• Ever wanted an RSS feed of all your favorite gaming news sites? Go check out our new Gaming Headlines feed! Read more about it here.
  • We have made minor adjustments to how the search bar works on ResetEra. You can read about the changes here.

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,155
Sweden
Okej dÄ förstÄr jag verkligen. Börjat sökt nytt? Det Àr ju iaf pengar, man fÄr vÀl tÀnka sÄ.
AssÄ den hÀr hoppreps trophyn Àr helt vÀrdelös. 1000 hopp. Har kommit till 483 en gÄng, men det Àr ju fan omöjligt att ens nÀstan klara det


Har ett par sÄdana trophies i olika spel som gjort att jag gett upp pÄ platinum. Var enklare att motivera sÄdan skit nÀr jag var yngre haha
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Har ett par sÄdana trophies i olika spel som gjort att jag gett upp pÄ platinum. Var enklare att motivera sÄdan skit nÀr jag var yngre haha
Mjo. Har svÄrt att slÀppa platinums, uppe i 138 platinums och det Àr mycket av anledningen till att jag fortfarande brinner sÄ stark för spel idag. SvÄrt att slÀppa det helt Àrligt, pÄ gott och ont.

Har hur som helst setat frÄn 18 fram tills nu med endast en matpaus och tryckt X för att fÄ Vivi att hoppa
 
Oct 27, 2017
5,247
Okej dÄ förstÄr jag verkligen. Börjat sökt nytt? Det Àr ju iaf pengar, man fÄr vÀl tÀnka sÄ.
AssÄ den hÀr hoppreps trophyn Àr helt vÀrdelös. 1000 hopp. Har kommit till 483 en gÄng, men det Àr ju fan omöjligt att ens nÀstan klara det

Jag har redan nytt jobb redo, sÄ jag bara vÀntar pÄ att byta haha.

Haha jag hÄller pÄ och besöka alla locations i Odyssey och göra uppdragen dÀr. Jag hÄller pÄ att förgöras av att göra dom haha.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Jag har redan nytt jobb redo, sÄ jag bara vÀntar pÄ att byta haha.

Haha jag hÄller pÄ och besöka alla locations i Odyssey och göra uppdragen dÀr. Jag hÄller pÄ att förgöras av att göra dom haha.
Fan vad hĂ€rligt! Är du peppad? Grattis :)

Uhh. FörstÄr helt haha. Har faktiskt bara lyckats tagit platinum pÄ ett AC och det Àr Unity. Har inte lyckats gÄ tillbaka till serien efter det, totalt förstörde min lust för AC (och Open World spel med collectibles ett bra tag)
 
Oct 27, 2017
5,247
Jo det ska bli rĂ€tt trevligt faktiskt, lite mindre ansvar och lite mindre lön, men samma fritid. Älskar ju att jobba femskift i och med att man Ă€r ledig sĂ„ mycket.

Det Ànda jag har plat i Àr Origins haha, jag har inte sÀrskilt mÄnga, har 14-15st brukar bara ta det i spel dÀr jag inte behöver göra för svÄra saker haha. Odyssey hÄller pÄ att förstöra Open World för mig ocksÄ, blir sjukt jobbigt varje gÄng man inser hur stor kartan Àr och hur mÄnga frÄgetecken och dylikt som gömmer sig haha.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
LÄter underbart. Ett tag tÀnkte jag att pengar kunde köpa fritid, tex köpt mat och / eller roligare aktiviteter pÄ fritiden. Helt Àrligt jobbade jag tills jag bara mÄdde piss istÀllet, det Àr viktigt att balansera det dÀr!

Jag förstÄr dig helt haha. Det Àr otroligt drygt, Unity Àr inte ens i nÀrheten sÄ stort heller. Har ju tagit mÄnga open world spel med mycket collectibles, ett bra exempel Àr Sleeping Dogs som jag dessutom har tagit platinum pÄ 2 gÄnger. Skillnaden Àr att i Unity kan man bara springa vilket nÀr man ska springa över en mega map med typ 500+ collectibles tar vad som kÀnns som Är...
 
