• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

Hercule

Member
Jun 20, 2018
5,375
Uit ellende ben ik de reacties op de NOS berichten op Instagram gaan bekijken zodat ik kon kijken wat voor mensen er nou op FvD hebben gestemd. En dat heeft toch wel echt iets raars. Zo veel rare accounts die onzin uitspuwen die vervolgens niet overkomen als echte mensen. Gekke rechtse meme profielen, profielen met amper posts maar enorm veel volgers, etc. En als je dieper dat trog in duikt wordt het steeds gekker.
Het is uiteraard duidelijk er veel mensen op FvD hebben gestemd. Maar het rechtse Instagram wereldje heeft iets frappants.

Ik verbaas mij daar totaal niet over. Reset era kan soms een beetje erg links zijn maar iets als de Fok front page lijkt soms wel stormfront. Tot het misselijk makende toe

Dat was 6 jaar geleden echt nog niet zo
 

Sec0nd

The Fallen
Oct 27, 2017
6,040
Ik verbaas mij daar totaal niet over. Reset era kan soms een beetje erg links zijn maar iets als de Fok front page lijkt soms wel stormfront. Tot het misselijk makende toe

Dat was 6 jaar geleden echt nog niet zo

Het feit dat mensen zulke absurde dingen kunnen schrijven en denken verbaast mij helaas inderdaad ook niet. Wat ik eigenlijk meer probeerde te suggereren is dat tussen dit hoopje ellende ook veel profielen tussen zaten waarbij ik mijn twijfels had over het überhaupt wel echte mensen waren. De combinatie van extreme activiteit, weirde content, of juist het gebrek aan content waardoor ik soms dacht dat het troll of propoganda accounts waren. Vooral als toen ik het vergeleek met profielen die geen waanzin uitspuwde.

Maar wellicht is dat mijn onderbewustzijn die een excuus of uitweg probeerde te vinden :')
 
Last edited:

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Haha wow.
Bij GroenLinks is 70% van de stemmers boven de 34 jaar 🤔

Bij Partij voor de Dieren is 66% vrouw 🤔

Je bent nu gewoon cijfers aan het zoeken om FvD-stemmers weg te zetten als boze oude mannen. Demonisering wat mij betreft en je bent dan geen haar beter dan meneer Baudet zelf.

Ik denk dat in Nederland juist het gevaar bestaat dat een sterk regressieve sprong genomen word. Ik heb het gevoel dat hetgeen waar voor gevochten is met activisme en dergelijke maar voor lief wordt genomen, dat het 'niet slechter kan'. Daarom is het OK om mensen die ons waarschuwen te negeren en om maar wat uitproberen zonder goed na te denken over de gevolgen - het kan toch niet fout gaan, want ons systeem (en de mensen) is zoveel beter dan daar in America bijvoorbeeld.

Ik houd het landelijke nieuws niet echt bij, en elke keer als ik weer terug bij de fam kom of weer eens wat oppik, moet ik zeggen dat NL soms echt als een dorpje aanvoelt. Heel dat gedoe met Zwarte Pieten, totaal niet bekend zijn met hedendaagse onderwerpen waar bijv. hier op resetera volop over gepraat wordt, lijkt het in NL alsof ze er wereldvreemd mee zijn. Qua discourse beginnen we achter te lopen van wat ik zie, klopt dat zo'n beetje, of zijn er goeie fora e.d. waar ze wel een beetje up to date en niet wereldvreemd zijn?
Je kunt het mensen toch niet kwalijk nemen dat ze vooral interesse hebben in en zich druk maken over zaken in hun directe omgeving? Ik vind het ook veel vervelender dat mijn kentekenplaten gejat zijn deze week dan dat er bootjes met Afrikaanse overstekers doelloos ronddobberen op de Middelandse Zee. Die zijn vaak ook boven de 34 en man trouwens 🤔

Ik verbaas mij daar totaal niet over. Reset era kan soms een beetje erg links zijn maar iets als de Fok front page lijkt soms wel stormfront. Tot het misselijk makende toe

Dat was 6 jaar geleden echt nog niet zo
Haha, dat riep men in 2002 ook al. Het is trouwens FOK!
 

