• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

Benedict

Member
Oct 25, 2017
126
Sweden
Loading.se har kommit igång igen. Går inte att använda sin gamla användare utan man är tvungen att registrera en ny.
Forumet är ganska sparsamt än så länge men kommer att utvecklas.
 

parski

Member
Nov 13, 2017
667
Någon som kan upplysa mig om det bästa svenska forumet för retrospelsentusiaster eller forum i allmänhet som har marknad? Loading har blivit helt fucked och Playing har försvunnit. Gillar att köpa, sälja och byta spel via forum och har Facebook-fobi.
 

Bookman

Member
Oct 27, 2017
1,227
Jag upptäckte swe-resetera nu först.
Någon som kan upplysa mig om det bästa svenska forumet för retrospelsentusiaster eller forum i allmänhet som har marknad? Loading har blivit helt fucked och Playing har försvunnit. Gillar att köpa, sälja och byta spel via forum och har Facebook-fobi.

Kan du inte bara skapa en fejkad användare på fejjan? Det är rätt tråkigt men mycket handel av det slaget har flyttat till facebook. Det är svårare att göra fynd nu också. På den gamla goda tiden kunde man hitta skräp på blocket som egentligen var guld för en gamer.

Gillar också köp/byt på forum, särskilt loading. Om du inte vet det så är sidan under uppbyggnad och det lär förbättras efter ett tag.
 

Keasar

Banned
Oct 25, 2017
5,724
Umeå, Sweden
Huh, det här programmet Svenska Nyheter som vill vara svenska The Daily Show är.... faktiskt inte dåligt? Känns konstigt, har tyckt dem flesta program som försökt apa efter något man gillat från utlandet inte gått så bra, typ som Intresseklubben som ville vara QI.

 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
Vet inte om jag gillar att vi ska ta efter Daily show och Last week tonight osv. Nyheter har redan, pga just dessa program, blivit underhållning. Tror det lett till att folk i allmänhet tar för lätt på stora problem som vi har, just pga att det framstår som underhållning. Stora problemställningar avslutas med ett käck litet skämt, och så är det glömt.

/bitter gammal gubbe.
 

Keasar

Banned
Oct 25, 2017
5,724
Umeå, Sweden
Vet inte om jag gillar att vi ska ta efter Daily show och Last week tonight osv. Nyheter har redan, pga just dessa program, blivit underhållning. Tror det lett till att folk i allmänhet tar för lätt på stora problem som vi har, just pga att det framstår som underhållning. Stora problemställningar avslutas med ett käck litet skämt, och så är det glömt.

/bitter gammal gubbe.
För mig har det blivit motsatsen. Jag förblir skitförbannad över dem problem tas upp hur uppenbara dem är och hur fatalt skitkasst dem hanteras. Det är jag som verkar starta dem flesta trådarna som har med dem politiska satir showerna att göra när något kommer upp som jag anser viktigt:
https://www.resetera.com/threads/crisis-pregnancy-centers-last-week-tonight-with-john-oliver.34972/
https://www.resetera.com/threads/mike-pence-last-week-tonight-with-john-oliver.30501/
https://www.resetera.com/threads/brett-kavanaugh-full-frontal-with-samantha-bee.71274/
https://www.resetera.com/threads/tr...gh-between-the-scenes-with-trevor-noah.72911/
https://www.resetera.com/threads/so...johnston-formerly-some-news-of-cracked.31926/

Och det håller, ledde till att jag blev för första gången mer aktiv än någonsin på sociala medier upp till valet för att uppmana folk till att inte tro på höger extrem smörjan som SD spyr ut. Det va pågrund av mitt tittande av The Daily Show runt efter 9/11 som jag började ta upp nyhetsläsande i rätt ung ålder för att hålla koll på vad som händer i omvärlden. Satirprogram hjälper en hel del med att hantera all skit som kommer ut (humor som försvar) men det minskar inte engagemanget tycker jag.
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,359
Sweden
Alltså, vafan är det här för pris.

