• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.

CoolOff

Avenger
Oct 26, 2017
3,437
OG sörmlänning men bodde i Stockholm i åtta år innan jag flyttade utomlands.

Blåvitt i mitt hjärta dock.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Sitter här sjukskriven med en bruten arm och har verkligen ingen lust för att laga mat. Dilemmat är alltid vad jag ska beställa från pizzerian
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Bokade tåg hastigt igår efter bra besked från doktor gällande min brutna arm, så tänkte ta mig en liten tripp nu när jag ändå är sjukskriven.

Insåg dock inte förrän nu att jag har ett byte på 9 minuter och vi ligger redan 15 min bakom i tidsplan. :|
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,425
Dead giveaway att man sällan åker tåg när man bokar biljetter med en sådan kort bytestid. Jag pendlar själv varje dag, och tågen är sena tre/fyra dagar i veckan. Oftast bara med 5 - 10 minuter, men det är ju ändå tillräckligt mycket för att en sådan transfer ska bli stressig eller till och med omöjlig.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Sen jag fick körkortet har jag inte åkt tåg en enda gång faktiskt. Dåligt för miljön, men jävlar vad bekvämt det är. Borde bättre mig, varit lite ögonöppnande nu när jag har körförbud pga armen.

Det löste sig i vilket fall, fick köpa ny biljett.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,425
Sen jag fick körkortet har jag inte åkt tåg en enda gång faktiskt. Dåligt för miljön, men jävlar vad bekvämt det är. Borde bättre mig, varit lite ögonöppnande nu när jag har körförbud pga armen.

Det löste sig i vilket fall, fick köpa ny biljett.

Aaa jag har full förståelse för argumentet att bil är mer bekvämt, men för mig är det nog ändå tvärtom. I en bil måste du alltid fokusera på att köra, medan du i ett tåg kan jobba, spela Switch, se på Netflix, läsa en bok, etc. Jag får mer värde av min pendeltid med tåg än med bil ^^

Den nya biljetten kan du få reseersättning för btw; inte ditt fel att tåget blev sent. Jag har begärt (och fått) en jäkla massa reseersättning över det senaste året.
 

John Caboose

Member
Oct 26, 2017
2,199
Sweden
Uppdrag granskning har börjat kolla på twitch donationer [från barn]. Alla delar är inte ute men tolkar det som att lootboxes också kommer att tas upp senare.
 

John Caboose

Member
Oct 26, 2017
2,199
Sweden
Paypal visade sig ha noll kundkännedom, och om du är smart nog att inte bocka i "jag är minderårig"-rutan på alla hemsidor antar alla tjänster att du är myndig. De har heller inga incitament att bete sig annorlunda, då de tjänar pengar på det hela.
 

Keasar

Banned
Oct 25, 2017
5,724
Umeå, Sweden
tenor.gif


Nationaldag.

Yay.
 
Oct 27, 2017
5,247
Grattis Sverige nu öppnar Dressman i...

Kvavt och äckligt. Funderar starkt på att köpa en ac och ställa i sovrummet, får kosta vad det vill. Går ju inte sova med fönstret öppet, väcks man inte av måsar så är det basdunk från någon jävla 740 som väcker en. #Bitter
 

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,151
Sweden
Det är fortfarande svalare än det var de tre senaste veckorna i Japan så jag är nöjd :p
 

Strafer

The Flagpole is Wider
Member
Oct 25, 2017
29,349
Sweden
Jag har inte badat i en sjö på jag vet inte hur länge.

Om jag tog av mig tröjan bland folk så skulle dom alla bli bländade av min bleka jävla kropp. :D
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Fyfan, drygt 30 grader i solen här, äntligen. Blir nog första badet i sjön för detta år, ska ut med båten inom kort också. Otroligt skönt!
 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
så jävla bra väder. 30 grader, men blåser lite lätt, och så lite moln emellanåt. Funkade perfekt för ett par timmars promenad med mor min.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Har varit en riktigt galet bra dag faktiskt, jag å kompisarna har köpt hem lite pizza och förbereder oss inför Stadia koneransen. Lite förberedelse för E3.

Hoppas vädret håller i sig lite, skönt i vattnet, skönt att dra ut med båten, det mesta var fasen skönt idag.
 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
ska bli 18 här imorgon, och 15 till helgen. svänger snabbt, man måste ta till vara på den medans den finns.

Edit: 29 grader inomhus, och det rör sig uppåt... inte värt att vara hemma ens...
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Bra planering av mig, bokat Lolapalooza nästa helg, har inte fixat varken boende eller sällskap dit haha. Aja får bli spontanare å lösa det på bästa möjliga sätt :P
 
Oct 27, 2017
5,247
Var ju tur att du lyckades med det. Känns ju som det är viktigast.

Usch, vill inte jobba inatt haha, hade hellre legat hemma och lirat lite Ass Creed och kollat Rome.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Hade faktiskt semester Vecka 26-29 originellt, chefen kom igår å sa att de flyttat min semester till 30-33 men att jag trots allt får va ledig under festivaler etc.

Känns lite bittert, en hel del planer kvaddades totalt. Aja får göra det bästa utav det och har iaf fortfarande ledigt under de viktiga dagarna.

Edit: Förstår dig helt, kom hem från jobbet vid 18 och har sen dess försökt göra 1000 hopp med Vivi i Final Fantasy IX och börjar faktiskt vilja jobba mer än att fortsätta med detta haha. Vi får väl byta
 

John Caboose

Member
Oct 26, 2017
2,199
Sweden
Hade faktiskt semester Vecka 26-29 originellt, chefen kom igår å sa att de flyttat min semester till 30-33 men att jag trots allt får va ledig under festivaler etc.

Känns lite bittert, en hel del planer kvaddades totalt. Aja får göra det bästa utav det och har iaf fortfarande ledigt under de viktiga dagarna.

Edit: Förstår dig helt, kom hem från jobbet vid 18 och har sen dess försökt göra 1000 hopp med Vivi i Final Fantasy IX och börjar faktiskt vilja jobba mer än att fortsätta med detta haha. Vi får väl byta

Fasen vad oschysst att ändra redan beviljad semester.
 
Oct 27, 2017
5,247
Hade faktiskt semester Vecka 26-29 originellt, chefen kom igår å sa att de flyttat min semester till 30-33 men att jag trots allt får va ledig under festivaler etc.

Känns lite bittert, en hel del planer kvaddades totalt. Aja får göra det bästa utav det och har iaf fortfarande ledigt under de viktiga dagarna.

Edit: Förstår dig helt, kom hem från jobbet vid 18 och har sen dess försökt göra 1000 hopp med Vivi i Final Fantasy IX och börjar faktiskt vilja jobba mer än att fortsätta med detta haha. Vi får väl byta

Hade hellre gjort det än att jobba känns det som, dom ska ändå ta bort min tjänst i September så motivationen är cirka noll.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Hade hellre gjort det än att jobba känns det som, dom ska ändå ta bort min tjänst i September så motivationen är cirka noll.

Okej då förstår jag verkligen. Börjat sökt nytt? Det är ju iaf pengar, man får väl tänka så.
Asså den här hoppreps trophyn är helt värdelös. 1000 hopp. Har kommit till 483 en gång, men det är ju fan omöjligt att ens nästan klara det