• iOS/Safari issues when launching the site from mobile home screens should now be fixed! A2HS button compatibility on Android Firefox has also been fixed! Add some purple to your home screen today.

Game Informer | Exclusive Gameplay From Sekiro: Shadows Die Twice's Hirata Estates

reason for not completing? I'm thinking of jumping in sometime.
There is always a point where it just gets too difficult got mighty far in Bloodborne like near enough done but i left it too long and when i returned forgot wtf I was doing and couldn't be arsed anymore , atm i am trying to get through DSremastered on switch but some bits make me wanna snap my switch on my leg haha
 
Oct 25, 2017
2,018
Interesting, yeah sounds like Sekiro was made for you then. I’m also really excited for the setting — I enjoyed Miyazaki’s take on Medieval Europe and Victorian England well enough, but neither of those setting archetypes speak to me the way Feudal Japan does so I’m really excited to see what he does with that.

Then after that, I’m still waiting on my From Soft soulshadowborne mecha game. Miyazaki pls.
I'd prefer an Armored Core.
 
There is always a point where it just gets too difficult got mighty far in Bloodborne like near enough done but i left it too long and when i returned forgot wtf I was doing and couldn't be arsed anymore , atm i am trying to get through DSremastered on switch but some bits make me wanna snap my switch on my leg haha
I can understand that. I'm interested in playing the remastered on the switch as well. any chance you've got to find your flow again or will it be completely lost on you by this point? Good luck and backstab!
 
Dec 6, 2017
2,428
US
They said she's getting an article this week in the podcast I think.

Assuming this is a pretty recent build, it's a shame they never polished up the HUD and especially those nasty green markers for grappling spots. I would've thought especially FROM would've figured out a more subtle approach to that. Maybe making grappling spots a universal, distinct color of sorts in the environment or something along the lines instead of just a fat green circle.

Between this and the RE2 HUD, I'm really hoping these games provide more HUD options than just "turn it all off" in their final releases.

Edit: And to clarify, it's definitely a nitpick as this is my most anticipated game of the year hands down. Cannot fucking wait.
 
Oct 25, 2017
4,894
Assuming this is a pretty recent build, it's a shame they never polished up the HUD and especially those nasty green markers for grappling spots. I would've thought especially FROM would've figured out a more subtle approach to that. Maybe making grappling spots a universal, distinct color of sorts in the environment or something along the lines instead of just a fat green circle.

Between this and the RE2 HUD, I'm really hoping these games provide more HUD options than just "turn it all off" in their final releases.

Edit: And to clarify, it's definitely a nitpick as this is my most anticipated game of the year hands down. Cannot fucking wait.
They showed gameplay without them so I assume they're a toggle.
 
Oct 27, 2017
1,249
The Spider-Man indicators for spots were far bigger and uglier, IMO. I don't mind the green spots at all, they're much smaller, if that's what they end up going with. I'd be happy with a different design, too.