• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Ik vind beide kanten irritant. Als ik sommige pro reacties lees op fok heb ik het idee dat die mensen niet helemaal sporen. Bij de mensen die demonstreren zit ook een steekje los.

Aan de andere kant stoort het mij enorm dat veel linkse bekende Nederlanders zich hier zo druk om maken. Nederland wordt steeds lastiger voor de zwakkere in de maatschappij. Sociale vangnetten verdwijnen en uitkeringen worden gekort of verdwijnen compleet. Daar zie je Peter R of Georgina Verbaan nooit over bij Dwdd.
Dan heb ik veel liever de droge nuance van een Maarten van Rossem die alles weet te relativeren.

Persoonlijk ben ik blij dat Bram gestopt is. Stefanklaas is waardeloos en van de oude pieten is er bijna niemand meer. Michiel is al lang gestopt en Erik is er ook niet meer. Krijg nog steeds een brok in mijn keel als het afscheid van Wegwijs terugkijk in de Club van Sinterklaas.

De Club is er nog steeds maar het niveau van de series wordt in geen een van de films gehaald. Het helpt niet dat de pieten van de club er sinds kort eng uit zien. Ik zag dat originele Coole Piet tegenwoordig optreedt met een Andre van Duin imitator, ook een beetje sneu. Momenteel zijn Hoge Hoogte, Test, Muziek en Prof Piet er nog. Muziek Piet zat al in seizoen 1 en is daarmee een van de oudste pieten in Nederland.

Als sinterklaas traditie kijk ik ieder jaar een seizoen van de Club van Sinterklaas. Ook de hits van coole piet en de Club van Sinterklaas op Spotify kunnen uiteraard niet ontbreken.
Dit jaar staat "de jacht op het kasteel" op het programma. Toevallig vorige week de dvd gekocht.

Bram zijn boek over zijn Sinterklaas tijd is trouwens een aanrader.

Ik zal eerlijk zijn, ik snap ongeveer 20% van deze post... Stefanklaas, like whut...?
 

Aiii

何これ
Member
Oct 24, 2017
8,176
Ik zal eerlijk zijn, ik snap ongeveer 20% van deze post... Stefanklaas, like whut...?
Ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van de nostalgie die deze hele discussie zo onmogelijk maakt. "Dit is niet de echte sinterklaas", want daar ben je niet mee opgegroeid. Mijn vader zei ooit precies hetzelfde over de vorige Sinterklaas, want dat was niet de Sinterklaas uit zijn jeugd. Dingen veranderen, Sinterklaas is niet voor volwassenen, maar ze eigenen het zichzelf wel toe (onder het mom van "we doen het voor de kinderen", ironisch genoeg).

NOS heeft het bij het juiste eind, ze veranderen ieder jaar Piet beetje bij beetje en over een paar jaar is er geen Zwarte Piet meer te bekennen en sterft de "discussie" (is het niet, maar dat is de naam die het krijgt) vanzelf uit.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van de nostalgie die deze hele discussie zo onmogelijk maakt. "Dit is niet de echte sinterklaas", want daar ben je niet mee opgegroeid. Mijn vader zei ooit precies hetzelfde over de vorige Sinterklaas, want dat was niet de Sinterklaas uit zijn jeugd. Dingen veranderen, Sinterklaas is niet voor volwassenen, maar ze eigenen het zichzelf wel toe (onder het mom van "we doen het voor de kinderen", ironisch genoeg).

NOS heeft het bij het juiste eind, ze veranderen ieder jaar Piet beetje bij beetje en over een paar jaar is er geen Zwarte Piet meer te bekennen en sterft de "discussie" (is het niet, maar dat is de naam die het krijgt) vanzelf uit.
De verandering doet me niets en vind ik juist logisch. Ben meer verrast hoezeer iemand volledig bekend is met Sinterklaasmedia en wat daar allemaal in zit :)

Dat het geen discussie is ben ik het overigens niet mee eens. Ondanks de radicale outliers die de aandacht trekken vind er ook redelijke discussie plaats, zie bv polemieken in kwaliteitskranten en discussies op tv. Deze zijn ook noodzakelijk, al is het maar voor de vrede en relativering.
 

Hercule

Member
Jun 20, 2018
5,380
Ik denk dat dit een mooi voorbeeld is van de nostalgie die deze hele discussie zo onmogelijk maakt. "Dit is niet de echte sinterklaas", want daar ben je niet mee opgegroeid. Mijn vader zei ooit precies hetzelfde over de vorige Sinterklaas, want dat was niet de Sinterklaas uit zijn jeugd. Dingen veranderen, Sinterklaas is niet voor volwassenen, maar ze eigenen het zichzelf wel toe (onder het mom van "we doen het voor de kinderen", ironisch genoeg).