4JFv7ZF.png
 

eonden

Member
Oct 25, 2017
17,078
Kanada har legaliserat cannabis medans både Danmark och Norge rör sig emot avkriminalisering. Kommer vi att se någon utveckling på drogpolitiken ifrån våra kära svenska politiker eller kommer de att stoppa huvudena i sanden?https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-fran-svenska-forbudsvanner-nar-kanada-vander
(Förlåt för engelska, du kan svara på svenska men jag kan inte skriva :( )
The drug case in Sweden is pretty fucked up, with a big problem not only from a legal point of view but also from a social one, with addicts being afraid to come forward. Legalization is a pipe dream and I think a better short term goal would be Portugal (and a necessity in hard drugs).

Portugal decriminalizes the user and provides much better ways to do it cleanly (clean syringe movements) which also helps in targeting them and helping detox
https://www.theguardian.com/news/20...licy-is-working-why-hasnt-the-world-copied-it
 
Last edited:
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Verkar vara mycket politiskt prat här inne, ber om ursäkt men bryter trenden en snabbis med - helvete vilken kyla det var haha. Skulle till jobbet och när jag tog på mig mina kallar byxor visste jag att vägen till min bil skulle va hemsk.

Varje år blir det lika kallt, och varje år blir jag lika chockad. Vinterdäck å fanskap. :(
 
Dec 16, 2017
268
Hej,

any folks around here from Göteborg?
I moved from Germany to Sweden a few weeks ago to start my PhD at UG.
Slowly getting settled but I have to find a room/apartment starting January which seems to be an absolute pain in the ass around here...
It's even worse than in Frankfurt where I originally come from.
Started taking Swedish lessons which so far seems to be easy since it's similar to German.

How come people are so slim here with all the candy and cakes? lol
 

eonden

Member
Oct 25, 2017
17,078
Hej,

any folks around here from Göteborg?
I moved from Germany to Sweden a few weeks ago to start my PhD at UG.
Slowly getting settled but I have to find a room/apartment starting January which seems to be an absolute pain in the ass around here...
It's even worse than in Frankfurt where I originally come from.
Started taking Swedish lessons which so far seems to be easy since it's similar to German.

How come people are so slim here with all the candy and cakes? lol
If you are doing a PhD you can apply for studen appartments which tend to have a shorter queue time (and be cheaper), otherwise look into blocket and start queuing in boplats (which is near impossible).

And they train a lot.
 
Dec 16, 2017
268
If you are doing a PhD you can apply for studen appartments which tend to have a shorter queue time (and be cheaper), otherwise look into blocket and start queuing in boplats (which is near impossible).

And they train a lot.

Yeah, I've already registered for both student apartment sites (SGS and Chalmers) but queue times are still ridiculous.
Haha yes someone at my department told me that you need years of queue time to have any chance with Boplats.

So far I'm having actually a bit of luck with Facebook and Blocket. Let's see how it will turn out.

I realized that people here work out a lot. They also don't give a shit about the weather or daytime when they go running outside. (I should also start doing more sports again...)

Anyway, looking forward to see my first concert at Pustervik coming weekend.
 

eonden

Member
Oct 25, 2017
17,078
Yeah, I've already registered for both student apartment sites (SGS and Chalmers) but queue times are still ridiculous.
Haha yes someone at my department told me that you need years of queue time to have any chance with Boplats.

So far I'm having actually a bit of luck with Facebook and Blocket. Let's see how it will turn out.

I realized that people here work out a lot. They also don't give a shit about the weather or daytime when they go running outside. (I should also start doing more sports again...)

Anyway, looking forward to see my first concert at Pustervik coming weekend.
I think the least good SGS appartments take around 6-8 months of queue time (olofshojd and ostkupan), but better places take way longer. You are also more likely to find something good once the exchange students that come for only one term go away during christmas. Ostkupan is also running a campaign where you dont lose your queue time while living there so for a PhD it can be pretty nice as you can rake on time while waiting.

Otherwise yeah, FB and ask your colleagues as sometimes they know someone who is renting.

Also, be careful with the swedish weather, we are having quite a nice November here with some sun and lack of rain and snow but it can get quite depressing pretty fast.