fantastisch was, maar die van hun stelde op de naam na niks voor. Volgens mij is het uiteindelijk (gelukkig) nooit in gebruik genomen, want het was echt onder niveau. Die mensen daar zijn (of waren in die tijd) zo ontzettend out of touch, bizar.
 

Hercule

Member
Jun 20, 2018
5,372
Ik vraag mij af of je als fietser nog je mobiel mag gebruiken straks om kaart te lezen, het kan soms erg handig zijn om een route op te zoeken op je mobiel. Het zal ook wel lastig worden straks voor Pokémon go spelers als het verboden wordt om te telefoneren tijdens het fietsen.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Ja. Gewoon niet met je mobiel op de fiets, hoe moeilijk is dat nou? Ik heb als fietser al dat het soms gevaarlijke en irritante situaties oplevert, dit geldt al helemaal voor automobilisten.
 
Oct 25, 2017
2,722
Zeg dat maar niet tegen de jeugd. Serieus: op de fiets, en een grote stoet telefoons. eén ongeziene auto en...

maar ja, dat is allicht ook waarom Noord-Brabant de meeste verkeersslachtoffers heeft op dit moment. :|

wat overigens al terug is naar 600-ish ipv de 2000-1500 waar ik nog mee opgroeide als statistiekje. Dit ondanks dat alle verkeer drastisch is toegenomen.

Overigens ben ik ook voor de telefoon compleet uit zetten in de auto -indien geen handsfree optie- want als ie gaat, ga je toch zitten kijken ondanks dat je gewoon volledig niet meer op de weg let. Daar heb ik mezelf al meerdere keren op betrapt de afgelopen jaren. Of dat je meer gaat haasten juist omdat mensen je gaan bellen, zeg maar.


PS edit: https://www.cbs.nl/nl-nl/maatschapp...ngevallen/doden-en-gewonden-in-het-wegverkeer
 

Yonafunu

Member
Oct 26, 2017
2,260
Ik zag die thread over de 69-jarige die 49 wil zijn langskomen vorige week, maar had er verder niet op geklikt (klonk zo al belachelijk genoeg). Zet ik net uit nieuwsgierigheid dat nieuwe programma van Jensen op, blijkt het om fucking Emile Ratelband te gaan. Dat hele programma is overigens echt een complete grap, transparanter kan haast niet.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Zo, sinterklaas is weer in het land. Relletjes hier in Tilburg tijdens de tegendemonstratie. Ben benieuwd hoeveel jaar dit nog doorgaat eigenlijk. Also, geen thread op ERA dit jaar zie ik :)
 

Arjen

Avenger
Oct 27, 2017
2,018
Er waren ook wat kleine relletjes hier in Leeuwarden geloof ik. Enorm veel politie op de been ook. Bizarre gewaarwording dat dat tegenwoordig nodig is bij een Sinterklaas intocht.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
De ellende is dat Sinterklaas eigenlijk helemaal geen kinderfeest meer is. Volwassenen maken zelf ook surprises voor elkaar. In other words, volwassenen zijn emotioneel te geïnvesteerd in het feest. Ik denk dat dat de belangrijkste aanleiding is voor deze uit de hand gelopen discussie.

Persoonlijk heb ik geen probleem met Zwarte Piet. Persoonlijk kwam de hele kwestie mij niet interesseren. Maar ik begin de hele discussie nu wel flink zat te worden. Overigens vind ik dat het racismepunt met de vele roetveegpieten inmiddels wel redelijk invalid is geworden, in ieder geval voor de landelijke intocht.

En bij lokale intochten, wat wil je eraan doen als de lokale bevolking Zwarte Piet wil blijven hanteren? Ieder jaar weer honderden kilometers rijden en hun lokale feest ieder jaar opnieuw verzieken? Dat gaat niet helpen.

Ik vind dat organisaties als Kick Out Zwarte Piet een beetje hun doel voorbij streven. En aangezien de contra-kant veel meer georganiseerd is dan de pro-kant, vrees ik dat de contra-kant als eerste moet stoppen om aan deze ellende een einde te maken.
 

Aiii

何これ
Member
Oct 24, 2017
8,176
Als jouw kant van de discussie dezelfde is als die van de NVU, dan vroeg ik mij wel twee keer af of ik de juiste gekozen had.
 

