1. Chaserjoey

    Chaserjoey
    Member OP



    No idea where this was filmed, just stumbled on this video via Reddit. Shame that there’s no in-game audio and its just that music track, but the game still looks really good. Loved the transition from cutscene to gameplay.

    I’m assuming this is the opening because, well the video is titled “opening cutscene” and it does seem like a bit of an introduction to the world of Peter Parker.

    Apologies if this has already been posted. I searched but couldn’t see a thread on this.
     
  2. DeeDogg

    DeeDogg
    Member

    Thats a bit early
     
  3. Slayven

    Slayven
    You probably post about me on another board. Moderator

    Oh i thought the music was from the game, and was jamming to it
     
  4. Saitama

    Saitama
    Member

    Fuuuuuuuck...Must resist..........Must resist.......FUCK
     
  5. TheMadTitan

    TheMadTitan
    Member

    Ugh, that glide Spidey does when he kicks the second dude after the first is one of those things I hated about the Arkham games but never noticed in any other footage until now.

    Still hyped, though. I do think the Middle Earth games are the only ones with this combat style that doesn't have the main character Sub Zero slide to all enemies when jumping between them.
     
  6. Platy

    Platy
    Member

    Weird to see Peter having the board with the enviromental storytelling newspapers ....

    Also... why is he using ... the regular suit?
     
  7. MWorldII

    MWorldII
    Member

    In Saint-Petersburg on VK Fest.
    It's a full game, not a demo. So when everything got to Reddit and etc. they shut down the hands-on area of the game on the festival.

    https://twitter.com/SolidPumba/status/1023533028788842497
     
  8. ReginOfFire

    ReginOfFire
    Member

    LOL really?
     
  9. Salty Rice

    Salty Rice
    Member

    Watched it for 30 seconds then realized its just a month away so i stopped watching.
     
  10. MWorldII

    MWorldII
    Member

    yep
     
  11. Saw it last week at comic con. Looks amazing
     
  12. Klobrille

    Klobrille
    Member

    Holy shit. I won't watch this. I won't watch this. I won't watch this. I ... *click*.
     
  13. jwk94

    jwk94
    Member

    Why would they show off the full game?
     
  14. Seven Force

    Seven Force
    Member

    Neat that they're using his old Chelsea Street apartment.

    Pretty sure they've said he upgrades to the new suit shortly after the game's intro.
     
  15. Nintendo

    Nintendo
    Member

    They showed off this opening during the SDCC panel. I don't think they consider it spoilery.


    You start with the classic suit. Getting the Advanced Suit is part of the story.
     
  16. MWorldII

    MWorldII
    Member

    No one really understands why they did it. There was hands-on demo on E3 (and comic-con) — why not install that demo?
     
  17. logash

    logash
    Member

    Damn, this game looks fantastic... So ready for it.
     
  18. Chaserjoey

    Chaserjoey
    Member OP

    Omg that is insane.
     
  19. Terraforce

    Terraforce
    Member

    Gimme dat sweet embargo date please Insomniac!
     
  20. Nakenorm

    Nakenorm
    Member

    I buckled.. It looks so awesome!
     
  21. Jawbreaker

    Jawbreaker
    Member

    Straight into the action. wew.
     
  22. Edge

    Edge
    Member

    Oh man, just give it to meeeeee.
     
  23. Sou Da

    Sou Da
    Member

    You seem to have a pretty bad time in this if you just try to Arkham it and Square Square Triangle mash.
     
  24. Lady Bow

    Lady Bow
    Member

    Godamnit. For a second I thought Danny Elfman was scoring the game. :(
     
  25. jwk94

    jwk94
    Member

    Man that's crazy
     
  26. FelipeMGM

    FelipeMGM
    #Skate4 Moderator

    Wasnt this part of the preview tour they are currently doing? its different content and the embargo for coverage drops Thursday
     
  27. Shepherd

    Shepherd
    Member

    It's crazy how sometimes it just looks like a movie, specially the initial swinging part.

    Gameplay still looks like a copy paste of the rocksteady batman games. Not necessarily a bad thing.
     
  28. benzy

    benzy
    Member

    Graphics look so good.
     
  29. piccio_ssl

    piccio_ssl
    Member

  30. Dynamite Cop

    Dynamite Cop
    Member

    If any solo super hero game deserves a huge budget, it's definitely Spider-Man. I'm really looking forward to the boss fights.
     
  31. Rockstar

    Rockstar
    Member

    hell yes! I can’t wait!
     
  32. ckareset

    ckareset
    Member

    This. It's intentional, although the lack of a timer might not be lol
     
  33. MWorldII

    MWorldII
    Member

    But it isn't a press tour, it was available for everyone, who attended festival and according to the organizers — it was really a full game, not a demo. But, from what i understands, stand workers needed to monitor everyone, so sessions aren't more than 15 minutes. After every session they'll need to reboot the game.

    Russian press, if i'm remembering it correctly, was send to Poland as part of the preview tour.
     
  34. Tanuki-Go

    Tanuki-Go
    Member

    I was kinda concerned about the OG costume's colors and stuff when it was first revealed but here it looks absolutely phenomenal! The colors are nice and vibrant. :)

    Also really like the Bugle headlines lol
     
  35. charlieman999

    charlieman999
    Member

    The transitions between cutscenes and gameplay look fantastic : O
     
  36. silva1991

    silva1991
    Member

    I'm so weak and watched some of it....
     
  37. Mikey Jr.

    Mikey Jr.
    Member

    Fuck it, resisting.
     
  38. FelipeMGM

    FelipeMGM
    #Skate4 Moderator

    then, yeah, they dropped the ball hard on this one lol
     
  39. I am somehow holding off - we are already close enough
     
  40. Dizagaox

    Dizagaox
    Banned Member

    Wonder what this means for Play Expo London. I'm guessing we might not get the stand now?
     
  41. Shig

    Shig
    Member

    Whew lawd, imagine being the asset director for a game about a photographer, and you were like, "Hmm, 5 out of 6 of the magazine and newspaper covers we're panning by slowly in the intro are just extreme close-up headshots of guys looking right at the camera... Yep, that's fine."
     
  42. Spring-Loaded

    Spring-Loaded
    Member

    Oh, you’re from London? That explains a lot.
     
  43. Dizagaox

    Dizagaox
    Banned Member

    What does that mean?
     
  44. Grimminski

    Grimminski
    Member

    Nobody saw him jump out his window?
     
  45. Jasong7777

    Jasong7777
    Member

    Couldn’t resist. The game looks absolutely amazing. Can’t wait!!!
     
  46. Wamb0wneD

    Wamb0wneD
    Member

    Can't believe I managed to resist lol. Klicked on the thread in miliseconds but then held off. Can't fucking wait.
     
  47. Ingueferroque

    Ingueferroque
    Member

    Is that an in-engine cutscene? Looks great.
     
  48. Dizagaox

    Dizagaox
    Banned Member

    I wouldn't mind the movie theme being used again here.
     
  49. henhowc

    henhowc
    Member

    naw...game is out soon. think im gonna go blackout unless its official stuff like trailers
     
  50. LAM09

    LAM09
    Member

    The possibility of it being the full game is crazy