NOS heeft het bij het juiste eind, ze veranderen ieder jaar Piet beetje bij beetje en over een paar jaar is er geen Zwarte Piet meer te bekennen en sterft de "discussie" (is het niet, maar dat is de naam die het krijgt) vanzelf uit.

Nostalgia is zeker een niet te onderschatten factor maar ik ben het er niet helemaal mee eens dat het de reden is dat Stefan van der walle veel kritiek krijgt.

Het probleem van de huidige tv sinterklaas is dat Bram de Sinterklaas was voor alle tv klussen.

Hij verscheen bij zowel de commerciële als bij de NPO. Hij was ieder jaar de ster in maar liefst twee populaire tv series en de shows in ahoy (later de jaarbeurs) waren altijd uitverkocht.

Tegenwoordig heeft iedere zender, film of serie zijn eigen klaas. Zelfs al zou Stefan van der walle een briljant acteur zijn. Hij zal nooit de status van Bram bereiken. Daarnaast heeft Stefan maar weinig kans om te groeien in zijn rol.

Overigens vraag ik mij af of het feest in zijn huidige vorm snel zal veranderen. Ik was zondag op een verjaardag waar het merendeel van de gasten uit kerkgangers bestond die vrij links zijn. Allemaal waren ze pro Piet. Ik deed zaterdag een pokemon go raid en de jongeren daar waren behoorlijk uitgesproken in hun voorkeur voor het behoud van Piet.

Het gevaar vind ik dat dit soort kwesties mensen radicaler maakt. Van mij part is iedereen welkom in Nederland maar populisten als Wilders grijpen bijv de zwarte Piet discussie aan om mensen bang te maken dat vluchtelingen onze "cultuur" proberen te veranderen. Zelfs Klaas Dijkhof scoort hoog dankzij loze oneliners bij mensen die het niet ruim hebben.
 

Dreaver

Member
Oct 27, 2017
541
Mensen die zeggen dat 'De Nederlandse tradities verloren gaan'...

Wat definieert überhaupt de 'Nederlandse cultuur'? Stroopwafels, windmolens, tulpen en Sinterklaas...?
 

Hercule

Member
Jun 20, 2018
5,380
Mensen die zeggen dat 'De Nederlandse tradities verloren gaan'...

Wat definieert überhaupt de 'Nederlandse cultuur'? Stroopwafels, windmolens, tulpen en Sinterklaas...?
Ik heb altijd het idee dat Nederlanders traditie alleen gebruiken als argument als het ze goed uitkomt in discussies. Serious Request was een gezellige traditie maar volgens een vocale meerderheid was die aan vernieuwing toe. Top 2000 ligt ook al onder vuur omdat het iedere keer hetzelfde zou zijn.

Amazon.de had van de week hele mooie deals. Momenteel zijn bij intertoys Skyrim HD (10 euro) en Detroit become human (20 Euro) te koop.
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,528
Als je er een koopt ga dan voor een fatsoenlijke, Synology bv. Als er dan een zonder storage koopt kun je zelf weer zoeken naar een goede ssd/hdd deal.
Dat is wel een goeie tip. Bedankt!

Het probleem is dat ik het liefst een backup wil maken dus ik heb het dubbele nodig en dan ook extra voor toekomstige media. Ik zie dat de DS218 bv een maximale opslag van 24TB heeft. Dat is zeg maar wel weinig op den duur lol
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,528
Nou ja een redelijke HD video van twee uur is tegenwoordig al bijna 10GB en ik heb er honderden van.

Nee het is geen anime lol (ok wel een beetje)
 

gr0w

Member
Oct 28, 2017
332
Damn, thought I won't need another PS Plus subscription but just realized the Red Dead Online beta is starting. Any idea where I might still be able to sneak a discounted PS Plus subcription in the NL?
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Damn, thought I won't need another PS Plus subscription but just realized the Red Dead Online beta is starting. Any idea where I might still be able to sneak a discounted PS Plus subcription in the NL?
Hard one. Maybe some online shops have discounts going, but unless you buy something with it (like the KPN internet deal) you're probably out of luck concerning discounts.
 

phonicjoy

Banned
Jun 19, 2018
4,305
Nostalgia is zeker een niet te onderschatten factor maar ik ben het er niet helemaal mee eens dat het de reden is dat Stefan van der walle veel kritiek krijgt.