-shadow-

One Winged Slayer
Member
Oct 25, 2017
6,110
Als je sterkste argument voor Zwarte Piet is dat het een kinderfeest is, terwijl het die kinderen geen hol lijkt te boeien zolang ze maar snoep krijgen, dan heb je niet echt een argument...
 

.exe

Member
Oct 25, 2017
22,206
Tsja, als het je niet interesseert of uitmaakt, waarin is het probleem dan om het feest inclusiever te maken? Ik ken meerdere vrienden die ieder jaar met Zwarte Piet werden gepest. Dat was waarschijnlijk geen feest voor hen elk jaar maar ellende en stress. Het veranderen van z'n look zal dat soort casual racisme niet helemaal stoppen, maar het is beter dan niets en doen alsof het niet racistische ondertonen heeft. Een paar jaar geleden was zelf ook nog aan het twijfelen. Klote natuurlijk dat een personage die zo lang een plek in je leven heeft gehad en misschien zelfs als hebt verkleed een beetje problematisch is. Het was zeker geen prettige realisatie voor mij, maar ik wist het altijd ook wel een beetje. De stap om dat nou volledig te erkennen en te zeggen "ho maar" was de lastigste. Uiteindelijk gaat het erom dat iedereen zich comfortabel voelt. Tradities veranderen, kostuums veranderen, maar de geest blijft er toch? Dat hangt niet af van een of ander karikatuur. Als het daarom draait voor jou, dan moet je toch echt even in jezelf kijken en dat onderliggende probleem onder ogen zien. Je bent waarschijnlijk niet een of andere ultra racist, maar jezelf vermaken ten koste van een ander is blijkbaar een non-issue. Dan ligt dat wat dieper dan alleen Zwarte Piet.
 
Last edited:
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Als je sterkste argument voor Zwarte Piet is dat het een kinderfeest is, terwijl het die kinderen geen hol lijkt te boeien zolang ze maar snoep krijgen, dan heb je niet echt een argument...
Serieus dit. Geen kind interesseert zwarte piet. Bovendien geeft het wel mensen allerlei ellende. Zwarte Piet afschaffen of aanpassen in een fatsoenlijk figuur, en pakjesavond behouden. Voila, nog steeds een kinderfeest en niet de bullshit die er mee gepaard gaat.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Schrik wel van al het racisme dat het oproept.
Ik vind dit wel een treffende opmerking. Ik kom voor mijn gevoel nu ook veel meer racisme in Nederland dan vijf jaar terug (als witte man, dus ik heb er beperkt zicht op). Dat komt met name vanwege de polarisatie die is ontstaan door de aandacht die minderheden willen vestigen op dit soort problemen. Er ontstaan tunnelvisies, zowel bij de 'slachtoffers' van hun afkomst als bij de mensen die zich blijkbaar zo hard in hun vrijheid/identiteit/whatever aangetast voelen.

Ik ben alleen bang dat een definitief besluit in de discussie omtrent Zwarte Piet niet het einde van deze clash betekent. Er zal dan gewoon weer iets nieuws worden gevonden om enerzijds over te zeiken en anderzijds om krampachtig aan vast te houden.
 

HarryHengst

Member
Oct 27, 2017
1,047
De ellende is dat Sinterklaas eigenlijk helemaal geen kinderfeest meer is. Volwassenen maken zelf ook surprises voor elkaar. In other words, volwassenen zijn emotioneel te geïnvesteerd in het feest. Ik denk dat dat de belangrijkste aanleiding is voor deze uit de hand gelopen discussie.

Persoonlijk heb ik geen probleem met Zwarte Piet. Persoonlijk kwam de hele kwestie mij niet interesseren. Maar ik begin de hele discussie nu wel flink zat te worden. Overigens vind ik dat het racismepunt met de vele roetveegpieten inmiddels wel redelijk invalid is geworden, in ieder geval voor de landelijke intocht.

En bij lokale intochten, wat wil je eraan doen als de lokale bevolking Zwarte Piet wil blijven hanteren? Ieder jaar weer honderden kilometers rijden en hun lokale feest ieder jaar opnieuw verzieken? Dat gaat niet helpen.

