• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.
  • We have made minor adjustments to how the search bar works on ResetEra. You can read about the changes here.

apocat

Member
Oct 27, 2017
10,056
Hej på er!

Är en gammal lurkare från förra forumet som aldrig hann få sitt account godkänt innan allt brann till marken. Efter att ha väntat i mer än ett halvår på gaf utan svar var det en positiv överraskning att bli godkänd på typ fem minuter.

Tänkte jag skulle säga hej här, delvis för att det känns perverst kittlande och otillåtet att skriva på svenska i ett internationellt forum!
 
Last edited:

Liljagare

Banned
Oct 28, 2017
616
Hopp, då hitta man hit med. Insåg inte hur stor vana förra stället var. Måste ha min dagliga fix, hoppas det blir bra här. Älskar enkla layouten, slaent var fint med för plottrigt.

Kul med helgkryssning, Silja, sprang på gamla chefen som var ett arsle, alltid kul att hälsa på sådana och se ansiktsuttrycket. :P
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,372
Sweden

z57geKU.gif
 
Oct 26, 2017
2,316
Tokyo är mitt drömresemål No1 (New York avklarat) men bestämt mig för att vänta till Pearl Jam turnerar där igen, vilket bara hänt 1995 och 2003. Tror inte det kommer ske igen. Kanske måste byta mål.
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,372
Sweden
Tokyo är mitt drömresemål No1 (New York avklarat) men bestämt mig för att vänta till Pearl Jam turnerar där igen, vilket bara hänt 1995 och 2003. Tror inte det kommer ske igen. Kanske måste byta mål.

Jag var i New York 2011 och det var underbart, inte en chans att jag sätter min fot där igen så länge den där ostbågen är president.
 
Oct 26, 2017
2,316
Jag var i New York 2011 och det var underbart, inte en chans att jag sätter min fot där igen så länge den där ostbågen är president.
Var där 2013 (för att sedan ta bussen ner till Philadelphia och kika på Rocky-statyn och Pearl Jam två kvällar på Wells Fargo Center)

New York (Manhattan) är enda stället jag besökt där det känts magiskt. Var som att kliva ut och befinna sig i alla filmer man någonsin sett. Härlig känsla. Skulle gärna återvända och stanna lite längre. Men besökte i alla fall Nintendo-butiken och såg Gravity på IMAX.

Tokyo tror jag också kan vara åt det magiska hållet. Inte lika som New York. Men en uns av samma känsla i alla fall.
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,372
Sweden
Var där 2013 (för att sedan ta bussen ner till Philadelphia och kika på Rocky-statyn och Pearl Jam två kvällar på Wells Fargo Center)

New York (Manhattan) är enda stället jag besökt där det känts magiskt. Var som att kliva ut och befinna sig i alla filmer man någonsin sett. Härlig känsla. Skulle gärna återvända och stanna lite längre. Men besökte i alla fall Nintendo-butiken och såg Gravity på IMAX.

Tokyo tror jag också kan vara åt det magiska hållet. Inte lika som New York. Men en uns av samma känsla i alla fall.

Skulle älska att se New York under julen, för det sägs att dom är alldeles jultokiga där borta med julpynt och allt annat.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,427
Finns två stadier i livet. Livet innan du besökt Tokyo och livet efter. Efter Tokyo kommer du jämföra allt med den staden.
 
Oct 26, 2017
2,316
Skulle älska att se New York under julen, för det sägs att dom är alldeles jultokiga där borta med julpynt och allt annat.
Japp. Håller med. Var där i Oktober när det fortfarande var varmt och liksom "sommar NY". Men hade gärna sett Home Alone-New York.

Var lagom nära dra på My Morning Jackets nyårskonsert på MSG ett år, men blev inte av.

Men pricka in julen/nyår hade varit fantastiskt.
 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
Var där 2013 (för att sedan ta bussen ner till Philadelphia och kika på Rocky-statyn och Pearl Jam två kvällar på Wells Fargo Center)

Ah nice. Pearl Jam två kvällar på rad är ju inte fel:) Själv bara sett dom live två gånger, första gången i Hyde Park på Hard Rock Calling i 2010, och senast 2014 i Oslo. Hade gärna sett dom fler gånger.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,427
Ska till Japan för första gången i April. Tanken är 4 nätter i Tokyo -> 3 i Kyoto -> 1 i Hiroshima -> ytterligare 4 i Tokyo.