Het probleem van de huidige tv sinterklaas is dat Bram de Sinterklaas was voor alle tv klussen.

Hij verscheen bij zowel de commerciële als bij de NPO. Hij was ieder jaar de ster in maar liefst twee populaire tv series en de shows in ahoy (later de jaarbeurs) waren altijd uitverkocht.

Tegenwoordig heeft iedere zender, film of serie zijn eigen klaas. Zelfs al zou Stefan van der walle een briljant acteur zijn. Hij zal nooit de status van Bram bereiken. Daarnaast heeft Stefan maar weinig kans om te groeien in zijn rol.

Overigens vraag ik mij af of het feest in zijn huidige vorm snel zal veranderen. Ik was zondag op een verjaardag waar het merendeel van de gasten uit kerkgangers bestond die vrij links zijn. Allemaal waren ze pro Piet. Ik deed zaterdag een pokemon go raid en de jongeren daar waren behoorlijk uitgesproken in hun voorkeur voor het behoud van Piet.

Het gevaar vind ik dat dit soort kwesties mensen radicaler maakt. Van mij part is iedereen welkom in Nederland maar populisten als Wilders grijpen bijv de zwarte Piet discussie aan om mensen bang te maken dat vluchtelingen onze "cultuur" proberen te veranderen. Zelfs Klaas Dijkhof scoort hoog dankzij loze oneliners bij mensen die het niet ruim hebben.


Sint had vroeger een witte hoofdpiet, had bewaking van een zwitserse garde, had maar 1 piet, Piet was een serieuze man, Piet was een domme acrobaat, etc. Het veranderd superveel sinds +/- 1850.

Zo "oud" zijn onze tradities trouwens. Supersneu.
 

3bdelilah

Attempted to circumvent ban with alt account
Banned
Oct 26, 2017
1,615
Is dat zo? Heb me al een tijdje niet verdiept in SSD, maar sinds een paar weken wil ik upgraden van mijn 840 Evo 120GB en heb 500GB schijven nog niet zo goedkoop ofwel niet duur gezien. Mooie ontwikkeling zo. Even mijn alerts op Tweakers aanpassen.
 

Aiii

何これ
Member
Oct 24, 2017
8,176
Is dat zo? Heb me al een tijdje niet verdiept in SSD, maar sinds een paar weken wil ik upgraden van mijn 840 Evo 120GB en heb 500GB schijven nog niet zo goedkoop ofwel niet duur gezien. Mooie ontwikkeling zo. Even mijn alerts op Tweakers aanpassen.
i

Ja, dat is zo.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
In België heeft de Warmste Week ruim 17 miljoen euro opgehaald. Dat is meer dan het Nederlandse record van het Glazen Huis.
Hopelijk komt 3FM volgend jaar met een leuker concept, anders ga ik weer de Belgische actie volgen.
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,528
De luistercijfers van 3fm zijn gewoon hard gedaald door het vertrek van Koen en Sander naar 538, Gerard Ekdom naar Radio 2/10 en Giel Belen naar Veronica. Niet zo heel veel met het concept te maken (vorig jaar was er iets over de 5 miljoen opgehaald.) Ze hebben geen personalities meer met gevoel voor humor. Als je nu luistert naar bv Frank vd Lende en Sander Hoogendoorn is het gewoon triest. Dat had 3fm vroeger ook met sommige djs maar nu is het echt waardeloos.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
De luistercijfers van 3fm zijn gewoon hard gedaald door het vertrek van Koen en Sander naar 538, Gerard Ekdom naar Radio 2/10 en Giel Belen naar Veronica. Niet zo heel veel met het concept te maken (vorig jaar was er iets over de 5 miljoen opgehaald.) Ze hebben geen personalities meer met gevoel voor humor. Als je nu luistert naar bv Frank vd Lende en Sander Hoogendoorn is het gewoon triest. Dat had 3fm vroeger ook met sommige djs maar nu is het echt waardeloos.
Dat is het misschien deels (hoewel ik Koen en Sander echt een aderlating vind, afschuwelijk irritant), ook het concept van dit jaar (geen glazen huis maar reizend door Nederland lokale initiatieven bezoeken) spreekt niet echt tot de verbeelding.
 