Ik vind dat organisaties als Kick Out Zwarte Piet een beetje hun doel voorbij streven. En aangezien de contra-kant veel meer georganiseerd is dan de pro-kant, vrees ik dat de contra-kant als eerste moet stoppen om aan deze ellende een einde te maken.

Maar het helpt dus wel. Toen ze begonnen bij de landelijke intocht was de teneur ook ''dit gaat niet helpen'' en enkele jaren later zijn er al flinke stappen gemaakt.

En waarom moet de kant die keurig de protesten aankondigt en de wet volgt stoppen? Omdat de racisten helemaal doorslaan? Omdat Rutte zo bang is stemmen te verliezen dat hij een ''aan beide kanten zijn bad hombres'' doet? Dat lijken me goede redenen door te gaan, want dat laat zien dat je aan het winnen bent.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Maar het helpt dus wel. Toen ze begonnen bij de landelijke intocht was de teneur ook ''dit gaat niet helpen'' en enkele jaren later zijn er al flinke stappen gemaakt.

En waarom moet de kant die keurig de protesten aankondigt en de wet volgt stoppen? Omdat de racisten helemaal doorslaan? Omdat Rutte zo bang is stemmen te verliezen dat hij een ''aan beide kanten zijn bad hombres'' doet? Dat lijken me goede redenen door te gaan, want dat laat zien dat je aan het winnen bent.
Ik zeg ook niet dat het de schuld van het contra-kamp is als er over vijf of tien jaar nog steeds protesten zijn bij de intocht. Ik bedoelde dat ik verwacht dat de minder georganiseerde groep pas stopt als de meer georganiseerde groep stopt. Wanneer dat gebeurt, geen idee.

De landelijke intocht heeft veel meer een imago dan lokale intochten. In gebieden waar mensen krampachtig aan Zwarte Piet blijven vasthouden zullen de lokale intochten dus veel minder weerstand krijgen dan in gebieden waar mensen andere pieten willen. De landelijke intocht heeft het hele land als doelgroep en krijgt daardoor sneller met beide kampen te maken.

Zoals ik eerder al zei, kan mij het eigenlijk niet zoveel interesseren. Laat mensen het lekker zelf uitzoeken. Massaal naar andere steden/dorpen trekken om andere mensen van jouw gelijk te overtuigen, vind ik echter behoorlijk kansloos. Laat de plekken waar ze alleen maar zwarte pieten willen hebben die lekker houden, en laat de plekken die roetveegpieten willen lekker roetveegpieten nemen. Verder niet meer naar omkijken en voilá.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Ik zeg ook niet dat het de schuld van het contra-kamp is als er over vijf of tien jaar nog steeds protesten zijn bij de intocht. Ik bedoelde dat ik verwacht dat de minder georganiseerde groep pas stopt als de meer georganiseerde groep stopt. Wanneer dat gebeurt, geen idee.

De landelijke intocht heeft veel meer een imago dan lokale intochten. In gebieden waar mensen krampachtig aan Zwarte Piet blijven vasthouden zullen de lokale intochten dus veel minder weerstand krijgen dan in gebieden waar mensen andere pieten willen. De landelijke intocht heeft het hele land als doelgroep en krijgt daardoor sneller met beide kampen te maken.

Zoals ik eerder al zei, kan mij het eigenlijk niet zoveel interesseren. Laat mensen het lekker zelf uitzoeken. Massaal naar andere steden/dorpen trekken om andere mensen van jouw gelijk te overtuigen, vind ik echter behoorlijk kansloos. Laat de plekken waar ze alleen maar zwarte pieten willen hebben die lekker houden, en laat de plekken die roetveegpieten willen lekker roetveegpieten nemen. Verder niet meer naar omkijken en voilá.

Je lijkt echt compleet het punt te missen waar het om gaat. "Leven en laten leven" is nu juist geen optie bij de bestrijding van racisme en racistische karikaturen.
 

Overdoziz

Member
Oct 26, 2017
2,166
Waar ik me het meeste aan stoor is Europeanen die doen alsof racisme geen probleem is in Europa en een VS dingetje is. Het verwerpen van blackface als racistisch karikatuur is een goed voorbeeld. De grootste rede waarom zoiets niet zo prominent is hier is omdat er simpelweg niet zoveel niet-blanke mensen in Europa zijn in vergelijking met de VS. Vervolgens gaat het halve land uberhaupt nooit buiten z'n vriendenkring met Peter and Joris om en ziet dat de 'Braboneger' op Dumpert het allemaal best vindt dus er is geen probleem.
 

