More 360 games are getting a Xbox One X enhanced patch. Crackdown, Fable, Witcher 2, Forza Horizon

Discussion in 'Video Games' started by Theorry, Feb 27, 2018.

  1. Remo Williams

    Remo Williams Member

    Beautiful. Any Zonda R shots?

    And I really want to see Xbox 360 Forza Motorsport games upgraded now. I need me some Fujimi Kaido.
     
  2. Trago

    Trago Member

    Some of those games clean up nicely at higher resolutions. Texture quality ain't half bad either.
     
  3. dex3108

    dex3108 Member

    Eh I don't know but resolution bump on emulators on PC is kinda standard thing and any game works so I really wonder what kind of emulation is MS using for BC.
     
  4. fierrotlepou

    fierrotlepou Member

    That Xbox One X was a good buy.
     
  5. Kraid

    Kraid Member

    I’m so annoyed at myself for not buying FH digitally before it went away. Sigh.
     
  6. Theorry

    Theorry Member Original Poster

    Yeah. Probably alot of people missed it.
     
  7. leng jai

    leng jai Member

    They enhanced Horizon when you can't even buy it digitally anymore? Really? I mean I love the game but that's kinda strange. Now I have to go track down a hard copy.
     
  8. Marble

    Marble Member

    Seriously, how do you guys do it? I can't even find the time to finish my current gen backlog. Why the need to play all this old stuff? I played several last gen games because they were remastered/remade and I'm a big fan of them, but I really have no desire whatsoever to play any other old PS3/X360 titles.
     
  9. Huddy

    Huddy Member

    I noticed the frame rate being a little rough at times. I thought the technical issues had largely been fixed when it was added to BC, but I guess the 4k goodness is taking it's toll a little.
     
  10. D65

    D65 Member

    Fuck man I really want a XOX now.

    Is the net code in crackdown still garbage tho?
     
  11. Theorry

    Theorry Member Original Poster

  12. Hawk269

    Hawk269 Member

    HOLY SHIT!
    HOLY SHIT!!!

    That looks fantastic. This was one of the games that I always wanted to get the "X" patch. I still think the original and F3 are the best of the series, but what makes the original really different is that it was not "go anywhere" and I felt the structure of the actual races was a lot better. I played this game a few months ago on the "X" and it was just "meh" looking since it did not improve much, but holy hell does this look good.

    Witcher 2 is a fantastic game that did not look too hot on 360, but going by these screen shots, it looks amazing on the "X". Don't miss out on this one.

    Fable Anniversary, another game that I was playing on my PC a few weeks ago at 4k and kept telling my wife that they need to make a "X" version since it is a great game, but it did not look all too hot on the BC...better than standard 360 hardware, but nothing as clean as it looked on PC at 4k. With the "X" patch it looks on par to the PC 4k version. Simply fantastic.

    And to think I am stuck at work for at least 4 more hours. Can't wait till I get home. With these 4 new games and the new update to Elder Scrolls On-Line it is going to be a late night for me!!!
     
  13. I think my nostalgia goggles aren't working, but yikes...these Crackdown controls have no aged well at all.
     
  14. JeffG

    JeffG Member

    Good games are good games. lol The last few games have played are Mass Effect 1 and Fable 2

    Now I will fire up Crackdown. I just double checked and I did pick it up when it was offered as a Game for gold.
     
  15. Hawk269

    Hawk269 Member

    Don't get me started... Forza Motorsports 4 which I consider the very best of the series overall would be AMAZING! From your lips to God's ears that this happens.
     
  16. Prine

    Prine Member

    YEESSSSS!

    MS please, this would be glorious
     
  17. DumpsterJuice

    DumpsterJuice Member

    A damn good buy. I have had no regrets at all. I love that they are enhancing some BC games.
     
  18. Playing fable now enhanced. The camera has a little weird shaking issue but it looks really clean.
     
  19. shinobi602

    shinobi602 Newman Administrator

    Mass Effect Trilogy WHEN GODDAMNIT.
     
  20. Greebman

    Greebman Member

    Nah it's that early last-gen stiffness before they figured out proper third person controls. You need to get used to it again first.
     
  21. Hexer

    Hexer Member

    Yeah, I had some stuttering problems it seemed. Couldn't tell if it was screen tearing or fps problems. Only booted it up and ran around for a few mins though. Could just have been the guild area.
     
  22. pswii60

    pswii60 Member

    Ok?
     
