• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,151
Sweden
Okej då förstår jag verkligen. Börjat sökt nytt? Det är ju iaf pengar, man får väl tänka så.
Asså den här hoppreps trophyn är helt värdelös. 1000 hopp. Har kommit till 483 en gång, men det är ju fan omöjligt att ens nästan klara det


Har ett par sådana trophies i olika spel som gjort att jag gett upp på platinum. Var enklare att motivera sådan skit när jag var yngre haha
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Har ett par sådana trophies i olika spel som gjort att jag gett upp på platinum. Var enklare att motivera sådan skit när jag var yngre haha
Mjo. Har svårt att släppa platinums, uppe i 138 platinums och det är mycket av anledningen till att jag fortfarande brinner så stark för spel idag. Svårt att släppa det helt ärligt, på gott och ont.

Har hur som helst setat från 18 fram tills nu med endast en matpaus och tryckt X för att få Vivi att hoppa
 
Oct 27, 2017
5,247
Okej då förstår jag verkligen. Börjat sökt nytt? Det är ju iaf pengar, man får väl tänka så.
Asså den här hoppreps trophyn är helt värdelös. 1000 hopp. Har kommit till 483 en gång, men det är ju fan omöjligt att ens nästan klara det

Jag har redan nytt jobb redo, så jag bara väntar på att byta haha.

Haha jag håller på och besöka alla locations i Odyssey och göra uppdragen där. Jag håller på att förgöras av att göra dom haha.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Jag har redan nytt jobb redo, så jag bara väntar på att byta haha.

Haha jag håller på och besöka alla locations i Odyssey och göra uppdragen där. Jag håller på att förgöras av att göra dom haha.
Fan vad härligt! Är du peppad? Grattis :)

Uhh. Förstår helt haha. Har faktiskt bara lyckats tagit platinum på ett AC och det är Unity. Har inte lyckats gå tillbaka till serien efter det, totalt förstörde min lust för AC (och Open World spel med collectibles ett bra tag)
 
Oct 27, 2017
5,247
Jo det ska bli rätt trevligt faktiskt, lite mindre ansvar och lite mindre lön, men samma fritid. Älskar ju att jobba femskift i och med att man är ledig så mycket.

Det ända jag har plat i är Origins haha, jag har inte särskilt många, har 14-15st brukar bara ta det i spel där jag inte behöver göra för svåra saker haha. Odyssey håller på att förstöra Open World för mig också, blir sjukt jobbigt varje gång man inser hur stor kartan är och hur många frågetecken och dylikt som gömmer sig haha.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Låter underbart. Ett tag tänkte jag att pengar kunde köpa fritid, tex köpt mat och / eller roligare aktiviteter på fritiden. Helt ärligt jobbade jag tills jag bara mådde piss istället, det är viktigt att balansera det där!

Jag förstår dig helt haha. Det är otroligt drygt, Unity är inte ens i närheten så stort heller. Har ju tagit många open world spel med mycket collectibles, ett bra exempel är Sleeping Dogs som jag dessutom har tagit platinum på 2 gånger. Skillnaden är att i Unity kan man bara springa vilket när man ska springa över en mega map med typ 500+ collectibles tar vad som känns som år...
 
Oct 27, 2017
5,247
Visst är det, sen är det ingen som tackar en när VDn får en enorm bonus samma år som dom tar bort tjänster. Så jag är av den bestämda iden att jag jobbar för att kunna ha en bra fritid. Sjukt viktigt att ta hand om sig.

Just nu spelar jag Odyssey så att jag mer eller mindre fast travelar oavsett var jag ska haha, tycker synd om dom som har lagt ner så mycket tid på världen och jag märker inget alls eftersom jag bara kutar mot frågetecken haha. Funderar på att bryta av med Sekiro mellan istället, en smakbrytare haha.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Ja men exakt. Precis så.

Haha. Jag köpte Sekiro på launch men har fortfarande inte ens startat det :( Bestämt mig för att spela igenom alla mainline Final Fantasy som har trophy listor nu från ingenstans haha. :p

Ger faktiskt upp för dagen på att utföra 1000 hopp och går istället och lägger mig, får återta detta imorgon
 
Oct 27, 2017
5,247
Haha, då har du att göra då iaf :). Jag har spelat cirka 20min i Sekiro, jag är usel på sådana spel, har bara klarat Bloodborne innan så, men får ge det en ärlig någon gång.