Hercule

Member
Jun 20, 2018
5,372
Ik vind beide kanten irritant. Als ik sommige pro reacties lees op fok heb ik het idee dat die mensen niet helemaal sporen. Bij de mensen die demonstreren zit ook een steekje los.

Aan de andere kant stoort het mij enorm dat veel linkse bekende Nederlanders zich hier zo druk om maken. Nederland wordt steeds lastiger voor de zwakkere in de maatschappij. Sociale vangnetten verdwijnen en uitkeringen worden gekort of verdwijnen compleet. Daar zie je Peter R of Georgina Verbaan nooit over bij Dwdd.
Dan heb ik veel liever de droge nuance van een Maarten van Rossem die alles weet te relativeren.

Persoonlijk ben ik blij dat Bram gestopt is. Stefanklaas is waardeloos en van de oude pieten is er bijna niemand meer. Michiel is al lang gestopt en Erik is er ook niet meer. Krijg nog steeds een brok in mijn keel als het afscheid van Wegwijs terugkijk in de Club van Sinterklaas.

De Club is er nog steeds maar het niveau van de series wordt in geen een van de films gehaald. Het helpt niet dat de pieten van de club er sinds kort eng uit zien. Ik zag dat originele Coole Piet tegenwoordig optreedt met een Andre van Duin imitator, ook een beetje sneu. Momenteel zijn Hoge Hoogte, Test, Muziek en Prof Piet er nog. Muziek Piet zat al in seizoen 1 en is daarmee een van de oudste pieten in Nederland.

Als sinterklaas traditie kijk ik ieder jaar een seizoen van de Club van Sinterklaas. Ook de hits van coole piet en de Club van Sinterklaas op Spotify kunnen uiteraard niet ontbreken.
Dit jaar staat "de jacht op het kasteel" op het programma. Toevallig vorige week de dvd gekocht.

Bram zijn boek over zijn Sinterklaas tijd is trouwens een aanrader.
 
Last edited:

Overdoziz

Member
Oct 26, 2017
2,166
Ik vind beide kanten irritant. Als ik sommige pro reacties lees op fok heb ik het idee dat die mensen niet helemaal sporen. Bij de mensen die demonstreren zit ook een steekje los.

Aan de andere kant stoort het mij enorm dat veel linkse bekende Nederlanders zich hier zo druk om maken. Nederland wordt steeds lastiger voor de zwakkere in de maatschappij. Sociale vangnetten verdwijnen en uitkeringen worden gekort of verdwijnen compleet. Daar zie je Peter R of Georgina Verbaan nooit over bij Dwdd.
Dan heb ik veel liever de droge nuance van een Maarten van Rossem die alles weet te relativeren.

Persoonlijk ben ik blij dat Bram gestopt is. Stefanklaas is waardeloos en van de oude pieten is er bijna niemand meer. Michiel is al lang gestopt en Erik is er ook niet meer. Krijg nog steeds een brok in mijn keel als het afscheid van Wegwijs terugkijk in de Club van Sinterklaas.

De Club is er nog steeds maar het niveau van de series wordt in geen een van de films gehaald. Het helpt niet dat de pieten van de club er sinds kort eng uit zien. Ik zag dat originele Coole Piet tegenwoordig optreedt met een Andre van Duin imitator, ook een beetje sneu. Momenteel zijn Hoge Hoogte, Test, Muziek en Prof Piet er nog. Muziek Piet zat al in seizoen 1 en is daarmee een van de oudste pieten in Nederland.

Als sinterklaas traditie kijk ik ieder jaar een seizoen van de Club van Sinterklaas. Ook de hits van coole piet en de Club van Sinterklaas op Spotify kunnen uiteraard niet ontbreken.
Dit jaar staat "de jacht op het kasteel" op het programma. Toevallig vorige week de dvd gekocht.

Bram zijn boek over zijn Sinterklaas tijd is trouwens een aanrader.
Wat