Reuben Langdon (Dante of DMC) blames sexual harassment victims; thinks MeToo and BLM"goes too far" UPDATE: Regrets nothing; Capcom still investigating

Kalentan

Member
Oct 25, 2017
10,345
When you bring up 8chan as part of your defense... The place that helped radicalize the NZ shooter. Maybe you should really take a hard look at where your getting your ideas from.
 

Thorn

Member
Oct 25, 2017
6,758
This is only making noise on ResetEra, Capcom isn't going to get rid of one of their veterens and the mocap studio they have worked with over this.
 

L Thammy

Spacenoid
Member
Oct 25, 2017
14,815

Thorn

Member
Oct 25, 2017
6,758

AdolRed

Banned
Jan 12, 2018
269
United States
I assume part of this is misleading, I don't trust Era to actually be progressive about anything after getting locked in arguments with so many pro-capitalism folks
 

yado

Member
Oct 25, 2017
399
Capcom isn't going to do shit about this. Most of the people who buy their games probably don't care/agree with him anyway.
 

Zubz

Member
Oct 25, 2017
6,558
no
I didn't know about his Mocap studio. I really hope Capcom drops Reuben at this point, but I'm concerned they won't.
 

ASaiyan

Banned
Oct 25, 2017
7,228

Lmaoooo. When asked to clarify his statements he's like "nah, i'm too ignorant". Also, this statement is quite telling "Then making up a narrative to serve your clear bias about the #qanon 8chan discussions. "
This is such a sad response, and it checks all of the worst boxes:
-"Both sides" ✓
-"Why me?" ✓
-"Clear bias against my conspiracy theory" ✓
-"Fake news" ✓
-"Warped media agenda" ✓

He's cancelled for sure after this.
 

NHarmonic.

The Fallen
Oct 27, 2017
4,533
Lmao people idolizing voice actors.
This is such a sad response, and it checks all of the worst boxes:
-"Both sides" ✓
-"Why me?" ✓
-"Clear bias against my conspiracy theory" ✓
-"Fake news" ✓
-"Warped media agenda" ✓

He's cancelled for sure after this.
Straight out the trump-republican handbook of being a piece of shit.
 

MizneyWorld

The Fallen
Oct 28, 2017
270
Well his use of terms like “mainstream media” is certainly telling of where he opts to gather his news from.
 

The Sum of Zero

The Fallen
Oct 25, 2017
2,108
AL, USA
We should have been the ones to fill his dark soul with LIIIIIIIIIIIIGHT


Yes I know he didn't voice Dante in DMC1, but I just had to. Actually, I wonder if they'll bring Drew Coombs back now.
 

L Thammy

Spacenoid
Member
Oct 25, 2017
14,815
I mean none of them are saints. But an Actual Pedo who has done said crimes and caused harm is worse than defending a pedo site imo.
I suppose it's a framing thing. Qanon has inspired shootings, 8chan has encouraged shooters and served as a gathering point for multiple pedophiles to share child porn. Do you feel better about the guy who does the crime directly, or the guy who defends the people who encourage even more crimes and on a far larger scale?
 
Oct 28, 2017
931
User Banned (2 Days): Ignoring staff post and drive-by posting
Nothing but respect for MY Dante



IS HE SO BAD NOW? HUH?

Yeah he's still pretty bad but at least he doesn't have this hanging over his head.
 

Sean

Member
Oct 25, 2017
1,035
Longview
Really hope this fuckwad doesn't get work again. Doubling down on supporting child porn and white supremacy, especially right fucking after the NZ terrorist attack, is extremely vile.
 
Feb 8, 2019
319
I'm conflicted and I feel bad saying that. I e-mailed him and did my absolute best to explain to him why some of the things he's said may have hurt people and while he apologized to me for offending anyone he insists to me that if I know the full context of the interview, I'll understand his true motivations and that he's for uniting people.

I dunno, I shouldn't give him the benefit of the doubt, I know that, too many people do. But I'm just not sure how to handle this situation because he seems to just not realize the gravity of his BLM and MeToo comments. I want to get through to him but I don't know how.

I will probably duck out of this conflict for now. I respect and encourage you all to press on but I don't think my hearts in the right place to reasonably engage in this at the moment.
 

Brock Reiher

Member
Oct 25, 2017
29,719
I mean none of them are saints. But an Actual Pedo who has done said crimes and caused harm is worse than defending a pedo site imo.
The original framing is that Capcom wouldn't care about this because it isn't a big enough offense. "Well, he just defended pedos/white supremacists" isn't really a good PR statement
 

dennett316

Member
Nov 2, 2017
1,008
Blackpool, UK
I mean none of them are saints. But an Actual Pedo who has done said crimes and caused harm is worse than defending a pedo site imo.
You're comparing turds. One might be smaller, bit less messy, but at the end of the day both are still pieces of shit and both still stink, no matter how you try to dress it up. I think we should be looking for a bit of a higher bar than "Well...at least they didn't actually rape kids". That's pretty damn low on my expectations for people, you know? It should really be a gimme, the default. I also don't need people to be saints either...just a hell of a lot better than actively going to bat for a shithole of scumbags like 8chan.
 

Mr. X

Member
Oct 25, 2017
4,840
Reuben is also the voice for Ken Masters since SF4 too. Allegedly, Reuben is good friends with Itsuno as well (Capcom dev, DMC series director).

Not holding my breath Capcom will severe all ties either.
 

Phellps

Member
Oct 25, 2017
2,733
One of the replies to his response tweet refers to people criticizing him as "NPCs". That's all that needs so be said about the kind of people rallying in his defense.
 

Hailinel

Member
Oct 27, 2017
15,352
DREW COOMBS SHOULD HAVE BEEN THE ONE TO FILL OUR DARK SOULS WITH LIIIIIIIGHT.

(In all seriousness, Langdon wasn't Dante's first English voice and replacing him wouldn't be a hardship.)
 

RROCKMAN

Avenger
Oct 25, 2017
4,021
Side note, I heard this saying before (without the F word). What does it mean? The last person I asked couldn't explain it and stated its complicated.
its a line that is tied intrinsically into the first season of True Detective, where it became popular again. there, a serial killer uses it and the idea is kinda adopted by one of the twin detectives. on the surface it means basically that "history repeats" but if looked into it deeper its actually tied into the idea of eternal recurrence, which is fundamental for understanding some of Nietzsche's works. (I actually think the line originated from Thus Spoke Zarathustra originally, but I'm not too sure.)

not quite my cup of tea but that's Nietzsche for ya. I'd start there if you want more info cause digging in this would be like taking a philosophy class and I don't have that kinda time lol