Oct 27, 2017
5,247
Visst Àr det, sen Àr det ingen som tackar en nÀr VDn fÄr en enorm bonus samma Är som dom tar bort tjÀnster. SÄ jag Àr av den bestÀmda iden att jag jobbar för att kunna ha en bra fritid. Sjukt viktigt att ta hand om sig.

Just nu spelar jag Odyssey sÄ att jag mer eller mindre fast travelar oavsett var jag ska haha, tycker synd om dom som har lagt ner sÄ mycket tid pÄ vÀrlden och jag mÀrker inget alls eftersom jag bara kutar mot frÄgetecken haha. Funderar pÄ att bryta av med Sekiro mellan istÀllet, en smakbrytare haha.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Ja men exakt. Precis sÄ.

Haha. Jag köpte Sekiro pÄ launch men har fortfarande inte ens startat det :( BestÀmt mig för att spela igenom alla mainline Final Fantasy som har trophy listor nu frÄn ingenstans haha. :p

Ger faktiskt upp för dagen pÄ att utföra 1000 hopp och gÄr istÀllet och lÀgger mig, fÄr Äterta detta imorgon
 
Oct 27, 2017
5,247
Haha, dÄ har du att göra dÄ iaf :). Jag har spelat cirka 20min i Sekiro, jag Àr usel pÄ sÄdana spel, har bara klarat Bloodborne innan sÄ, men fÄr ge det en Àrlig nÄgon gÄng.

Gör du rÀtt i! Sov sÄ gott!
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Är ocksĂ„ helt vĂ€rdelös! Än idag Ă€r en av mina stoltaste platinums Bloodborne, och till skillnad frĂ„n AC Unity sĂ„ har jag bara avsĂ„tt frĂ„n Souls efter Bloodborne pga hur hĂ„rt jag kĂ€mpade för att fĂ„ den platinumen haha. Sekiro har jag dock varit as peppad pĂ„.

Man fÄr nog inte sÀga det pÄ internet, men dÄ jag Àr ett extremt stort Samurai fan och Ghost of Tsushima Àr mitt typ mest hypade spel pga det, Àr Sekiro lite förvÀrmning för mig haha.

Ska jag göra! Vi hörs :)
 
Oct 27, 2017
5,247
Är ocksĂ„ helt vĂ€rdelös! Än idag Ă€r en av mina stoltaste platinums Bloodborne, och till skillnad frĂ„n AC Unity sĂ„ har jag bara avsĂ„tt frĂ„n Souls efter Bloodborne pga hur hĂ„rt jag kĂ€mpade för att fĂ„ den platinumen haha. Sekiro har jag dock varit as peppad pĂ„.

Man fÄr nog inte sÀga det pÄ internet, men dÄ jag Àr ett extremt stort Samurai fan och Ghost of Tsushima Àr mitt typ mest hypade spel pga det, Àr Sekiro lite förvÀrmning för mig haha.

Ska jag göra! Vi hörs :)

Ja du ska vara riktigt nöjd att du har den platten, jag funderade pÄ att skaffa den, men jag missade ett av sluten dÄ jag rÄkade kÀka en "umbilical cord" för mycket haha. SÄ pallade inte lira genom det igen. Jag gillade stridssystemet i Sekiro riktigt mycket, kÀnns jÀvligt fett med pareringar osv.

GoT Àr jag sjukt hype över ocksÄ, ska bli kul att fÄ se nÄgot frÄn det igen.

Wow, det Àr liv hÀr.

Glad Midsommar.

Haha jag det blev livat helt plötsligt.

Glad Midsommar Strafer! NĂ„gra planer?
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Wow, det Àr liv hÀr.

Glad Midsommar.
Jaa det blev visst sÄ! Glad midsommar! Har ERA nÄgra planer inför helgen?

Ja du ska vara riktigt nöjd att du har den platten, jag funderade pÄ att skaffa den, men jag missade ett av sluten dÄ jag rÄkade kÀka en "umbilical cord" för mycket haha. SÄ pallade inte lira genom det igen. Jag gillade stridssystemet i Sekiro riktigt mycket, kÀnns jÀvligt fett med pareringar osv.