Hercule

Member
Jun 20, 2018
5,375
Haha wow.
Bij GroenLinks is 70% van de stemmers boven de 34 jaar 🤔

Bij Partij voor de Dieren is 66% vrouw 🤔

Je bent nu gewoon cijfers aan het zoeken om FvD-stemmers weg te zetten als boze oude mannen. Demonisering wat mij betreft en je bent dan geen haar beter dan meneer Baudet zelf.


Je kunt het mensen toch niet kwalijk nemen dat ze vooral interesse hebben in en zich druk maken over zaken in hun directe omgeving? Ik vind het ook veel vervelender dat mijn kentekenplaten gejat zijn deze week dan dat er bootjes met Afrikaanse overstekers doelloos ronddobberen op de Middelandse Zee. Die zijn vaak ook boven de 34 en man trouwens 🤔


Haha, dat riep men in 2002 ook al. Het is trouwens FOK!
Fok of FOK! is toch echt heel veel rechtser geworden recentelijk. Vroeger was het echt niet mogelijk te schrijven dat de dood van Afrikaanse drenkelingen een zege is ("weer een uitkering minder"). In 2002 was social media en het internet bovendien nog niet wat het nu is. Lang niet iedereen had een uitlaatklep online.

De tegenstellingen worden ook steeds groter omdat er minder ruimte is voor nuance. Zowel Baudet als Sylvana Simons worden door veel mensen irritant gevonden omdat beide erg extreem zijn in hun opvattingen.
 

phonicjoy

Banned
Jun 19, 2018
4,305
Ik denk dat in Nederland juist het gevaar bestaat dat een sterk regressieve sprong genomen word. Ik heb het gevoel dat hetgeen waar voor gevochten is met activisme en dergelijke maar voor lief wordt genomen, dat het 'niet slechter kan'. Daarom is het OK om mensen die ons waarschuwen te negeren en om maar wat uitproberen zonder goed na te denken over de gevolgen - het kan toch niet fout gaan, want ons systeem (en de mensen) is zoveel beter dan daar in America bijvoorbeeld.

Ik houd het landelijke nieuws niet echt bij, en elke keer als ik weer terug bij de fam kom of weer eens wat oppik, moet ik zeggen dat NL soms echt als een dorpje aanvoelt. Heel dat gedoe met Zwarte Pieten, totaal niet bekend zijn met hedendaagse onderwerpen waar bijv. hier op resetera volop over gepraat wordt, lijkt het in NL alsof ze er wereldvreemd mee zijn. Qua discourse beginnen we achter te lopen van wat ik zie, klopt dat zo'n beetje, of zijn er goeie fora e.d. waar ze wel een beetje up to date en niet wereldvreemd zijn?

Het publieke debat is iig van een super sneu niveau. Heeft ook te maken met de aftakeling van de publieke omroep miss. Ik kan het 8 uur en jeugd journaal niet meer uit elkaar houden..
 

phonicjoy

Banned
Jun 19, 2018
4,305
Haha wow.
Bij GroenLinks is 70% van de stemmers boven de 34 jaar 🤔

Bij Partij voor de Dieren is 66% vrouw 🤔

Je bent nu gewoon cijfers aan het zoeken om FvD-stemmers weg te zetten als boze oude mannen. Demonisering wat mij betreft en je bent dan geen haar beter dan meneer Baudet zelf.

Hahaha wow.

Misschien moet je even de definitie van demonisering opzoeken. Dat is niet het oplepelen van feitjes.

Of het een belangrijk feitje is is dan weer een andere vraag, de verdeling lijkt redelijk random.
 

Zevenberge

Member
Oct 27, 2017
570
Wat mij aan de kiezers van FvD verbaasde, is dat het een redelijk representatieve groep is. Bijvoorbeeld bij de PVV zijn het naar verhouding veel laagopgeleiden en bij de D66 veel hoogopgeleiden.

Fok leden zijn voornamelijk tokkies.
Geen wonder dat bij tokkies de voortplantingsdrang zo hoog is. Als ze iedere dag geconfronteerd worden met "FOK!".
 

kubus

Member
Oct 27, 2017
1,500
Is er eigenlijk een BelgiumEra/FlemishEra? Als ik search vind ik alleen topics over lootboxes in België. Of zitten de Belgen allemaal hier? België is natuurlijk gewoon een soort AliExpres-versie van Nederland ;)

Als hollander die onlangs verhuist is naar België sta ik namelijk voor heel wat raadseltjes. Zoals: verplicht naar de huisarts moeten als je ziek bent en pas verlof krijgen als je een doktersbriefje aan je werkgever kan overhandigen waarop precies staat hoelang je thuis mag blijven.

