• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

Deleted member 412

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
491
algarnfokus.jpg


Welcome to the land of kallprat and mellanmål!

In general, if past threads are any indication, we mainly use Swedish in this thread. But don't get discouraged – we're more than happy to have non-swedes in here as well. Ask us anything, we don't bite. Just don't mention Swedish Chef.

Some quick phrases to get you started:

Hej. = Hello.
Tack. = Thank you.
Hur mår du? Jag mår bra. = How are you? I am fine.
Mitt namn är ***. Vad heter du? = My name is ***. What's your name?
Det är gott med ananas på pizza. = I am a horrible excuse for a human being. Please ignore me.
 
Last edited:
OP
OP

Deleted member 412

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
491
Skönt att jag inte var den enda svensken som stannade upp länge igår för att få tag i en invite. :-)
 
Oct 25, 2017
823
Sweden
Skönt att jag inte var den enda svensken som stannade upp länge igår för att få tag i en invite. :-)
Haha, jag vittrade sönder invärtes framemot halv tre men var det värt! Mina tankar går till Yoshi, drencrom och roadhazard. Det ska bli skönt att äntligen kunna sova!

Den kvarten då allt hände var nog det mest underbara jag upplevt, plågsamt och kaotiskt.
 

obin_gam

Member
Oct 25, 2017
6,030
Sollefteå, Sweden
Jag tror min sambo blev lite less på mig när discorden runt kl 1 skickade ut koden och min mobil lät som en höna :P
Men det var värt det. Sjukt skön och avslappnad stämning här änsålänge
 

Macca

Member
Oct 25, 2017
17,191
Kul att ett gäng svenskar lyckades ta sig över hit. Det firar vi med lite tacos imorgon.
 

berzeli

Member
Oct 25, 2017
3,384
Det firar vi med lite tacos imorgon.
Varför inte Tacopaj?

Jag älskar verkligen den artikeln:
As I read the ingredients to my Norwegian mother-in-law, Inger, I sensed apprehension. I prefaced the call with a brief synopsis of the story I was working on, about tacopaj, a popular Scandinavian dish that's like tacos crossbred with quiche. It's all the rage in Sweden and Norway, I informed her. Ground beef, taco seasoning, pie crust, one egg, mayonnaise, crème fraiche. Shredded cheese. Jarred salsa. Tortilla chips. There was a pause.

"Please don't send me the recipe," Inger deadpanned. "I don't need that in my life."

But perhaps you do. In Magnus Nilsson's comprehensive, meticulously researched, 768-page ode to Scandinavian cuisine, The Nordic Cookbook, the decorated Swedish chef describes tacopaj as "an institution" in Sweden, a national dish that marries Swedes' love for minced meats with their love for pie. But how did Mexican spices make their way north and east, and settle into Nordic gastronomy?
 

Rösti

Member
Oct 25, 2017
801
För att fira detta högtidliga tillfälle så väljer jag att använda den med Tage Erlander ofta förknippade repliken "Göbber och kärringer, huk' er i bänker'a, för nu ladder han om!". Fint med den här nya plattformen.
 

Benedict

Member
Oct 25, 2017
126
Sweden
Kände inte riktigt till alla men stötte på svenskar lite då och då på andra forumet. Rörde mig inte så mycket i OT vilket kanske förklarar saken. Trots att jag funnits där sedan 2004
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,357
Sweden
Kände inte riktigt till alla men stötte på svenskar lite då och då på andra forumet. Rörde mig inte så mycket i OT vilket kanske förklarar saken. Trots att jag funnits där sedan 2004

Sweden-GAF kändes lite tomt faktiskt, men det postades en hel del, hoppas verkligen att flera hittar hit.
 
Oct 26, 2017
2,316
Läst NeoGAF i flera år, både för spel- och vanliga nyheter. Perfekt för mig. Nästan för perfekt. Nu kanske det är dags att bli aktiv när man ändå är fucking felaktigt bannad på Loading. Och jag lämnade min filmgrupp på Facebook.
 
Oct 26, 2017
2,316
Hängde du på Röda SuperPLAY forumet?
Jag minns inte riktigt. Min internetforumshistoria är till stor del dvdforum.nu som sedan blev filmforum. Hängde lite på deras kortlivade systersajt spelforum också. Tror jag hoppade över till super PLAY-forumet sedan... men var nog aldrig så aktiv. Är väl loading mer i sådana fall. Men vetefan om jag skulle anse mig ha varit så aktiv där heller.
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,357
Sweden
Jag minns inte riktigt. Min internetforumshistoria är till stor del dvdforum.nu som sedan blev filmforum. Hängde lite på deras kortlivade systersajt spelforum också. Tror jag hoppade över till super PLAY-forumet sedan... men var nog aldrig så aktiv. Är väl loading mer i sådana fall. Men vetefan om jag skulle anse mig ha varit så aktiv där heller.

Loading skapades ju efter att SuperPLAY lades ner, hängde mycket där, sen hoppade jag över till Loading, tog bort mitt account, sedan registrade jag mig igen, och sedan hittade jag GAF.