GoT Àr jag sjukt hype över ocksÄ, ska bli kul att fÄ se nÄgot frÄn det igen.
Ja Bloodborne Àr jag otroligt stolt över haha. LÄter hemskt med Umbilical Cord, finns inget vÀrre Àn nÀr ett fel förstör allt. :(

Kul att höra med Sekiro, mÄste köra det sen.
 

Keasar

Banned
Oct 25, 2017
5,724
UmeÄ, Sweden
Äre Midsommar?

Har inte firat dem flesta helgdagarna pÄ 7 Är pÄgrund av arbetet. Men nu nÀr man Àr arbetslös kanske man borde göra nÄgot...
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Midsommarafton Àr pÄ fredag, röd dag.
Har faktiskt inget planerat sjÀlv, kÀnns sÄ jÀvla dystert pÄ nÄgot sÀtt.
Brukar dock inte fira midsommar, förra Äret var första gÄngen sen barnsben jag skulle fira och dÄ ville nÄgra personer spöa mig för de trodde jag var invandrare (Ja det Àr helt sant, lika illa som det lÄter...)

Gör det du kÀnner för :)
 

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,155
Sweden
Midsommarafton Àr pÄ fredag, röd dag.
Har faktiskt inget planerat sjÀlv, kÀnns sÄ jÀvla dystert pÄ nÄgot sÀtt.
Brukar dock inte fira midsommar, förra Äret var första gÄngen sen barnsben jag skulle fira och dÄ ville nÄgra personer spöa mig för de trodde jag var invandrare (Ja det Àr helt sant, lika illa som det lÄter...)

Gör det du kÀnner för :)


Tekniskt sett inte en röd dag. Jobbar pÄ fredag och fÄr ingen OB, lördag Àr röd dag dock.
 

Paganmoon

Member
Oct 26, 2017
5,586
Midsommarafton Àr jÀmstÀllt med en söndag enligt semesterlagen iallafall. Samma som jul och nyÄrsafton.
 
Oct 27, 2017
5,247
Jag tÀnker fan inte dansa runt en jÀvla penis iaf

AdorablePoshGuernseycow-size_restricted.gif
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Blir inge dansande för mig heller haha. Helt Àrligt har jag inge sug alls för varken fest eller trÀffa familj pÄ midsommar, kanske drar ut till sommarstugan och lÀgger mig pÄ grÀset haha.
 

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,155
Sweden
Nej. Unga "aftonar" rÀknas som röda dagar, sÄvida de inte infaller pÄ en helg.

Juldagen, midsommardagen, pÄskdagen Àr röda, ocksÄ annandagarna
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Nu sitter jag hÀr igen. Dagens rekord pÄ att hoppa hopprep i Final Fantasy IX Àr 298. Börjar förlora hoppet för platinum pÄ grund av en jÀvla hoppreps trophy haha. Jag ger det tills pÄ söndag innan jag inte pallar mer
 
Oct 27, 2017
5,247
Glad midsommar!

Skrev kontrakt pÄ ett hus idag, sÄ nu Àr man typ husÀgare. Stort.

Blir hem till morsan för silllunch, sen hem igen och gÄ ut med svÀrfars hund, sen vidare till nÄgra vÀnner pÄ grill och hÀng.

Hoppas alla fÄr en fin midsommar!
 

Rahvar

Weight Loss Champion 2018: Most Lost
Member
Oct 25, 2017
2,155
Sweden
Glad midsommar!

Skrev kontrakt pÄ ett hus idag, sÄ nu Àr man typ husÀgare. Stort.

Blir hem till morsan för silllunch, sen hem igen och gÄ ut med svÀrfars hund, sen vidare till nÄgra vÀnner pÄ grill och hÀng.

Hoppas alla fÄr en fin midsommar!
Grattis!

Glad midsommar allihopa. Ske hem till svÀrförÀldrarna efter jobbet och grilla.
 
Oct 27, 2017
5,247
Grattis! SweEra fest nÀr? :)

Ja vafan vilken bra idé!