Ben nu voor de tweede keer deze week bij de huisarts geweest (kreeg eerst 2 dagen verlof, maar ben nog steeds ziek, dus weer opnieuw een briefje halen) en het is echt zo onwennig. Ik ben simpelweg verkouden, maar m'n temperatuur moest gemeten, er moest worden geluisterd naar m'n longen, kreeg zo'n dom stokje onder m'n tong, er werd gevoeld aan m'n nek, een heel apparaat in m'n oren... Diagnose? Ja u bent verkouden. Thee drinken en uitzieken. Da's dan 27 euro. (Je moet gelijk betalen, krijg daarna een deel terug van de zorgverzekering).

Het is echt heel vreemd om zo uitgebreid onderzocht te worden voor een simpele verkoudheid. Zeker aangezien ik iedere keer ook m'n trui en shirt moest uitdoen (fuck dat laatste).

Lang leve Nederland waar je gewoon belt dat je ziek bent en weer komt opdagen als je je weer fit voelt. Vraag me af of Nederland daarin vrij uniek is? Of is België zo streng. Of misschien een beetje van beide.

Anyway hopelijk zitten hier wat Belgen die me kunnen vertellen of dit echt normaal is want ik vind het een beetje creepy hoe ik (vrouw) steeds moet strippen voor mijn (mannelijke) huisarts voor zo'n onbenullig onderzoek. Ga volgende keer denk ik sowieso maar vragen naar een vrouwelijke dokter, voelt toch wat minder ongemakkelijk :p
 

Goodbye

Member
Oct 27, 2017
547
Klinkt heel vreemd en onnodig duur vooral. Als je enorme koorts hebt, iets heel normaals en met een weekje uitzieken gewoon voorbij, moet je dus je bed uit om een doktersverklaring te halen voor iets dat je al weet? Ik had juist de indruk dat de zorg in België beter stond aangeschreven dan in Nederland?

Overigens is het niet gek toch om uit te kleden bij de dokter? Die beste man ziet tientallen mensen half of helemaal uitgekleed per dag! Het is niet zo dat hij een vaginaal onderzoek wil uitvoeren terwijl je voor een verkoudheid komt. Toch?
 

kubus

Member
Oct 27, 2017
1,500
Belgen staan niet voor de grap bekend als bureaucraten.
ze stonden bij mij niet bekend als bureaucraten maar het klopt inderdaad wel...

Klinkt heel vreemd en onnodig duur vooral. Als je enorme koorts hebt, iets heel normaals en met een weekje uitzieken gewoon voorbij, moet je dus je bed uit om een doktersverklaring te halen voor iets dat je al weet? Ik had juist de indruk dat de zorg in België beter stond aangeschreven dan in Nederland?

Overigens is het niet gek toch om uit te kleden bij de dokter? Die beste man ziet tientallen mensen half of helemaal uitgekleed per dag! Het is niet zo dat hij een vaginaal onderzoek wil uitvoeren terwijl je voor een verkoudheid komt. Toch?
Ja, als je ziek bent moet je dus naar een huisarts voor een doktersverklaring. Je dient die dan binnen 2 dagen aan je werkgever te overhandigen/op te sturen. Als je langer dan 2 dagen ziek bent, moet je dat briefje met de post naar je werk opsturen, anders ben je de sjaak. Gelukkig is mijn werkgever vrij chill en volstaat een scan via e-mail ook, maar blijkbaar zijn er dus werkgevers die je echt kunnen (en willen) naaien als je je briefje niet op tijd hebt opgestuurd (liefst aangetekend). Ik wilde vandaag ook niets liever dan in bed blijven maar moest toch uit huis om weer zo'n verrekte brief te halen. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor het uitzieken idd. Als je echt te ziek bent om naar de huisarts te gaan, kunnen ze ook langskomen. Maar dan betaal je ook meer natuurlijk...