Priapus

Member
Oct 27, 2017
2,150
De luistercijfers van 3fm zijn gewoon hard gedaald door het vertrek van Koen en Sander naar 538, Gerard Ekdom naar Radio 2/10 en Giel Belen naar Veronica. Niet zo heel veel met het concept te maken (vorig jaar was er iets over de 5 miljoen opgehaald.) Ze hebben geen personalities meer met gevoel voor humor. Als je nu luistert naar bv Frank vd Lende en Sander Hoogendoorn is het gewoon triest. Dat had 3fm vroeger ook met sommige djs maar nu is het echt waardeloos.

Tel daarbij op dat sommige dj's op een gegeven moment erg pretentieus en 'self important' werden zonder dat het publiek er in mee ging. Hieronder bevonden zich oa Giel, Paul en Domien. Nieuwe DJ's gingen hierin door, maar wisselden dit ook nog eens af met een dikke laag nieuwe geautotunede hiphop waar de laagste gemene deler van houdt. Tuurlijk is crappy muziek van alle generaties (happy hardcore anyone?), maar de generatie van Eckdom, Giel en K&S hebben hier geen binding mee.

De oude generatie is zich nog steeds aan het heroriënteren en de nieuwe zal door moderne media dit tekort niet gaan aanvullen.
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,528
De oude generatie is zich nog steeds aan het heroriënteren en de nieuwe zal door moderne media dit tekort niet gaan aanvullen.
Ik dacht dat Slam FM een monopolie heeft op de jongere doelgroep.

Ik heb een ouwe bak en ik heb geen zin om cds te branden, dus ik luisterde vandaag naar de top 2000 en er zijn echt nummers waar ik dacht "dat hoort er echt niet in." Niet dat ik een muzieksnob ben maar sommige bands hebben echt zoveel meer te bieden. Radiohead's hoogste notering is Creep ffs
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Ik dacht dat Slam FM een monopolie heeft op de jongere doelgroep.

Ik heb een ouwe bak en ik heb geen zin om cds te branden, dus ik luisterde vandaag naar de top 2000 en er zijn echt nummers waar ik dacht "dat hoort er echt niet in." Niet dat ik een muzieksnob ben maar sommige bands hebben echt zoveel meer te bieden. Radiohead's hoogste notering is Creep ffs
De top 2000 is prachtig, dat hele 'dit hoort er niet in' en 'wie stemt hier in hemelsnaam op' hoort er natuurlijk gewoon bij. Net Bieber gehoord en nu Paul de Leeuw. Ik geniet <3
 

Arjen

Avenger
Oct 27, 2017
2,022
Walgelijk dat er mensen in de politiek zitten hier in Nederland die dit soort ideeën onderschrijven.
 

Aiii

何これ
Member
Oct 24, 2017
8,176
Ja, zeer frustrerend. Ik zit in een lichtere stroming en een grote meerderheid van de christenen in mijn directe omgeving staat niet achter dat pamflet.
Altijd goed om te horen dat Christenen moreler zijn dan de bijbel waaruit hun geloof is ontstaan, dat doet me oprecht deugd. Dus jeuj voor jouw en die Christenen in jullie omgeving. Getuigd gewoon dat we kunnen groeien als mensheid ondanks enkele regressieven. Dikke duim omhoog.

Maar dat is dus wel het wrange, dit statement volgt immers wel de bijbel. In die zin ben ik dan ook niet zo verbaast over deze actie vanuit de orthodoxe stromingen van het geloof. Het bevestigt slechts wat al bekend was. Hopelijk wel met gevolgen, zag dat er een hoogleraar tussen zat, bijvoorbeeld, dat gaat wmb dus alle perken te buiten. Dan kun je nog zo hard de regenboogvlag boven de uni laten wapperen, daar moet je gewoon een onstlagprocedure om kunnen starten. Helaas is dat in Nederland niet zo makkelijk. Wordt een ander verhaal als het OM er iets mee kan doen.

Voor mij, met dank aan een vriend voor de hulp, reden om eindelijk eens werk te maken van mijn uitschrijving bij de kerk. Wil ik al jaren, maar was me eigenlijk teveel moeite. Het is tegenwoordig gelukkig wat makkelijker, maar dit zou gewoon via een online formulier moeten kunnen, zeker aangezien je ongevraagd bij je geboorte wordt ingeschreven, iets dat in onze tijd nog een vanzelfsprekendheid was en ouders deden omdat het zo hoorde.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Vind het creepy hoe er nu op social media gehuild wordt door rechts Nederland over 'iedereen die z'n mond hielkd toen homo's van daken werden gegooid door moslims'... ehhh, daar sprak iedereen zich over uit? Echter, Baudet, Wilders en consorten moet ik nog steeds horen over deze verklaring. Funny how that works.

Niet echt funny en fucking triest eigenlijk.