  23. peepers

    peepers Member

    It's really fucked up how when checking the enhancements for the first time, I think to myself "shit looks the same", but when I fire it up in performance mode is when I really notice how bad it was before. We really do remember games as we want them to look rather than how they really were.
     
  24. BBQ_of_DOOM

    BBQ_of_DOOM Member

    I had an existential crisis revisiting Ocarina of Time and Goldeneye a couple of years ago.
     
  25. Theorry

    Theorry Member Original Poster

    Thats why its always funny when someone says of a new game that releases now. "damn thats ugly it looks like a 360 game" haha. If they only went back to see how a 360 game looked.

    Perfect example Crackdown 3. People saying it doesnt look that better them Crackdown 1.
     
  26. D65

    D65 Member

    MS has done BC the best way possible.
     
  27. Klobrille

    Klobrille Member

    Some more Forza Horizon Super-Sampled shots. Looks like a great looking current-gen game to be honest. It's magic.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Two extra shots without HUD:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  28. black070

    black070 Member

    Despite having a massive backlog and very little time, I’m itching to get an X just for these enhanced 360 games.. damn it.
     
  29. brightsons

    brightsons Member

    Mass Effect Trilogy and PGR 4 WHENNNNNNNN
     
  30. digitalrelic

    digitalrelic Member

    This is absolutely absurd. It seriously looks current gen.
     
  31. Ieet

    Ieet Member

    damn i want to play witcher 2 now,
     
  32. black070

    black070 Member

    How is this looking better than Burnout Paradise Remastered?!
     
  33. jmizzal

    jmizzal Member

    It wont let me buy Crackdown on the web or on the Xbox one X it just goes to a black screen

    Whats going on?
     
  34. leng jai

    leng jai Member

    Outside of frame rate these enhanced 360 games are better than a lot of actual paid remasters. Gears 3 in particular is a better effort than most remasters.
     
  35. LordBaztion

    LordBaztion Member

  36. Theorry

    Theorry Member Original Poster

    Its almost thread worthy haha.
     
  37. PROh1bited

    PROh1bited Member

    Yeah, I’m getting the same thing.
     
  38. bender

    bender Member

    Glad I picked up FH before it was delisted.
     
  39. Hawk269

    Hawk269 Member

    There are some racers on current gen that don't even look as good as FH in BC/"X" Mode. Truly impressive.
     
  40. Spider-Man

    Spider-Man Member

    AHHHHHH

    Looks like I'm replaying Crackdown!
     
  41. shinobi602

    shinobi602 Newman Administrator

    [​IMG]
     
  42. Smurf

    Smurf Member

    Oh god

    Forza is looking really good
     
  43. Remo Williams

    Remo Williams Member

    Or you could check eBay. I can see a Chinese seller is currently selling the codes at £14 a pop.


    No problem? I play what I feel like playing at any given moment, whether it's a new game or an older one is irrelevant. I'm currently playing through Demon's Souls for the first time, and I guess I'll be going back to Crackdown and Forza Horizon. I've never played the Fable remake or The Witcher 2, so as far as I'm concerned, those are new games that I'm looking forward to play supersampled.
     
  44. Theorry

    Theorry Member Original Poster

  45. LordBaztion

    LordBaztion Member

    lol, I just realised
     
  46. tyraniboah

    tyraniboah Member

    Got something dumb to ask here. I have a pretty strong PC that I prefer to play the majority of my games on. For games like the Witcher 2 (and 3 for that matter) that are multiplats, do these enhancements include better assets and stuff or are they the equivalent of putting everything on max settings? I already have an S and I'm not looking to spend the extra money on an X, so I'll be somewhat disappointed if I can't play the multiplats in the best possible state on what should be the most powerful platform.
     
  47. leng jai

    leng jai Member

    It's pretty simple. Horizon always looked better than Burnout. Both games are essentially 4K updates with other minor enhancements, main difference is one is $40 with DLC included and the other is free (if you own the game obviously).
     
  48. chadskin

    chadskin Member

    FH looks seriously impressive, great job MS.
     
  49. Phonomezer

    Phonomezer Banned Member

    All games look incredible, what a difference.
     
  50. II JumPeR I

    II JumPeR I Member

    So glad that i waited playing more through Fable :) Hehe said to a friend a week ago that i wish that the game would be enhanced for OneX and here we go :D

    But because the game is running on Unreal Engine i guess that we will see more enhanced games pretty soon.