De zorg is hier verder vrij chill geregeld. Zorgverzekering is bijv. iets meer dan €100 per jaar. In Nederland betaal je dat al per maand :p. Heb behalve bezoekjes aan de huisarts nog niet zoveel ervaring (gelukkig) met de zorg hier dus weet niet precies hoe andere dingen geregeld zijn.

Ik ben wel vaker in Nederland bij de huisarts geweest en me daar deels moeten uitkleden, maar dat was dan ook omdat ik bijvoorbeeld wilde uitsluiten dat ik borstkanker had. Tot m'n bh strippen omdat ik verkouden ben vind ik wel wat ver gaan... zeker als ik 2 dagen geleden nog langs ben geweest met precies dezelfde klachten. Misschien komt het omdat ik het gewoon echt niet gewend ben om voor zo'n stomzinnige consultatie volledig onderzocht te worden, dat ik mij afvraag of zoiets wel standaard procedure is en mij daarom ongemakkelijk voel. Het was trouwens nodig om te luisteren naar m'n longen. Even snel gegoogled en blijkbaar kan dat zowel met kleding aan als kleding uit. Blijkbaar toch normaal dus dat dit gevraagd wordt :).
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Als die Belgen zo bureaucratisch zijn om je iedere paar dagen voor een verkoudheid naar de huisarts te laten gaan, dan zijn die huisartsen waarschijnlijk ook bureaucratisch genoeg om iedereen zich voor niks te laten uitkleden "omdat het in het protocol staat".

Ik moet bekennen dat ik hier ook nog niet van afwist, dus ik zit ook een beetje met verbazing te lezen. :P
 
Oct 25, 2017
2,722
Het feit dat mensen zulke absurde dingen kunnen schrijven en denken verbaast mij helaas inderdaad ook niet. Wat ik eigenlijk meer probeerde te suggereren is dat tussen dit hoopje ellende ook veel profielen tussen zaten waarbij ik mijn twijfels had over het überhaupt wel echte mensen waren. De combinatie van extreme activiteit, weirde content, of juist het gebrek aan content waardoor ik soms dacht dat het troll of propoganda accounts waren. Vooral als toen ik het vergeleek met profielen die geen waanzin uitspuwde.

Maar wellicht is dat mijn onderbewustzijn die een excuus of uitweg probeerde te vinden :')

Ik twijfel er niet aan dat er veel astroturfing wordt gebruikt, maar zoals ik hier lokaal van die lompe 'memes' tegenkom is er nog altijd iemand die het voetenwerk moet doen, en helaas is die laatste dan toch een echt persoon.


Overigens, ik geloof dat het doktersbriefje vroeger hier ook een ding was, of op zijn minst indien langer dan een week (dat is denk ik nog steeds zo, al is dat tussendoor de bedrijfsarts geworden ipv huisarts), totdat het versimpeld is naar het huidige omdat die artsen hun tijd verspillen aan 'patienten' die niet de moeite zijn.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Blij dat ik klaar ben met opleidingen, ondanks dat mijn werk ook beestachtig kan zijn. Anyway, plannen is king! Mensen hebben genoeg kutweer gehad de laatste weken om opdrachten te doen :)
 

phonicjoy

Banned
Jun 19, 2018
4,305
Zitten hier ook beaudet stemmers? Ik zie ze elke keer dat op Reddit zn naam genoemd wordt alle tegen stemmen meteen downvoten.
 

Rei Toei

Member
Nov 8, 2017
1,517
1: meine güte, dat Days Gone review thread.
2: NRC recensent geeft Days Gone zelfde cijfer als Red Dead Redemption 2 (4 uit 5).
3: Koningsdag kan de tering krijgen maar ik ga vanavond wel naar een goed feestje. Groetjes.
 

3bdelilah

Attempted to circumvent ban with alt account
Banned
Oct 26, 2017
1,615
Iemand ervaringen met Vodafone mobiel? Ik mag binnenkort verlengen en ik overweeg om over te stappen van T-Mobile naar Vodafone. Bij een Galaxy S10 abonnement zou ik bij Vodafone 4 euro per maand minder betalen, zonder aansluitkosten, en omdat ik ook Ziggo thuis heb zou ik meer data krijgen (7GB bij T-Mobile om 10GB bij Vodafone) én een gratis televisiepakket waaronder HBO.