Det skulle vara kul om Oskar Skog hittade hit.
 

Grassclipper

Member
Oct 26, 2017
141
Jag hängde på superplay redan på den röda tiden, och fram till att tidningen (och forumet) gick i graven. Bytte aldrig till Loading utan blev statslös fram till att jag hittade Gaf 2011.
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Gammal gubbe (30+ reporting in. Så ni får sköta er. Vettefan om det blir mycket postat av mig. Får se om man blir långvarig på siten eller ej.
 
Oct 26, 2017
2,316
Loading skapades ju efter att SuperPLAY lades ner, hängde mycket där, sen hoppade jag över till Loading, tog bort mitt account, sedan registrade jag mig igen, och sedan hittade jag GAF.

Det skulle vara kul om Oskar Skog hittade hit.
Stämmer det? När Bjarneby och gänget drog från Super PLAY för RESET så måste ju två forum funnits parallellt? Det forumet RESET hade var då alltså inte Loading, utan ett annat? Vet att det fanns två konkurrerande forum ett tag iaf..?

Oskar Skog finns ju här. Han tog ju varje nyhet och varje "Du sitter på bussen bredvid den senaste spelkaraktären du spelade som"-trådar rakt från NeoGAF, så nu byter han väl morgonrutinen till att kika på ResetERA istället :)

EDIT:
Här är min avatar som jag haft sedan 2007 på Loading iaf, om nån inte känner igen mitt användarnamn.
ava_9121.jpg
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,357
Sweden
Stämmer det? När Bjarneby och gänget drog från Super PLAY för RESET så måste ju två forum funnits parallellt? Det forumet RESET hade var då alltså inte Loading, utan ett annat? Vet att det fanns två konkurrerande forum ett tag iaf..?

Oskar Skog finns ju här. Han tog ju varje nyhet och varje "Du sitter på bussen bredvid den senaste spelkaraktären du spelade som"-trådar rakt från NeoGAF, så nu byter han väl morgonrutinen till att kika på ResetERA istället :)

Huh, jag minns inte RESET, vilket är lite roligt nu när vi är på ett forumet som heter just RESET. huehe. Fanns så många spelforum, inte klart att man minns alla.
 
Oct 26, 2017
2,316
Huh, jag minns inte RESET, vilket är lite roligt nu när vi är på ett forumet som heter just RESET. huehe. Fanns så många spelforum, inte klart att man minns alla.

Syftade på tidningen som sedan blev Level. Vet inte om de hade ett forum. Men vet det fanns nåt parallellt med Super PLAY iaf. Om inte Loading så var det något annat.
126199656-origpic-203b47.jpg
 

Girsej

Member
Oct 25, 2017
25
Checkar in här, var inte särskilt aktiv förut, 182 posts på 8 år... Får se om jag kan få tummen ur och bidra lite mer nu när vi resetar ;)
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Jag kommer ihåg att jag prenumererade på både LOADING och RESET ett tag. Det var kul med speltidningar faktiskt. Kommer ihåg alla gamla E3 nummer. Saknar dem lite, men jag förstår varför de dog ut.
 
Oct 26, 2017
2,316
Jag kommer ihåg att jag prenumererade på både LOADING och RESET ett tag. Det var kul med speltidningar faktiskt. Kommer ihåg alla gamla E3 nummer. Saknar dem lite, men jag förstår varför de dog ut.
Får inte ihop detta i mitt huvud.
Loading har väl aldrig varit namnet på en speltidning?

Du menar inte Super PLAY och RESET. Eller Super PLAY och LEVEL?

Eller är det jag som knasar till det kanske... Men tror inte det.
Tidslinjen är väl:

Nintendomagasinet > Super POWER > Super PLAY (vilket sedan levde kvar utan Bjarneby parallallelt) > RESET > LEVEL

Och så lite MISSIL och annat parallellt som aldrig blev långlivat.
 

Yoshichan

The Fallen
Oct 25, 2017
3,045
Sweden
GON... SuperPLAY... Playing... Loading... been there, done that.

Sen trodde jag att jag hade hittat "stället för livet", dvs NeoGAF.

Aja.
 
Oct 26, 2017
2,316
Men Loading är det väl inget direkt fel på? Förutom att aktiviteten minskat, som på de flesta internetforum.

Eller?
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
LEVEL hette den. Säger ju att jag är gammal gubbjävel. Blivit senil på senare år. :P
Jag har nog prenumererat på varenda svensk speltiding som var stor på sin tid.

Jag är inte aktiv på något svenskt spelforum längre. Var lagom aktiv på Game Reactor ett tag, men det var många år sedan.
 

Yoshichan

The Fallen
Oct 25, 2017
3,045
Sweden
Playing verkar fortfarande aktivt, hade account där men tydligen borta nu.

Gillar förövrigt inte designen där.
Alltså, beror helt och hållet på vad man anser "aktivt" vara liksom. Loading är mycket mer aktiv än Playing, och ja, Playing har hutlös design! Loading är inte heller fint i mina ögon :lol