Gör du rätt i! Sov så gott!
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Är också helt värdelös! Än idag är en av mina stoltaste platinums Bloodborne, och till skillnad från AC Unity så har jag bara avsått från Souls efter Bloodborne pga hur hårt jag kämpade för att få den platinumen haha. Sekiro har jag dock varit as peppad på.

Man får nog inte säga det på internet, men då jag är ett extremt stort Samurai fan och Ghost of Tsushima är mitt typ mest hypade spel pga det, är Sekiro lite förvärmning för mig haha.

Ska jag göra! Vi hörs :)
 
Oct 27, 2017
5,247
Är också helt värdelös! Än idag är en av mina stoltaste platinums Bloodborne, och till skillnad från AC Unity så har jag bara avsått från Souls efter Bloodborne pga hur hårt jag kämpade för att få den platinumen haha. Sekiro har jag dock varit as peppad på.

Man får nog inte säga det på internet, men då jag är ett extremt stort Samurai fan och Ghost of Tsushima är mitt typ mest hypade spel pga det, är Sekiro lite förvärmning för mig haha.

Ska jag göra! Vi hörs :)

Ja du ska vara riktigt nöjd att du har den platten, jag funderade på att skaffa den, men jag missade ett av sluten då jag råkade käka en "umbilical cord" för mycket haha. Så pallade inte lira genom det igen. Jag gillade stridssystemet i Sekiro riktigt mycket, känns jävligt fett med pareringar osv.

GoT är jag sjukt hype över också, ska bli kul att få se något från det igen.

Wow, det är liv här.

Glad Midsommar.

Haha jag det blev livat helt plötsligt.

Glad Midsommar Strafer! Några planer?
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Wow, det är liv här.

Glad Midsommar.
Jaa det blev visst så! Glad midsommar! Har ERA några planer inför helgen?

Ja du ska vara riktigt nöjd att du har den platten, jag funderade på att skaffa den, men jag missade ett av sluten då jag råkade käka en "umbilical cord" för mycket haha. Så pallade inte lira genom det igen. Jag gillade stridssystemet i Sekiro riktigt mycket, känns jävligt fett med pareringar osv.

GoT är jag sjukt hype över också, ska bli kul att få se något från det igen.
Ja Bloodborne är jag otroligt stolt över haha. Låter hemskt med Umbilical Cord, finns inget värre än när ett fel förstör allt. :(

Kul att höra med Sekiro, måste köra det sen.
 

Keasar

Banned
Oct 25, 2017
5,724
Umeå, Sweden
Äre Midsommar?

Har inte firat dem flesta helgdagarna på 7 år pågrund av arbetet. Men nu när man är arbetslös kanske man borde göra något...
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Midsommarafton är på fredag, röd dag.
Har faktiskt inget planerat själv, känns så jävla dystert på något sätt.
Brukar dock inte fira midsommar, förra året var första gången sen barnsben jag skulle fira och då ville några personer spöa mig för de trodde jag var invandrare (Ja det är helt sant, lika illa som det låter...)

Gör det du känner för :)
 

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,151
Sweden
Midsommarafton är på fredag, röd dag.
Har faktiskt inget planerat själv, känns så jävla dystert på något sätt.
Brukar dock inte fira midsommar, förra året var första gången sen barnsben jag skulle fira och då ville några personer spöa mig för de trodde jag var invandrare (Ja det är helt sant, lika illa som det låter...)

Gör det du känner för :)


Tekniskt sett inte en röd dag. Jobbar på fredag och får ingen OB, lördag är röd dag dock.
 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
Midsommarafton är jämställt med en söndag enligt semesterlagen iallafall. Samma som jul och nyårsafton.
 
Oct 27, 2017
5,247
Jag tänker fan inte dansa runt en jävla penis iaf

AdorablePoshGuernseycow-size_restricted.gif
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Blir inge dansande för mig heller haha. Helt ärligt har jag inge sug alls för varken fest eller träffa familj på midsommar, kanske drar ut till sommarstugan och lägger mig på gräset haha.
 

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,151
Sweden
Nej. Unga "aftonar" räknas som röda dagar, såvida de inte infaller på en helg.

Juldagen, midsommardagen, påskdagen är röda, också annandagarna
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Nu sitter jag här igen. Dagens rekord på att hoppa hopprep i Final Fantasy IX är 298. Börjar förlora hoppet för platinum på grund av en jävla hoppreps trophy haha. Jag ger det tills på söndag innan jag inte pallar mer
 
Oct 27, 2017
5,247
Glad midsommar!