Op papier zou ik dus gek zijn als ik niet zou overstappen, maar online lees ik weinig positieve dingen over het netwerk van Vodafone t.o.v. met dat van T-Mobile. Hoe zit dat in de praktijk?
 

Firemind

Member
Oct 25, 2017
15,524
Ik vind Vodafone persoonlijk een betere netwerk hebben dan T-Mobile. Af en toe zijn er landelijke storingen maar van dag tot dag werkt het prima. Enige nadeel is dat Vodafone alleen dagbundels heeft als je gaat reizen buiten de EU en die zijn aan de prijzige kant (€5 voor 30MB per dag of €8,50 100MB). Bij T-Mobile hangt het af van de zone waar je naar toe gaat. Naar de VS is het bijvoorbeeld €5 voor 100MB per dag (of €25 1000MB voor 2 weken) maar in Azië is het €10 voor 25MB per dag (of €60 500 MB voor 2 weken.) Zijn eigenlijk allebei belachelijke tarieven maar goed.

Ik zou bij Vodafone geen prepaid nemen in ieder geval. Wat een diefstal is dat zeg.
 

Yonafunu

Member
Oct 26, 2017
2,260
Ik had mezelf beloofd dat ik dit jaar thuis zou blijven maar om de een of andere reden sta ik toch ergens naast een gracht te schuilen in een portier. Fucking Koningsdag.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Dat gelul met FvD, wat een soap. Nog weirder hoe al die stemmers op FvD, zogenaamd allemaal genoeg van "oude politiek en corruptie", blind blijven volgen. Like, een beetje kritisch zijn kan geen kwaad toch?
 

VN1X

Banned
Oct 28, 2017
2,027
Oh wtf we hebben gewoon een Nederlandse OT? Hoe de fuck wordt dit gemodereerd dan?

Anyway hoi allemaal. *zwaait*
 

Deleted member 1445

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,140
Zijn er al goede stemwijzers voor de EU verkiezingen? Word zo onderhand wel tijd. Is er al een OT voor de EU verkiezingen eigenlijk? Beetje matig dat er zoveel over politiek gepraat wordt op Resetera maar vrijwel nul als het gaat om daadwerkelijk stemmen in de EU.
 
Oct 25, 2017
2,722
De TEGENPARTIJ, voor jouw en voor mijn

De TEGENPARTIJ, maakt iedereen blij


Staat niet op de kaart!
*cries*

voor de "voor mijn tijd" cultuurbarbaren:



en ja, check die prachtige bakkebaarden, jonguh!

dat, en dat dit natuurlijk exact nog altijd waar populisme op neerkomt. "TEGEN!" "waarom dan?" "WIK'NIE!"


Maar afgezien daarvan zou dat inderdaad wel goed zijn. Moet zeggen dat het gedoe met Brexit de hele boel ook vrij bizar heeft gemaakt. "Ja, en dan gaan we nu effe democratisch stemmen op dat ondemocratisch instituut!". De aanvoer van clowns heeft de lol er wel een beetje uitgehaald, moet ik zeggen.

Er is vast wel een mooie linkse partij om je stem op te verspillen.


Overigens, met wat google hulp van reddit...

https://eu.stemwijzer.nl/


edit: en na het invullen van dat wijzertje is het natuurlijk weer GroenLinks, want wat is er anders?
(zoals eerder gezegd op de vorige site is dat in de praktijk dus D66)


en waarom de fuck zijn partijen het niet eens met een permanente wintertijd????
... heh? Oh ze willen dus naar zomertijd... wat niet gevraagd wordt...urgh
 
Last edited:

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Je kunt ook op de kerstman stemmen komende verkiezingen.

180227100640timmermans_2018.jpg

Fransie is carrière aan het maken!
 