Några uppenbara måsten för ens första visit?

Well, "uppenbara måsten" behöver du inte min hjälp till; de hittar du på TripAdvisor. Givetvis ska du besöka områden som Shibuya, Odaiba, Asakusa + Ueno och Harajuku, men det finns väldigt mycket mer att se. Med tanke på att du inte är där särskilt länge borde du, utöver det uppenbara, prioritera det som matchar dina intressen ^^
 

Sgtpepper89

Member
Oct 26, 2017
1,069
Sweden
Ligger också i planerna att dra till Japan, tänkte fira min examen nästa sommar med att dra en lite längre resa istället för att börja jobba direkt.. Står mellan Japan och USA. Försöker övertyga flickvännen att det är bättre med 3veckor än 2 när man endå ska sitta så länge på flygplanen. Vill dock inte bara hänga i Tokyo och stadsmiljöer, har nån tips på vandringar/naturområden etc som är intressanta säg gärna till.
 
OP
OP

Deleted member 412

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
491
Jag har aldrig lyckats locka någon till att ta ett flyg till Japan – oftast blir det resemål som Paris och Barcelona – så den resan, när den nu kommer att inträffa, kommer jag nog få göra själv. Det är inte nödvändigtvis något dåligt dock, då jag egentligen bara har haft positiva erfarenheter av att resa själv.

Kul att vi redan är uppe i fem sidor förresten!
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Jag har katastrofalt lokalsinne. Jag skulle gå vilse på 30 sekunder ensam. Har alltid velat besöka Japan, dock.
 
Oct 27, 2017
415
Det låter som att du ogillar den bara för att ogilla den, vilket är en farlig och i mitt tycke värdelös mentalitet. Prova att öppna upp dig, se fördelarna med mångkultur, försök uppskatta nya saker istället för att bara hänga på det gamla.

Nu utvecklade jag ju inte i mer detaljer varför jag inte gillar halloween så det är ju lite svårt att dra slutsatser från det. Nåväl. Jag tror att halloween i överlag endast är "godis och pumpor" för många i Sverige till skillnad från säg Amerika där den är så mycket större. Jag har inget problem med nya saker men då dessa tillfällen i huvudsak går i kommersen tecken så tycker jag det är sunt att trycka emot.
 

Kompis

Member
Oct 27, 2017
1,021
Nån som vet hur man kontaktar Sonys support? Kan inte hitta varken mail eller telefonnummer på deras hemsida.
Kan inte logga in på PSN (SEN) varken på min dator eller på min PS4. :(
 

Drencrom

Member
Oct 25, 2017
1,645
SWE
Nån som vet hur man kontaktar Sonys support? Kan inte hitta varken mail eller telefonnummer på deras hemsida.
Kan inte logga in på PSN (SEN) varken på min dator eller på min PS4. :(

"Ring oss på 08 506 357 03
Vi hjälper gärna till. Öppettider: Mån–fre 10:00–18:00

Beroende på typ av fråga kan vi behöva information om ditt PSN-konto eller konsolens serienummer. Ha dessa uppgifter till hands när du ringer"

Edit: För helvete TheCarrotKiller!
 

fanboi

Banned
Oct 25, 2017
6,702
Sweden
Citerar dig för att jag vill verkligen veta vars din profilbild kommer ifrån. Jag minns väl videoklippet med en person i en gungstol men har ingen aning vad jag ska söka på och många googlesökningar senare vet jag fortfarande inte vad videon heter. Du råkar inte veta vars bilden kommer från?
Begotten heter filmen den är ifrån!
 

Kompis

Member
Oct 27, 2017
1,021
Hehe snabba ni är! Tack för hjälpen :-3

Vet inte om min IP-address har blivit bannad eller nått . Kan inte ansluta till PSN på min PS4, och inte heller PS Store på datorn.
Om jag startar min VPN så funkar det att logga in på datorn dock :s
 

Deleted member 6137

User requested account closure
Banned
Oct 25, 2017
1,386
Jag är inte heller mycket för Halloween men jag tycker ändå att de som gör det kan ha kul.