Skrev kontrakt på ett hus idag, så nu är man typ husägare. Stort.

Blir hem till morsan för silllunch, sen hem igen och gå ut med svärfars hund, sen vidare till några vänner på grill och häng.

Hoppas alla får en fin midsommar!
 

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,151
Sweden
Glad midsommar!

Skrev kontrakt på ett hus idag, så nu är man typ husägare. Stort.

Blir hem till morsan för silllunch, sen hem igen och gå ut med svärfars hund, sen vidare till några vänner på grill och häng.

Hoppas alla får en fin midsommar!
Grattis!

Glad midsommar allihopa. Ske hem till svärföräldrarna efter jobbet och grilla.
 
Oct 27, 2017
5,247
Grattis! SweEra fest när? :)

Ja vafan vilken bra idé!

Vem fixar övernattning? Senast vi kollade bodde vi alla runt hela landet haha

Hotell finns om folk har budget haha, antar varje man / kvinna får lösa det för sig själv :p
Skulle varit fett kul att ha en meetup, jag kan åka vars som

Hjod är ju numera husägare, fixat o klart! :)

Fan vilket liv det blev nu haha. Tar ni er ner till Blekinge/Karlskrona så finns det plats att sova.

250m2 med stor pool så ni får nog plats haha. Tar inte över huset föräns 1 januari så nästa sommar 😁.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Fan vilket liv det blev nu haha. Tar ni er ner till Blekinge/Karlskrona så finns det plats att sova.

250m2 med stor pool så ni får nog plats haha. Tar inte över huset föräns 1 januari så nästa sommar 😁.
Jag bokar in mig hos dig någon dag i så fall, du kan spika det ;)
Själv har jag en etta på 42 kvadrat, tror inte det är lika spännande att hälsa på haha.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,425
Hade faktiskt semester Vecka 26-29 originellt, chefen kom igår å sa att de flyttat min semester till 30-33 men att jag trots allt får va ledig under festivaler etc.

Känns lite bittert, en hel del planer kvaddades totalt. Aja får göra det bästa utav det och har iaf fortfarande ledigt under de viktiga dagarna.

Edit: Förstår dig helt, kom hem från jobbet vid 18 och har sen dess försökt göra 1000 hopp med Vivi i Final Fantasy IX och börjar faktiskt vilja jobba mer än att fortsätta med detta haha. Vi får väl byta

Det där kan du få ersättning för, beroende på vilka planer du hade styrt upp.
 

SublimeAnarky

Member
Oct 27, 2017
811
Copenhagen, Denmark
Hej SwedenEra, I have a job opportunity in Gothenberg which I will be applying for.

I'm currently based in Copenhagen and was curious to know if any of you had any insight on what life in Gothenberg was like.

For context, I'm married with with 2 kids (2 and 6 y.o) - so the clubbing routes are less relevant 😁.

Tack!
 
Oct 27, 2017
5,247
Hej SwedenEra, I have a job opportunity in Gothenberg which I will be applying for.

I'm currently based in Copenhagen and was curious to know if any of you had any insight on what life in Gothenberg was like.

For context, I'm married with with 2 kids (2 and 6 y.o) - so the clubbing routes are less relevant 😁.

Tack!

Hey!

I don't live in Gothenburg but I know a few people in this thread does. It's a really nice city, so I think you'll like it there. And your kids will love Liseberg, the theme park in Gothenburg.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,425
Hej SwedenEra, I have a job opportunity in Gothenberg which I will be applying for.

I'm currently based in Copenhagen and was curious to know if any of you had any insight on what life in Gothenberg was like.

For context, I'm married with with 2 kids (2 and 6 y.o) - so the clubbing routes are less relevant 😁.

Tack!

Sweden is a bit less liberal than Denmark but Gothenburg is a nice city with happy people that all have the same name. It's on the west coast though so it rains a lot.
 

SublimeAnarky

Member
Oct 27, 2017
811
Copenhagen, Denmark
Hey!

I don't live in Gothenburg but I know a few people in this thread does. It's a really nice city, so I think you'll like it there. And your kids will love Liseberg, the theme park in Gothenburg.
Sweden is a bit less liberal than Denmark but Gothenburg is a nice city with happy people that all have the same name. It's on the west coast though so it rains a lot.

Thank you both. Yes, I have Liseberg on the list of 'attractions'.

On the weather, I guess those are the breaks which come with living in this part of the world. 😁