Vem fixar övernattning? Senast vi kollade bodde vi alla runt hela landet haha

Hotell finns om folk har budget haha, antar varje man / kvinna fÄr lösa det för sig sjÀlv :p
Skulle varit fett kul att ha en meetup, jag kan Ă„ka vars som

Hjod Àr ju numera husÀgare, fixat o klart! :)

Fan vilket liv det blev nu haha. Tar ni er ner till Blekinge/Karlskrona sÄ finns det plats att sova.

250m2 med stor pool sĂ„ ni fĂ„r nog plats haha. Tar inte över huset förĂ€ns 1 januari sĂ„ nĂ€sta sommar 😁.
 
Apr 11, 2018
2,437
Sweden
Fan vilket liv det blev nu haha. Tar ni er ner till Blekinge/Karlskrona sÄ finns det plats att sova.

250m2 med stor pool sĂ„ ni fĂ„r nog plats haha. Tar inte över huset förĂ€ns 1 januari sĂ„ nĂ€sta sommar 😁.
Jag bokar in mig hos dig nÄgon dag i sÄ fall, du kan spika det ;)
SjÀlv har jag en etta pÄ 42 kvadrat, tror inte det Àr lika spÀnnande att hÀlsa pÄ haha.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,427
Hade faktiskt semester Vecka 26-29 originellt, chefen kom igÄr Ä sa att de flyttat min semester till 30-33 men att jag trots allt fÄr va ledig under festivaler etc.

KÀnns lite bittert, en hel del planer kvaddades totalt. Aja fÄr göra det bÀsta utav det och har iaf fortfarande ledigt under de viktiga dagarna.

Edit: FörstÄr dig helt, kom hem frÄn jobbet vid 18 och har sen dess försökt göra 1000 hopp med Vivi i Final Fantasy IX och börjar faktiskt vilja jobba mer Àn att fortsÀtta med detta haha. Vi fÄr vÀl byta

Det dÀr kan du fÄ ersÀttning för, beroende pÄ vilka planer du hade styrt upp.
 

SublimeAnarky

Member
Oct 27, 2017
811
Copenhagen, Denmark
Hej SwedenEra, I have a job opportunity in Gothenberg which I will be applying for.

I'm currently based in Copenhagen and was curious to know if any of you had any insight on what life in Gothenberg was like.

For context, I'm married with with 2 kids (2 and 6 y.o) - so the clubbing routes are less relevant 😁.

Tack!
 
Oct 27, 2017
5,247
Hej SwedenEra, I have a job opportunity in Gothenberg which I will be applying for.

I'm currently based in Copenhagen and was curious to know if any of you had any insight on what life in Gothenberg was like.

For context, I'm married with with 2 kids (2 and 6 y.o) - so the clubbing routes are less relevant 😁.

Tack!

Hey!

I don't live in Gothenburg but I know a few people in this thread does. It's a really nice city, so I think you'll like it there. And your kids will love Liseberg, the theme park in Gothenburg.
 

ResetGreyWolf

Member
Oct 27, 2017
6,427
Hej SwedenEra, I have a job opportunity in Gothenberg which I will be applying for.

I'm currently based in Copenhagen and was curious to know if any of you had any insight on what life in Gothenberg was like.

For context, I'm married with with 2 kids (2 and 6 y.o) - so the clubbing routes are less relevant 😁.

Tack!

Sweden is a bit less liberal than Denmark but Gothenburg is a nice city with happy people that all have the same name. It's on the west coast though so it rains a lot.
 

SublimeAnarky

Member
Oct 27, 2017
811
Copenhagen, Denmark
Hey!

I don't live in Gothenburg but I know a few people in this thread does. It's a really nice city, so I think you'll like it there. And your kids will love Liseberg, the theme park in Gothenburg.
Sweden is a bit less liberal than Denmark but Gothenburg is a nice city with happy people that all have the same name. It's on the west coast though so it rains a lot.

Thank you both. Yes, I have Liseberg on the list of 'attractions'.

On the weather, I guess those are the breaks which come with living in this part of the world. 😁