*Gammal gubbe skäller på molnen*
 
Oct 26, 2017
7,325
Kan varmt rekommendera Tokyo. Akihabara för spel+anime+vansinne, Shinjuku för vansinne+Yakuza, Odaiba för att stället är som hämtat från 2040 och Nakano för spel+anime mer koncentrerat i ett köpcentrum. Akihabara är som en drog, man vill bara tillbaka.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,427
Ligger också i planerna att dra till Japan, tänkte fira min examen nästa sommar med att dra en lite längre resa istället för att börja jobba direkt.. Står mellan Japan och USA. Försöker övertyga flickvännen att det är bättre med 3veckor än 2 när man endå ska sitta så länge på flygplanen. Vill dock inte bara hänga i Tokyo och stadsmiljöer, har nån tips på vandringar/naturområden etc som är intressanta säg gärna till.

Kamakura och Nikko är vanliga day trips från Tokyo; båda är kända för tempel och naturområden. Finns en hel del andra områden runt Tokyo med. Annars, ta en vecka till Kyoto, Nara och närliggande områden.

Jag är bara rädd att folk ska stirra om man åker till Tokyo.

Let's be real, folk stirrar ändå alltid på dig, strafer ;)
 

Kattbuss

Member
Oct 27, 2017
541
Sweden
Hehe snabba ni är! Tack för hjälpen :-3

Vet inte om min IP-address har blivit bannad eller nått . Kan inte ansluta till PSN på min PS4, och inte heller PS Store på datorn.
Om jag startar min VPN så funkar det att logga in på datorn dock :s

Hoppas att supporten kan hjälpa dig. Detta hände mig sent förra året, någon hade kommit åt mitt konto och av någon anledning blev min IP bannad. Supporten kunde inte hjälpa mig då. Byter man hårdvara så får man ibland nytt IP. Jag löste det genom att byta router under en dag och nästa dag bytte jag tillbaks, då hade jag fått ett nytt IP av Telia.
 

Kattfisk

Member
Oct 27, 2017
2
Gothenburg, Sweden.
Så det fanns en svensk tråd på gamla sidan? Hur missa jag det?
Hej iaf! Svensk i Oslo här. Kul att se så många svenska användare!
Var inte så aktiv i det gamla forumet. Lurka mest, men har större förhoppningar för detta forumet.
 

Liljagare

Banned
Oct 28, 2017
616
Det är miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitt! :)

Ja, det räcker till familjen i ett år, så det är mys.

Sedan finns det nog inget godare och mörare kött, spelar ju ingen roll vilken del man använder, så länge det inte är en tjur. :P

Har faktiskt inte ätit kossa på tre-fyra år.
 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
Har mig veterligen bara käkat älg en gång. Vart hos en bekant, blev älgfärstortillas. Rätt så gott, lite chokladig smak.
 

Liljagare

Banned
Oct 28, 2017
616
Det är verkligen fint kött. Min andra favorit är häst (skjut mig inte, en bra omhändertagen pålle är gott, precis som alla djur som mått bra.), sedan fin biff. Ok, Wagyu är det godaste, men liiite dyrt. Ok, vildsvin är fint med. :\

Det fina med älgen är ju som sagt, spelar ingen roll vad man tar, allt är mörare än en vanlig ko-file, så länge det inte är tjur, de smakar inte stress eftersom de levt bra.

Finns inget värre än surgris ifrån Danmark/Sverige/Tyskland, seriöst, det billiga fläsket på Willy's etc, man känner ju urin doften ur köttet när man skär upp det. Huva, men, det är billigt. Likadant med Scans kyckling, bleurgh, stackars djur, jag kör istället på lokal odlade majskycklingar 120 :- st, de väger 3-3,5 kg med, smakar som en annan fågel. Till hösten blir det lite gäss ifrån en lokal gård med. Så där, då fick man med det med. :)

Kolla runt i era trakter, sett flera som de senare åren börjat sälja älgkött (EM Vilt/Gläntans har jag sett runt i Stockholm), men de tar lite bra priser på det i butik. :P