• The site will be down for scheduled maintenance this Friday the 24th at 2AM PST / 5AM EST / 9AM UTC while we perform a software update. We expect this process to take up to 5 hours. Thank you for your understanding and patience. New features will be included.
  • Community Spotlight sign-ups are open once again for both Gaming and EtcetEra Hangout threads! If you want to shine a spotlight on your community, please register now.

Youtube Rewind 2018 is up.

Oct 25, 2017
4,059
#5
Love to see MKBHD so prominently featured.

Also ... uhm ... Youtube, you ain't Twitch. Ninja ain't your guy.

Safiya 💄😬
 
Jul 18, 2018
1,216
#9
Quick skim through the video. Yup, I'm definitely are not part of the young youtube crowd that follow the majority of these creators etc. and so i accept that I can finally be considered old.
 

Parthenios

The Fallen
Oct 28, 2017
2,904
#15
When the Rewinds were about viral videos ft. random YouTubers they were a lot better than "look at all these creators."
 
Oct 27, 2017
7,756
#24
Surprised Ninja would appear in a video with women.
Love that they have him in the same video where they talk about how much of a great year it was for women. Like fuck off lol. Also, references to Kayne's video is shit as well, which makes it all the more fucky when it shows up after the whole "wow... women and minorities, huh? what a great year!" foh youtube.

Video should have just been fortnite dances to baby shark for 10 minutes.
 

Volimar

Moderator
Oct 25, 2017
9,984
#25
Expected it to be the normal vapid garbage. Surprised by the nice message. Legit got misty-eyed at Simone Giertz. Also lol at the primitive technology guy at the end.
 
Oct 22, 2018
5,326
a sunken pirate ship
#34
How is baby shark a thing now? It's been around for like a bunch of years to the point where it's an inside joke within my family

May as well have grumpy cat (doot doot do do doo doot) on here then
 
Oct 25, 2017
11,597
#36
"Let's read the comments"

Let's not, lol.

But seriously, outside of the real celebrities (Will Smith, Trevor Noah, John Oliver) i only recognized 2 of the animated guests, one being Jaiden and the other being Bongo cat.

I feel so out of touch with youtube culture, but honestly it's just that i always have hated youtuber worship culture, and in a way most youtubers always turning out to be shit does help me stay disconnected from it.

Coincidentally, i found it funny that this basically is like John Oliver straight up admitting most people consume his show exclusively through you tube.
 
Last edited:
Oct 27, 2017
785
#39
it's hard to imagine a worse rewind than last years
somehow they managed it though

I guess it's for children but god damn is it hard to sit through
 
Oct 25, 2017
9,782
#43
Bongo cat, Try Guys, Safiyaa, Trixie and Katya, Lizza, ASAP science and that's about it.

I watch a ton a youtube, but understand the references less and less each year.
 
Oct 27, 2017
2,517
#46
I use the internet a hell of a lot but I doubt I even know 10% of the stuff in this video. I did learn though that Mukbang isn't a genre of porn which surprises me honestly.