Oct 25, 2017
2,722
Oh ja, die vergat ik nog helemaal als dé enkele persoon om op te stemmen. Volgens mij heb ik dat de vorige keer zelfs ook gedaan.
#StanningForSanta


edit: uuurgh, die referendumvraag.... gooi dat referendum nou eens in de rommelbak jongens. Het werkt niet door al die clowns, en het is geen prioriteit op welke manier dan ook.

edit: "de EU moet sancties tegen Rusland afbouwen"
oooooh, kijk eens naar wie daar 'eens' tegen zegt. Wat een toeval! ... kameraad PVV en FvD natuurlijk...en de SP, 50plus, en Jezus Leeft. ... de fuck is er mis met die ouden van dagen? :S

en bij vraag 13: De EU moet lidstaten aanmoedigen om huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht te erkennen.
iedereen eens natuurlijk, behalve de die-hard-reli-knakkers... en de fvD en DENK met 'geen van beide' ... zo zie je meteen waarom die partijen in werkelijkheid bestaan versus wat ze zeggen. Zij-aan-zij staan met de homohaters in 2019...


Dus eigenlijk zijn alleen D66, GL, en de Kerstman enigszins serieuze opties.
 
Last edited:

ClearMetal

Member
Oct 25, 2017
15,252
the Netherlands
Ik denk dat het gewoon weer SP gaat worden. Ze zijn tegen het afschaffen van de zomertijd (werkelijk, wát een geneuzel...), ze zijn voor referenda, voor steun van LHBTI-organisaties vanuit Brussel, tegen grootschalige veehouderij, ze willen niet uit de euro en niet uit de EU in het algemeen stappen. Op andere punten kan ik me ook wel in hun argumentatie vinden. Ik zou zelf best meer belasting op vliegtickets willen zien, maar als zij kerosine duurder willen maken en de arbeidsomstandigheden bij prijsvechters willen aanpakken: ook prima.
 
Last edited:

Deleted member 1445

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,140
Overigens, met wat google hulp van reddit...

https://eu.stemwijzer.nl/


edit: en na het invullen van dat wijzertje is het natuurlijk weer GroenLinks, want wat is er anders?
(zoals eerder gezegd op de vorige site is dat in de praktijk dus D66)
De stemwijzers zoals deze, en andere, vind ik nogal irritant eerlijk gezegd. Het zijn veel te specifieke standpunten waar naar gevraagd word in plaats van waar je ideologisch staat. Het lijkt alsof ze direct één op één de EU stemmingen hebben overgenomen en dan met één zinnetje vragen van, ja, wat denk jij dan? Geen extra info, geen andere antwoorden behalve ja/nee/overslaan.

Wat klare onzin is, zo werkt stemmen niet. We stemmen op vertegenwoordigers, niet direct op standpunten. Een meerendeel van wat je moet weten is of de ideologie overeenkomt, en of de partij/persoon waar op je stemt betrouwbaar is.

Iets als isidewith.com gaat meer in die richting, maar zoiets heb ik nog niet gevonden. Op isidewith kan je wel op NL vertegenwoordigers checken, maar het is maar half half had ik laatst het gevoel, ze hebben niet veel info over de kandidaten daar.
 

Deleted member 1445

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,140
Teleurstellend, de ondoordachte standpunten van de linkse partijen op het punt van GMO's. GMO's niet toestaan in de EU? Manmanman, hoe absurd.
 

Deleted member 1445

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,140
D66 komt me wel goed over, wat voor negatieve punten zijn er?

Ze lijken me niet erg up-to-date met betrekking tot digitale privacy zaken. Ik mis daar wat stellingen in de stemwijzer, weet iemand daar wat over?
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Teleurstellend, de ondoordachte standpunten van de linkse partijen op het punt van GMO's. GMO's niet toestaan in de EU? Manmanman, hoe absurd.
?

Eten we niet al massaal GMO's, ook in NL? Kritisch kijken naar een relatief jonge technologie is goed ivm mogelijke lange termijn effecten op de gezondheid en het milieu, maar vooralsnog zijn er niet perse negatieve punten op GMO's aan te wijzen dacht ik, dus er pertinent tegen zijn is wat weird imo.
 

Deleted member 1445

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,140
?

Eten we niet al massaal GMO's, ook in NL? Kritisch kijken naar een relatief jonge technologie is goed ivm mogelijke lange termijn effecten op de gezondheid en het milieu, maar vooralsnog zijn er niet perse negatieve punten op GMO's aan te wijzen dacht ik, dus er pertinent tegen zijn is wat weird imo.
Stemwijzer said:
De EU moet het verbouwen van genetisch gemodificeerde gewassen toestaan.
SP, PvdA, GroenLinks, PvdD allemaal Oneens.

GroenLinks said:
Wij hanteren het voorzorgsprincipe: wij willen niet het risico lopen dat onze natuur verstoord wordt door genetische modificatie.
SP said:
Producten kunnen binnen de Europese Unie grenzeloos verhandeld worden. Wanneer wij genetisch gemodificeerde gewassen binnen de Europese Unie toestaan kunnen wij niet voorkomen dat deze in onze winkels terecht komen. Wel willen wij ruimte bieden voor wetenschappelijk onderzoek.
PvdD said:
Genetisch gemanipuleerde gewassen zijn slecht voor de bodem en zorgen voor meer gifgebruik in de landbouw. Ze zijn bovendien een bedreiging voor de biodiversiteit en maken boeren afhankelijk van multinationals als Monsanto/Bayer. De Partij voor de Dieren maakt zich sterk voor een gentechvrij Europa.
PvdA said:
Je wilt zeker zijn van gezond voedsel. Voedsel dat geproduceerd is met respect voor de natuur. Europa moet boeren stimuleren om aan de slag te gaan met duurzame innovatie en het herstellen van de verbinding tussen landbouw, natuur en maatschappij.

Echt mager. Stuk voor stuk slaan ze de plank mis, en het lijkt alsof ze denken dat GMO puur en alleen magie + "onnatuurlijk" + meer gif is. Joh, als je het gebruik van gif wil beperken, beperk het gebruik van gif, GMO heeft daar 0 mee te maken, ugh.

Alleen D66 is het hiermee eens.
D66 said:
De inzet van biotechnologie om landbouw duurzamer te maken en gewassen weerbaarder te maken, moet beschikbaar blijven in de Europese Unie.
 
OP
OP
7threst

7threst

Member
Oct 25, 2017
3,297
Netherlands
Bizar. Begrijp me niet verkeerd, ik vind een kritische houding tegenover GMOs heel goed, maar veel van hun argumenten zijn door wetenschappelijk onderzoek allang onderuit gehaald.
 
Oct 25, 2017
2,722
D66 komt me wel goed over, wat voor negatieve punten zijn er?

Ze lijken me niet erg up-to-date met betrekking tot digitale privacy zaken. Ik mis daar wat stellingen in de stemwijzer, weet iemand daar wat over?

Minpunt: ze zijn niet groenlinks?

Ze hebben hun mening over een Europees leger al geüpdate naar 'eens', en gmo ook.
De 'oneens' op terrorisme komt wat raar over, maar dat is blijkbaar omdat er geen eu service bestaat daarvoor. (En interpol wordt helaas door Rusland en anderen misbruikt, dus daar kun je geen intel aan hangen)

Verder dan dat is er geen echte privacy vraag, maar dat blijft dan ook min of meer een nationale aangelegenheid.
 

3bdelilah

Attempted to circumvent ban with alt account
Banned
Oct 26, 2017
1,615
Heeft iemand ervaringen met meekleurende brilglazen? Lijkt me veel praktischer dan telkens twee brillen op vakantie sleuren, een normale en een zonnebril. Maar ik vroeg me af hoe snel zo'n meekleurende bril nou verkleurt. Bij een beetje zon al of moet het echt hard schijnen? Als ie al bij een beetje zon verkleurt, dan lijkt me dat fucking irritant.
 

DarkDetective

Banned
Oct 25, 2017
4,906
The Netherlands
Heeft iemand ervaringen met meekleurende brilglazen? Lijkt me veel praktischer dan telkens twee brillen op vakantie sleuren, een normale en een zonnebril. Maar ik vroeg me af hoe snel zo'n meekleurende bril nou verkleurt. Bij een beetje zon al of moet het echt hard schijnen? Als ie al bij een beetje zon verkleurt, dan lijkt me dat fucking irritant.
Ik zou gewoon van die glaasjes kopen die je op je normale bril kunt klikken. Ik heb geen ervaring met meekleurende glazen, maar dit lijkt mij iets om met een opticien te bespreken.
 

-shadow-

One Winged Slayer
Member
Oct 25, 2017
6,110
Moeders heeft zo'n soort bril, ze kleuren met het kleinste beetje licht al, maar het is niet alsof de bril alleen op 0/100 zal zitten. Des te sterker het licht, des te meer het verkleurd.